Forum

Topic: PS3/PS4 Gamedoosjes Zijkant

Anoniem's avatar

Van tevoren wil ik zeggen dat ik begrijp dat waarschijnlijk weinig van jullie dit als een probleem zullen zien en er nooit over hebben nagedacht, maar ik kan me er wel eens aan ergeren als ik naar de gamecollectie in mijn kast kijk.

Het viel mij op dat vaak (altijd) bij Sony exclusives de naam van de game op de zijkant van het doosje in een standaard saai lettertype is geschreven. Dit geldt voor alle PS3 en PS4 exclusives die ik heb.

Voorbeelden:

Maar toch zie ik vaak bij unboxing videos en dergelijken dat er wel degelijk versies bestaan met een goede zijkant met het logo van de game.

Voorbeelden:

Ik was benieuwd of iemand weet waarom dit verschilt? En hoe ik er voor kan zorgen de volgende keer een Sony exclusive te kopen met een mooie zijkant? Mierenneukerij, ik weet het.

Heeft het iets te maken met regionale verschillen tussen Amerika en Europa ofzo?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Absoluut geen mierenneukerij 😉
    Daarom willen velen ook liever geen platinum-versies, vanwege de grijze zijkant, om een voorbeeld te noemen.

    Anyway, scherp opgemerkt. Geen enkel idee!
    Als ik er zo over nadenk klopt het inderdaad. Heavy Rain, Beyond, TLoU, zelfs God of War, allemaal hetzelfde lettertype op de zijkant.

  2. 518 XP
    recsto's avatar

    ja snap je je kan beter dvd’s/cd’s verzamelen die hebben meestal een mooie zijkant. games is meestal de naam en soms de kleur van de voorkant meer niet.

  3. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik deel jullie mening, ik heb er zelf ook een grote hekel aan! Dat is de reden dat ik geen enkele platinum in mijn kast heb staan.
    Wat dacht je van essentials hoesjes.. wow 😐

  4. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Het was me inderdaad wel opgevallen dat het lettertype vaak hetzelfde is (zeker bij Sony’s eigen games).
    Ook ik heb ze netjes naast elkaar staan, dus dat zie je snel.

    Maar het is me nooit opgevallen dat er op internet andere afbeeldingen staan. Scherp gezien!
    Nu nog antwoord op de vraag: waarom?

  5. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Helemaal mee eens, daarom heb ik ook geen enkele game in mijn kast.

    Serieus: Het mooist vind ik het als alle games dezelfde zijkant hebben. Helaas wisselt Sony nog wel eens met zijn layout, waardoor het sowieso al een rommeltje wordt. Nu hecht ik zelf totaal niet aan die doosjes, als ik hem kan vervangen door een digitaal exemplaar, zal ik dat niet nalaten. De rest staat op zolder in een kast. Tot het moment dat die ook verkocht zijn.

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb alles op kleur staan 🙂 alleen jammer dat sommige uit de toon vallen.
    Ik zit ook niet op de blauwe hoesjes te wachten.. gelukkig heb ik nog genoeg transparante thuis liggen.
    Al mijn zwarte zijkanten zien er allemaal gelijk uit 🙂 maar de wite hebben vaak verschillende zijkanten.

  7. Mechromancer's avatar

    EU en US different boxart

  8. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Ik heb ook alle games netjes naast elkaar staan……. In een la onder de tv, manmanman

  9. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Ik heb ook alle games netjes naast elkaar staan……. In een la onder de tv, manmanman

    + 1.
    Ja, twee la’s inmiddels, en op alfabetische volgorde uiteraard 😛

  10. 418 XP
    jeep82's avatar

    vind het niet echt boeiend hoe het er uit ziet gaat mij om de game, prop alles toch in de la onder de tv

  11. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Met de essentials heb ik geen probleem.
    Maar platinum komt me huis niet in

  12. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Geef mij gewoon maar de game, in plaats van een hoesje…

    Ik snap je wel. Maar seriously? Dat is echt geen drama hoor 😛

  13. 74 XP
    AvanCade's avatar

    Uiteraard is dit gedaan vanwege standaardisatie. Als elke uitgever zich hier aan hield, zag het er een stuk rustiger uit in me gamecollectie. De zijkant is het minst belangrijke om “spannend” te zijn.

  14. 280 XP
    DarkDevil's avatar

    Ik heb geen platinums of essentials maar gewoon de standaard ps3 hoesjes
    Verder liggen die van mij ook op alfabetische volgorde want dat is gewoon automatisme aangezien ik dat ook doe met mijn Dvd’s en Blu-rays