Forum

Topic: Game Dev Tycoon

Anoniem's avatar

Hey PSX-Sense,

Van de week was ik even opzoek naar een leuke PC game om me even mee te vermaken. Ik zocht naar een soort van Tycoom/Simulatie game die me een tijdje zoet zou houden. Toen struikelde ik tegen een game genaamd Game Dev Tycoon aan. Een spel waarbij je je eigen Gamebedrijf start en je eigen games en consoles maakt!

[Wat is Game Dev Tycoon nou precies?]
Wiens droom is het nou niet om een eigen succesvolle gamebedrijf te beginnen. Dat is eigenlijk waar Game Dev Tycoon om draait; maak je eigen Gamebedrijf en genereer zoveel mogelijk winst. Er is een soortgelijk spel op iOS en Android verkrijgbaar genaamd Game Dev Story, maar ik vind Game Dev Tycoon toch een stuk leuker.

[b][Gameplay][/b]
De game begint in de jaren 80. Games zijn nog net op de markt, en jij als nieuwkomer in de game industrie gaat proberen om groots te worden. Omdat de technologie in de jaren 80 nog niet zo geavanceerd was moest je het doen met Tekst-gebaseerde games. Door games te developen krijg je meer fans en hopelijk ook meer geld. Wanneer tijd voorbij gaat worden er natuurlijk ook consoles op de markt gebracht, dit zijn eigenlijk gewoon de consoles van vroeger maar dan met een andere naam. Voorbeelden zijn; ”Govodor 64″, “Vonny PlaySystem”, en “MS Boss”. Door onderzoek te doen naar nieuwe mogelijkheden kun je jou game veel beter maken en zo ook meer geld verdienen.

Breng een goed spel uit en verdien lof voor het van diverse deskundigen uit het bedrijfsleven en tijdschriften. Je krijgt dan ook regelmatig nieuwsberichten waarbij jou bedrijf wordt vermeldt. Game Dev Tycoon geeft je echt het gevoel dat je een Game Developer bent en je voelt echt de impact die je maakt op de virtuele markt.

[Download]
Downloadlink komt uit op dinsdag 29 april. Als dit wel is toegestaan op PSX-Sense. Mocht je niet kunnen wachten kun je ook even via Google het spel downloaden :).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. Connection's avatar

    Nice, ik zal ‘m morgen downloaden denk ik

  2. 253 XP
    lauwie's avatar

    Ik heb dit spelletje ook gespeeld (al wel een half jaar terug). Op een gegeven moment werd het zo druk dat mijn Dell het niet meer aan kon (1.8ghz enkel core). Toen ben ik ermee gestopt, het was wel een heel vermakelijk spel. Misschien is ‘prison architect’ ook iets voor jou?

  3. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Het ziet er wel grappig uit.
    Helaas heb ik geen geschikte computer (denk ik).

    Hopelijk komt er eens een goede Tycoon-sim-game naar de PS4.
    (en dan heb ik voorkeur voor een ouderwetse Rollercoaster Tycoon)

  4. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Het ziet er wel grappig uit.
    Helaas heb ik geen geschikte computer (denk ik).

    Hopelijk komt er eens een goede Tycoon-sim-game naar de PS4.
    (en dan heb ik voorkeur voor een ouderwetse Rollercoaster Tycoon)

    Ik vind dat tycoons op PC gespeeld moet worden, net als de sims! Het is gewoon kut op een ipad of console!

  5. GoldenBird's avatar

    Ik vind dat tycoons op PC gespeeld moet worden, net als de sims! Het is gewoon kut op een ipad of console!

    The Sims 3 op de PS3 was nog aardig speelbaar. Maar nog lang niet zo goed als op de PC.

  6. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    The Sims 3 op de PS3 was nog aardig speelbaar. Maar nog lang niet zo goed als op de PC.

    Is Garys mod niet wat voor jou :)?

  7. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    Is Garys mod niet wat voor jou :)?

    Garry’s mod is alleen leuk met vrienden/bekenden. Wel zeker een aanrader voor steam-sales! Ik had hem voor 2,50!

  8. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Men klaagde massaal op forums dat de game gebroken was omdat ze op een gegeven moment geen omzet meer hadden in de game. Bleek dat als je een illegale versie had, iedereen jouw games illegaal ging downloaden waardoor je geen geld verdiende.

  9. 253 XP
    lauwie's avatar

    Het ziet er wel grappig uit.
    Helaas heb ik geen geschikte computer (denk ik).

    Hopelijk komt er eens een goede Tycoon-sim-game naar de PS4.
    (en dan heb ik voorkeur voor een ouderwetse Rollercoaster Tycoon)

    Dit spel draait op bijna elke computer. Ik speelde het op een 1.8ghz enkel core, wat al minder is dan de gemiddelde telefoon tegenwoordig. Eerst even de illegale versie uit proberen en als het goed draait kan je hem kopen. Wel echt een aanrader, ik heb me enorm vermaakt met dit spel ^_^

  10. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Men klaagde massaal op forums dat de game gebroken was omdat ze op een gegeven moment geen omzet meer hadden in de game. Bleek dat als je een illegale versie had, iedereen jouw games illegaal ging downloaden waardoor je geen geld verdiende.

    Dude dat is zo geniaal!

  11. GoldenBird's avatar

    Men klaagde massaal op forums dat de game gebroken was omdat ze op een gegeven moment geen omzet meer hadden in de game. Bleek dat als je een illegale versie had, iedereen jouw games illegaal ging downloaden waardoor je geen geld verdiende.

    Heb ik niks van gemerkt :p.