Forum

Topic: Mijn ervaring met: Octodad: Dadliest Catch

Anoniem's avatar

Hoi,

Vanochtend zag ik iets anders staan in de PlayStation Store. Een game genaamd Octodad Dadliest catch. Hoewel het er kinderachtig uitzag leek het me toch een geinig spel en heb ik het maar gedownload. In deze topic lees je mijn ervaring met Octodad en misschien is het iets voor jou.

[Eerste indruk]
Toen het spel klaar was met downloaden en ik het opstartte. Vond ik de besturing nogal moeilijk, het gaat nogal moeilijk en stroef. Maar het zag er fenomenaal leuk uit en de levels voelde erg leuk aan.

[Graphics]
Octodad draait op 1080p en bevat dus een mooi en kleurrijk beeld. Het spel zelf heeft niet de meest denderende graphics en heeft ook veel “pixelachtige” textures. Maar ik denk dat als deze game er te realistisch uit zou zien dat een wandelende octopus er niet echt fris uit zou zien. Daarom vind ik het ook mooi dat het er cartoonish uit ziet. Verder draait Octodad op 30FPS en kan soms wel eronder dippen. Kortom, het is grafisch niet echt spectaculair maar het dat hoeft het ook niet te zijn.

Cijfer: 7

[Gameplay]
De gameplay bestaat grotendeels uit kleine opdrachten zoals “Maak koffie voor jezelf, geef iemand dit, vind hem of haar” etc. In andere games zoals The Sims is dit meestal iets saais om te doen. Maar in Octodad is het lachen, gieren brullen om een Octopus menselijke taken te laten verrichten. Zelfs de simpelste taken zoals koffie zetten kunnen helemaal misgaan. De levels bevatten heel erg veel items die je kunt oprapen en wegsmijten. De game heeft dus eigenlijk aardig veel particles die toch wel iets van de Next Gen technologie benutten. Het is dan ook erg vermakelijk om dingen op te rapen en weg te smijten. De controls van de game zijn in het begin erg lastig maar je zult er na een tijdje aan wennen. De game is uitspeelbaar binnen 2-4 uur (zelf deed ik er 5 uur over), afhankelijk van hoe snel je speelt en of je de zijmissies doet (voornamelijk dassen vinden). Er zijn niet veel levels en het meeste wordt gespeeld in het Aquarium. Al met al heeft Octodad een erg leuke gameplay, desondanks de korte duur ervan.

Cijfer: 9

[Personages]
Komt nog als er vraag naar is.

[Co-Op en PlayStation Move]
Komt nog als er vraag naar is

[Is het een goed spel voor jou?]
Komt nog als er vraag naar is.

[User Generated Levels]
Komt nog als er vraag naar is

[Trailer]

Laat een reactie achter als je dit een leuk topic vindt. Als jullie willen kan ik eventueel meer schrijven.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Tof dat je dit doet! Jij bent echt een aanwinst voor PSX-Sense, je maakt mooie topics!

    Oh, en de besturing hoort moeilijk te zijn 😉

  2. 775 XP
    PS-4-Eva's avatar

    Zoals hierboven gezegt wordt, een aanwinst voor PSX Sence.
    Ik vind je topics altijd fris van gedachte en leuk te lezen.
    Keep up your great work, thumbs up x3

  3. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Verdere reacties hierop hoeven niet, want het word hierboven al allemaal gezegt :p

  4. 23 XP
    Raaijmakers's avatar

    Thumbs up

  5. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Leuk artikel!
    Ik ben ook benieuwd naar de rest (er is dus vraag naar 😉 )

  6. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Zit zwaar te twijfelen om deze te halen

  7. GoldenBird's avatar

    Zit zwaar te twijfelen om deze te halen

    Het is het echt waard geloof me. Ik twijfelde eerst ook, maar ben er super blij mee.

  8. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Het is het echt waard geloof me. Ik twijfelde eerst ook, maar ben er super blij mee.

    Nou dan gaan we die vanavond maar is downloaden, en misschien vindt m’n vriendin het ook wel leuk zoon spel waar het niet opvalt dat je er geen reet van kan :p

  9. Connection's avatar

    Nou dan gaan we die vanavond maar is downloaden, en misschien vindt m’n vriendin het ook wel leuk zoon spel waar het niet opvalt dat je er geen reet van kan :p

    Het is echt een leuk spel, heb ‘m net ook gedownload. Bedankt Golden voor je topic.

  10. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Jammer dat er geen demo is, want ik heb wel echt mijn twijfels, ik zie dit spel eind van het jaar wel verschijnen op PS Plus denk ik zo.

  11. GoldenBird's avatar

    Jammer dat er geen demo is, want ik heb wel echt mijn twijfels, ik zie dit spel eind van het jaar wel verschijnen op PS Plus denk ik zo.

    Het is gewoon iets anders, daarom vind ik dat deze game die 13,99 waard is.

  12. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Tof dat je dit doet! Jij bent echt een aanwinst voor PSX-Sense, je maakt mooie topics!

    Oh, en de besturing hoort moeilijk te zijn 😉

    Waarom is hij banned?

  13. 150 XP
    Hotaru's avatar

    Waarom is hij banned?

    Zie #9.