Forum

Topic: Game DEV worden!

Anoniem's avatar

Hallo, ik ga volgende jaar mijn eindexamen doen en wil hierna game developer worden op het Grafisch Lyceum in Rotterdam! Is dit leuk en heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 249 XP
    Timon's avatar

    Vond het op de middelbare school al doodsaai om een spelletje in Greenfoot te maken, laat staan om een complete game te ontwikkelen. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

  2. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Ik doe zelf een game dev opleiding. Ik werk meeste met c++ en dan echt de code. Ik vind het leuk, maar je moet er echt van houden

  3. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik heb zelf geen ervaring met deze opleiding, maar een goede algemene tip voor het kiezen van je opleiding is het volgende:
    Wat zou je het liefst voor werk gaan doen na je opleiding?

    Een opleiding kan minder leuk zijn, maar wanneer de carrièremogelijkheden van de opleiding wel echt je droom/doel zijn, dan is het vele malen makkelijker om een opleiding goed af te ronden. En een opleiding duurt een paar jaar, daarna moet je ruim 40 jaar (waarschijnlijk full time) aan het werk, dus mijn tip, baseer de keuze meer op je dromen en doelen voor je carrière in plaats van puur hoe leuk een opleiding is.

    Om dan er achter te komen of dit inderdaad leuk is, ga alvast aan het werk! Probeer te developen of te designen (ik weet niet of developen puur coderen is) en kijk hoe het je bevalt. Kijk video’s op YouTube of andere websites over hoe het werk van een game developer er uit ziet. Probeer in contact te komen met mensen die het werk al doen, zoals Vinnie1234 bijvoorbeeld (opleiding dan) en vraag hem wat meer gerichtere vragen en kijk of dat voor jou wat is.

    Succes!

  4. 4692 XP
    ps3dennis's avatar