Forum

Topic: De PS Vita reeds al verleden tijd?

Anoniem's avatar

Ik heb verhoudingsgewijs vrij laat een PS Vita aangeschaft. Na hier diverse maanden/jaren twijfelachtige gevoelens over te hebben gehad, heb ik uiteindelijk afgelopen november toch maar een PS Vita aangeschaft. Het apparaat valt mij niet tegen.

Echter lijkt het er op dat Sony het apparaat nu al heeft achtergelaten op veel punten. Als ik kijk naar de releases die er nu nog aan komen zijn dit alleen nog wat HD remakes waarvan wij als PlayStation 3 bezitters (Mag ik aannemen?) reeds al de mogelijkheid hadden om deze te spelen of Japanse RPG’s.

Nu vind ik dit laatste nog niet eens zo erg, ik speel graag een goede JRPG. Echter, het hele idee dat Sony de PS Vita nu gewoon een beetje achter laat knaagt aan mij… Net na alle nieuwe toffe functies te hebben aangekondigd (Remote play, PlayStation Now) lijkt de PS Vita al te verdwijnen, een soort van niche product te worden.

Als ik me niet vergis is de laatste game die ik vanuit Sony zelf heb zien verschijnen het uitmuntende Killzone Mercenary. Het zou zonde zijn als Sony nu al de Vita laat vallen terwijl er eigenlijk gigantisch veel potentie is voor het apparaat…

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ik heb vrij weinig toe te voegen aan je verhaal, ik ben het zo ontzettend eens, het platform word (hoe uiterst geschikt ze ook mogen zijn) vooral gebruikt als Indieplatform en het handje vol goede games zijn inderdaad remakes/ports van andere games.

    Ik noem een Borderlands, Ratchet/Clank en God of War HD.

    Mijn hoop is gevestigd op de komende gameconferences dit jaar (E3) misschien dat er dan nog wat soeps komt.

  2. 362 XP
    Coelers's avatar

    Ik heb de vita ook sinds november. Alhoewel er niet veel releases zijn, vermaak ik me prima met de plus die in de tussentijd uit zijn gekomen. Ik heb bijvoorbeeld veel meer op de vita gespeeld dan op m’n ps4.

  3. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik speel al héél lang niet meer op de Vita en heb nog maar 5 games gekocht, 2 uitgespeeld waarvan 1 platinum, 2 games heb ik snel weer verkocht.Voor mij komen er zoals het er nu uit ziet voorlopig 0 games uit, ook ps+ heeft mij totaal 0 te bieden.
    Ik zie het als een redelijk apparaat die mij niet veel te bieden heeft.

    Ik speel nu veel meer op de ps3.. mijn ps4 staat ook al weken stof te happen.

  4. 262 XP
    dnmw2705's avatar

    Inderdaad niets aan toe te voegen. De Remote play met de PS4 is voor mij de enige reden waarom ik het apparaat nog gebruik. Erg jammer, want het is een best handig ding en er kunnen veel mooie games opgespeeld worden!

  5. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik speel het meest op de Vita ;). Dat zal alleen na komenden week afgelopen zijn door FFXIV op de PS4.

    De meeste games die voor de PS3 en Vita komen haal ik op de Vita , FFX/X-2 en Dragonball z bijvoorbeeld. Met PSN+ games erbij verveel ik me geen moment :D. Denk ook meer dat het een kwestie van smaak is of open staat om nieuwe games te proberen zoals indie`s , JP niche games.

    Persoonlijk vraag ik mezelf af wat voor games mensen verwachte op de Vita. Als je soms kijkt wat mensen *eisen* voor games , zijn ze niet echt bepaald realistisch.

  6. 247 XP
    robinho123's avatar

    Ik speel het meest op de Vita ;). Dat zal alleen na komenden week afgelopen zijn door FFXIV op de PS4.

    De meeste games die voor de PS3 en Vita komen haal ik op de Vita , FFX/X-2 en Dragonball z bijvoorbeeld. Met PSN+ games erbij verveel ik me geen moment :D. Denk ook meer dat het een kwestie van smaak is of open staat om nieuwe games te proberen zoals indie`s , JP niche games.

    Persoonlijk vraag ik mezelf af wat voor games mensen verwachte op de Vita. Als je soms kijkt wat mensen *eisen* voor games , zijn ze niet echt bepaald realistisch.

    BIjvoorbeeld heel black ops 2 op de ps vita, heb ik ook voorbij horen komen

  7. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik speel voornamelijk op de Vita om de PS Plus games uit te proberen.
    Een nieuwe game kopen heb ik al heel lang niet meer gedaan.

    Wel ben ik te spreken over de mogelijkheid om het PS4-scherm over te nemen.
    Als de TV dan even in gebruik is, kun je toch verder gamen.
    Daar maak ik af en toe wel eens gebruik van.

    Ik had hem op dag 1, maar zal niet snel een nieuwe Sony handheld kopen door het gebrekkige game aanbod.

  8. 483 XP
    Klart's avatar

    Als ik me niet vergis is de laatste game die ik vanuit Sony zelf heb zien verschijnen het uitmuntende Killzone Mercenary..

    Je vergist je: het fantastische Tearaway is daarna nog verschenen!

    In het Westen doet de Vita het niet zo goed, maar in Japan wel een pak beter (komen ook hopen games uit), dus ik denk dat de Vita nog wel even blijft. Een succesverhaal zaal het wschl. wel nooit worden.

    BTW: mijn Vita tips: Dragon’s Crown & Muramasa Rebirth!

  9. 531 XP
    monsternon's avatar

    Sony moet vita meer aandacht geven wat komt er aan komen de tijd vita dogs. Wat brengt Sony nog meer? 100 HD remake,s dat was het. 2014 is ramp Sony doet niets meer.

  10. Redacteur - 439 XP
    RogueSquad's avatar

    Je vergist je: het fantastische Tearaway is daarna nog verschenen!

    In het Westen doet de Vita het niet zo goed, maar in Japan wel een pak beter (komen ook hopen games uit), dus ik denk dat de Vita nog wel even blijft. Een succesverhaal zaal het wschl. wel nooit worden.

    BTW: mijn Vita tips: Dragon’s Crown & Muramasa Rebirth!

    Och, Tearaway! Helemaal vergeten, haha!

    Ja, dat was dus ook mijn punt. De ene na de andere JRPG wordt voor de Vita gereleased, maar meer ook niet… Dat vind ik zo jammer.

    Dragon’s Crown had ik al op mijn lijstje staan, Muramasa zal ik eens wat over opzoeken! 🙂

  11. 2 XP
    mohpa6's avatar

    opzich zie ik de vita en toekomst me alleen maar HD remakes te krijgen

  12. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik ben ook bang dat de toekomst uit HD-remakes en indie-games bestaat.
    En de standaard-shit die op alle consoles uitkomt (Fifa e.d.)

    Geen echte exclusives of een game die je een reden geeft om een Vita te kopen.
    Ik heb de mazzel dat ik JRPGs leuk vind en die verschijnen nog wel redelijk goed.

  13. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik gebruik mijn PS Vita nu alleen nog maar om YouTube te kijken, maar ik moet wel zeggen dat ik een nieuwe zou kopen als hij nu kapot ging. Gamen doe ik op mijn PS4.

  14. 57 XP
    Tumpie's avatar

    Tot op heden speel ik toch geregeld op m’n Vita, die ik al sinds de release heb.
    Games als Uncharted (wat best wel een vervolg mag hebben!!) Killzone, Unit 13, Gravity Rush, Assasins Creed, Rayman Origins zijn echt heerlijk op het apparaat. Sommige games als aftreksel van de console, zoals Need for speed kunnen er mee door. Ik moet ook toegeven dat ik me prima heb vermaakt met Lego games zoals: LOTR, The Hobbit etc. Daar leent onze kleine Vita zich prima voor.

    Maar ook zoals hierboven genoemde ps3/HD remakes, die ik normaal niet zou spelen, maar nu via PS Plus beschikbaar zijn, krijgen nu wel hun kans. ik noem MGS HD (fantastisch spel), Stealth, a Clone in the Dark, Hotline Miami (wat toch ook Indie games zijn), het recente Sly Cooper, WipeOut, Pinball Arcade, Mortal Combat. Allen goede spellen.

    Maar inderdaad, echte verse nieuwe games, speciaal voor de Vita komen naar mijn mening te weinig uit. Behalve in Japan, waar de JRPG bij bosjes uit de lucht vallen. Geen zogenaamde “systemsellers”.
    Ik Noem Bijv: God of War, welke toch een schare trouwe fans heeft. Een (goede deze keer aub) FPS, a la Call of Duty, Een Deftige racegame, bijv. MotorStorm (niet die RC crap) of Gran Turismo Vita. En waarom geen GTA Vita versie. En waar blijft Bioshock?!!

    En, toegegeven, remote play werkt als een zonnetje. Games zoals NFS, Thief (welke eindelijk goed gebruik maakt met de touch knoppen, door ze logisch op t scherm te plaatsen), Assasins Creed, spelen heerlijk weg op t kleine schermpje.

    Maar over de hele linie, komen er te weinig nieuwe games uit, die echt de moeite zijn (alle Indie’s daargelaten).
    ik hoop dat er op de aanstaande E3 toch nog wat wordt aangekondigd. Anders kan ik niet anders concluderen dat de Vita een veredeld HD remake / Indie platform geworden is. Toegegeven, die hebben ook bestaansrecht, maar doe dat lekker op de Android/Ios devices.

    Elke keer als er een nieuwe Vita game werd aangekondigd, waar ik interesse in had, bleek achteraf een teleurstelling. Qua graphics en/of gameplay of anders aan gebrek door ondersteuning voor online functie of uitblijven van DLC.
    Call of Duty (braakneiging onderdrukkend nu), Resistance ( wat er niet uitzag, maar desondanks online prima speelde), het zag er veelbelovend uit……

    Maar toch blijf ik hoop houden dat het allemaal goed gaat komen. Het aanbod van games groeit gestaag. Met zo nu en dan een topper er tussen. Ook al is het minimaal. Ps Plus is natuurlijk de beste uitvinding sinds gesneden brood. Zo komen er toch nog onverwachte games op de geheugenkaart van mijn Vita terecht (ook al zullen sommige net zo snel weer verdwijnen)

    en anders is het prima toilet vermaak….