Forum

Topic: Noob vraag voor ps3

Anoniem's avatar

Mijn broer en ik hebben allebei een playstation 3. hij heeft gta 5, en ik had die ook, toen ik hem niet meer speelde verkocht ik hem, mijn broer heeft ondertussen alle levels gehad, en heeft heel wat dingen in het spel gekocht. en ik kan het spel van hem lenen zei hij, zodat ik hem ook af en toe kan spelen, maar als ik zijn gta 5 in mijn playstation 3 doe, dan begin ik gewoon opnieuw, maar als hij dan opnieuw op zijne gaat, heeft hij alles dan nog? dus eigenlijk de vraag: als ik zijn gta 5 in mijn playstation 3 stop, en daarna hij weer, is het dan net alsof dat niet is gebeurd? dat is dan dus niet te merken voor hem?
een noob vraag dat weet ik maar ik wil het risico niet lopen en ik weet het zelf ook niet sorry.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Wat is begrijp is dat de voortgang van jouw spel niet word opgeslagen in een save game? Zou prettig zijn als je in je volgende te openen topic een paar keer op enter drukt na bepaalde zinnen, dit leest niet echt fijn.

    Ben je wel ingelogd op het Playstation Network met je account? En je begrijpt dat je je spel moet opslaan bij een Safe House? Dat zou je eens kunnen proberen want schijnbaar pakt je auto-save functie het niet helemaal goed.

    Ook geprobeerd het spel te updaten?

    Of bedoel je gewoon dat hij op zijn PS3 het spel speelt en opslaat en het spel bij jou in de ps3 en je opnieuw moet beginnen? Dat is logisch, of heeft ie zijn savegame opgeslagen in de Playstation Plus Cloud? Als dit laatste het geval is moet je even de savegame downloaden van zijn Plus account en dan kan hij gewoon verder.

  2. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    hij is wel online maar speelt gewoon de story mode. hij is al ver in het spel en slaat het spel als hij stopt natuurlijk op. Als ik nou gta speel op mijn playstation 3 ( de gta 5 van hem dus). dan moet ik opnieuw beginnen. maar als ik hem dan opsla, en dan gaat hij weer op zijn ps3 verder, of hij dan gewoon is waar hij gebleven was. en als ik dan weer ga, als ik dan ook ben war ik gebleven was.

    Dus eigenlijks, dat ik het spel speel, zonder dat hij het heeft gemerkt. dus dat hij later weer speelt op zijn ps3 dat hij niet merkt dat ik ook heb gespeeld?

  3. 389 XP
    Suugie's avatar

    Je bedoelt een beetje het gebeuren zoals op de gameboy vroeger dat je save op het spel zelf staat?
    Dat is hier niet het geval, jou voortgang staat op jou ps3 en zijn voortgang staat op die van hem.
    Als jij op jou ps3 new game doet of iets dergelijks heeft dat geen invloed op hem.

  4. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Je bedoelt een beetje het gebeuren zoals op de gameboy vroeger dat je save op het spel zelf staat?
    Dat is hier niet het geval, jou voortgang staat op jou ps3 en zijn voortgang staat op die van hem.
    Als jij op jou ps3 new game doet of iets dergelijks heeft dat geen invloed op hem.

    Oke. Dat wou ik even weten, bedankt voor de snelle reacties

  5. 389 XP
    Suugie's avatar

    Oke. Dat wou ik even weten, bedankt voor de snelle reacties

    Graag gedaan, overigens hoef je je hier nooit druk over te maken bij games op playstation.
    Hoe ver je bent staat altijd op je eigen harde schijf (of in de cloud als je ps+ hebt en cloud opslag aan hebt), niet op het spel 😉

  6. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Goed om te horen. Hartstikke bedankt!

  7. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Graag gedaan, overigens hoef je je hier nooit druk over te maken bij games op playstation.
    Hoe ver je bent staat altijd op je eigen harde schijf (of in de cloud als je ps+ hebt en cloud opslag aan hebt), niet op het spel 😉

    Goed om te horen. Hartstikke bedankt!

  8. 233 XP
    Johnny's avatar

    Huh dit heb ik nog nooit gehoord.
    als jij een save game hebt van toen moet ie daar beginnen waar jij gebleven bent ;).
    het geld ook visa verca of hoe je het ook mag schrijven:P.

  9. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    hij op zijn ps3 kan verder waar hij was en ik waar ik was

  10. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Kan alleen als je beiden dezelfde account gebruikt met PS Plus en de saves daar opslaat anders niet, een Blu-ray disc is geen ouderwetse Gameboy/Nintendo casette waar je nog op kon saven, tegenwoordig zijn in de winkel verkochte media ‘Read Only’.

  11. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Kan alleen als je beiden dezelfde account gebruikt met PS Plus en de saves daar opslaat anders niet, een Blu-ray disc is geen ouderwetse Gameboy/Nintendo casette waar je nog op kon saven, tegenwoordig zijn in de winkel verkochte media ‘Read Only’.

    we hebben beiden geen ps plus. hij speelt verder op zijn account waar hij gebleven was. dan gaat hij in mijn ps3 en ik speel verder waar ik gebleven was.

  12. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Niet alle US en VS game saves werken samen. Dus misschien had jij een VS versie en je broer een US versie, of misschien heb jij je save gewist.

  13. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Niet alle US en VS game saves werken samen. Dus misschien had jij een VS versie en je broer een US versie, of misschien heb jij je save gewist.

    Nee nee, misschien komt het zo over. maar ik vroeg de vraag voordat ik het deed. nu ik het antwoord heb gekregen kan ik dus op mijn ps3 gewoon waar ik was, dan kan hij met dezelfde gta 5, maar dan in zijn ps3 verder waar hij was

  14. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nee nee, misschien komt het zo over. maar ik vroeg de vraag voordat ik het deed. nu ik het antwoord heb gekregen kan ik dus op mijn ps3 gewoon waar ik was, dan kan hij met dezelfde gta 5, maar dan in zijn ps3 verder waar hij was

    Hahaha… Geweldig! Ik heb je openingstopic nog eens gelezen en dat is eigenlijk ook precies je vraag. De geplaatste antwoorden veronderstellen allemaal dat er iets niet goed gaat. En dat is precies de kracht van dit forum, men probeert elkaar te helpen. 🙂

    Maar een tipje voor jou ‘deoudegarde’. Probeer een volgende keer eens een paar ‘enters’ te geven zodat je verhaal c.q. vraag wat gemakkelijker te lezen en te begrijpen is.

    Wel super natuurlijk dat jij nu met een gerust hart de GTA V disk van je broer kan lenen, zonder dat je het spel van je broer verpest. 🙂

  15. 90 XP
    deoudegarde's avatar

    Hahaha… Geweldig! Ik heb je openingstopic nog eens gelezen en dat is eigenlijk ook precies je vraag. De geplaatste antwoorden veronderstellen allemaal dat er iets niet goed gaat. En dat is precies de kracht van dit forum, men probeert elkaar te helpen. 🙂

    Maar een tipje voor jou ‘deoudegarde’. Probeer een volgende keer eens een paar ‘enters’ te geven zodat je verhaal c.q. vraag wat gemakkelijker te lezen en te begrijpen is.

    Wel super natuurlijk dat jij nu met een gerust hart de GTA V disk van je broer kan lenen, zonder dat je het spel van je broer verpest. 🙂

    Bedoel je deze hele reactie sarcastisch? nou sorry dan dat jullie er wat meer verstand van hebben.

  16. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Uhh… Nee, geen letter van mijn reactie is sarcastisch bedoeld eigenlijk. Ik heb mijn reactie nog eens terug gelezen en het verbaasd me dat het zo wellicht wel op jou is overgekomen.

    En ik nodig je ook gewoon uit om je vragen hier op het forum te blijven stellen. Dat is nu toch ook goed gekomen, leden hebben je geprobeerd te helpen? Je hebt het antwoord gekregen op wat je wilde weten. Ik moest alleen lachen om het feit dat iedereen dacht dat het mis bij je ging, terwijl jij je vraag stelde omdat je bang was dat het mis zou kunnen gaan.

    Sorry als ik je een rot gevoel heb gegeven, dat was niet mijn bedoeling!

    Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

  17. Anoniem -
    82.173.117..xxx's avatar

    In gta5 zie ze me niet als WE opdrachten doen