Forum

Topic: Waarom wordt er op psx-sense (bijna) nooit info gepost over japanse games?

Anoniem's avatar

Het valt me op dat er de laatste maanden bijna geen artikelen worden geplaatst over japanse games terwijl er wel veel is aangekondigd en als er iets wordt geplaatst dan gaat het alleen maar over naruto of dbz.

BTW: ik heb er geen problemen mee maar het viel me gewoon op

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Als eerste omdat deze games een meer (beperkte) doelgroep van gamers aanspreken. Verder worden er ook niet heel frequent nieuwe games uit japan gereleased, je kan maar iets posten als er iets te posten is he :). Ik hoop dat je hiermee een antwoord hebt op je vraag 🙂

  2. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Op de PS4 is er sowieso nog niks uitgekomen.

  3. 143 XP
    polopolo's avatar

    Ook krijgt PSX-Sense vooral nieuws binnen van uitgevers zelf binnen. Die geven alleen nieuws aan PSX-Sense en andere Nederlandse game websites als het ook daadwerkelijk in Nederland uitkomt.

    Als binnenkort weer een redacteur vacature langs komt (zeker de moeite waard, gasten van PSX-Sense zijn best gezellig!) en je bent bekend met Japanse games en nieuws daarvan, zou je volgens mij een groep mensen blij maken ermee. 🙂 Ik ken tot nu toe geen PSX-Sense lid die helemaal into Japanse games zijn.

  4. 802 XP
    phinal's avatar

    Ook krijgt PSX-Sense vooral nieuws binnen van uitgevers zelf binnen. Die geven alleen nieuws aan PSX-Sense en andere Nederlandse game websites als het ook daadwerkelijk in Nederland uitkomt.

    Als binnenkort weer een redacteur vacature langs komt (zeker de moeite waard, gasten van PSX-Sense zijn best gezellig!) en je bent bekend met Japanse games en nieuws daarvan, zou je volgens mij een groep mensen blij maken ermee. 🙂 Ik ken tot nu toe geen PSX-Sense lid die helemaal into Japanse games zijn.

    Dat klinkt als een een goed plan en er komen wel veel Japanse games in Nederland uit maar het probleem is dat ze alleen maar bekend worden gemaakt op de sites van de uitgevers zelf bijv: persona aren ultimax en blazblue chrono phantasma en sword art online hollow fragment

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Het valt me op dat er de laatste maanden bijna geen artikelen worden geplaatst over japanse games terwijl er wel veel is aangekondigd en als er iets wordt geplaatst dan gaat het alleen maar over naruto of dbz.

    BTW: ik heb er geen problemen mee maar het viel me gewoon op

    Kun je voorbeelden geven? Ik heb zelf namelijk dat idee helemaal niet. Oké door de hoeveelheid Watch Dogs informatie op dit moment, vergelijkbaar met de GTA V informatie van een jaar geleden, zou je bijna gaan denken dat er niets anders uitkomt. Maar het overige nieuws staat er ook gewoon tussen.

  6. 802 XP
    phinal's avatar

    Kun je voorbeelden geven? Ik heb zelf namelijk dat idee helemaal niet. Oké door de hoeveelheid Watch Dogs informatie op dit moment, vergelijkbaar met de GTA V informatie van een jaar geleden, zou je bijna gaan denken dat er niets anders uitkomt. Maar het overige nieuws staat er ook gewoon tussen.

    Nou bijvoorbeeld: persona 4 arena ultimax die deze week is aangekondigd, persona 4 dancing all night, girls und panzer, blazblue chrono phantasma die is aangekondigd voor de vita en sword art online hollow fragment die een europese release datum heeft gekregen

  7. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Ik ben het met phinal eens… Zo mogen best wel wat meer nieuws daar over posten :P. Al ben ik zelf al van de laatste nieuwtjes op de hoogte :D. Trouwens Phinal, iets zegt mij dat jij Black Bullet erg leuk vind XD!

  8. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dat klinkt als een een goed plan en er komen wel veel Japanse games in Nederland uit maar het probleem is dat ze alleen maar bekend worden gemaakt op de sites van de uitgevers zelf bijv: persona aren ultimax en blazblue chrono phantasma en sword art online hollow fragment

    Daar ben ik het wel mee eens ik inderdaad wel vaker coole japanse games gezien op een andere site.

  9. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Disgaea, Persona, Legasista en binnenkort ook A Guided Fate Paradox staan bij mij allemaal in de kast hoor… 🙂 Wordt idd weinig over gepost… Wellicht kunnen we hier met zijn allen wat in betekenen via het forum? 🙂

  10. 802 XP
    phinal's avatar

    Disgaea, Persona, Legasista en binnenkort ook A Guided Fate Paradox staan bij mij allemaal in de kast hoor… 🙂 Wordt idd weinig over gepost… Wellicht kunnen we hier met zijn allen wat in betekenen via het forum? 🙂

    Dat zouden we kunnen doen als er genoeg mensen zijn die er interesse in hebben
    BTW:Ik was disgaea helemaal vergeten.
    Morgen dan maar even pre-orderen

  11. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou voor mij is nieuws over JRPG’s meer dan zeer welkom! Ik blijf dat toch de leukste genre vinden, met name de cute one’s. 🙂 Niet dat dat het enigste is wat ik speel, maar wel wat ik het langste speel, zowel op de PS3 als op de PS Vita.

    Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

  12. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Kom maar op met het nieuws uit japan! altijd leuk om te zien waar ze daar mee bezig zijn!

  13. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Er wordt altijd een afweging gemaakt met welk nieuws gepost wordt en wat niet. We hadden een redacteur, wellicht kennen sommigen hem nog; Florian Albronda. Die altijd erg veel Japans nieuws postte, probleem was alleen dat het soms maar 100 views haalde en vaak niet meer dan 3 comments. Posten we over een nieuw wapen in CoD of BF4, is dit het tienvoudige. We kijken welk nieuws het goed doet en spelen hier vervolgens op in.

  14. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Oh dat is wel erg jammer! Wat ik echt minder vind is als er alleen maar items zouden worden geplaatst, waarvan men vermoed dat dit vele hits op zal leveren. Maar het gebeurd inderdaad wel. Neem vorig jaar de talloze items die zijn geplaatst over GTA V, dit jaar bij Watch Dogs. Dat dit nieuws in veelvoud geplaatst wordt snap ik, er is nou eenmaal vraag naar. Maar doordat een game gehypt wordt kan het toch niet zo zijn dat ander game nieuws niet eens naar de achtergrond verhuisd, maar gewoon volledig genegeerd wordt door het achterwege te laten?

    Maar in ieder geval een goede reden om ook andere sites in de gaten te gaan houden. Niet iedereen is namelijk alleen maar fan van CoD, BF, GT etc.

    Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

  15. 802 XP
    phinal's avatar

    Bedankt voor de uitleg.
    Ik snap zelf ook wel dat Japanse games niet bepaald populair zijn( naruto, dbz, one piece en persona zijn uitzonderingen) maar 1 artikel per week zou wel fijn zijn