Topic: Waarom altijd die hype tegenwoordig ….
Mijn tik krijg ik ervan.
Games die zo goed zijn moeten toch nog eens een tikkeltje hype train krijgen. Zo heb ik het onder eigen mogen zien met mijn lang verwachte nieuwe info van rainbow six.
Ik was zo blij met rainbow six patriots en opeens was het van de radar. Nu 2014 is het eindelijk zover rainbow six krijgt een vernieuwd jasje. Het terroristische perspectief was blijkbaar teveel voor de ESRB dus hadden ze de rollen weer omgedraaid….
Nu dat het dus siege noemt kan me geen klote schelen. Als ik het maar in handen krijg. Jammergenoeg had Ubisoft weer een te groot spektakel van moeten maken. Kijk naar watch dogs. Iedereen denkt dat hij het moet hebben omdat het mind blowing was. Ik pre orderde het al van dag een met de gedachte van intense free roam ervaring….
En ja hoor op de release was ik overweldigend en was het concept voor mij dik in orde. En al gouw was er al blijkbaar veel te veel kritiek op gang. Gta vs watch dogs en blah blah….
En ik als R* FAN moest zelfs effe mijn complimenten geven aan UBISOFT(met WD). Ja oké velen snappen niet dat het gta achtig is. Oké ja het is een ander concept maar in gta heb je vrijheid. En wat doe je in vrijheid? Zelf scenario’s creëren door chaos te maken en de gameplay dus op de maximum testen.
Voor mij is free roam effe alles op 0 zetten. Geen mini games/activiteiten. Zij missies of hoofdmissies. Zij er nu tegen of niet maar gta is daar echt heer en meester in en WD heeft me daar dus ook mee aangenaam verrast.
De wapens voelen echten intens, de black-outs en jammer zijn vermakelijk, de stad voelt levendig aan dankzij de PROFILER. Maar het gaat nog verder…. De auto’s met elk hun character, bruggen die je in Ramps omvormt. High intense police chases…. Dit maakt het free roam…..
Dus nu terug naar mijn punt. Velen kopen dus echt de game veel te snel omdat ze gehyped zijn door de community en niet Doorzichzelf..
Ik ben nog meer dan tevreden ookal is die kut drinking game zeer annoyong. De mp was verrassend maar geef mij maar liever meer sp….
Ik maak dus het punt dat ik weet wat ik koop maar niet weet wat de afwerking is. Ik kon al sinds e3 2012 leiden dat watch dogs voor mij een topper is….
Nu doet Ubisoft het weer eens met far cry 4 waar ik persoonlijk niet zo een fan van ben. Sinds fc3 ging alles als een snel trein. Voor dat we het weten zitten we al aan FC5. Ik weet nog maar altegoed dat fc3 meer shooter gericht was en dat de echte ervaring meer bij 2 was te vinden dan 3…. Maar al bij al was het OK.
Ubisoft probeert telkens genres te mixen zodat ze een groter doelpubliek bereiken. Resultaat: gehypte trailers en concepten. Maar als gamer zou je toch moeten kunnen onderscheiden wat echt jouw ding is ongeacht de graphics. Want dat is blijkbaar de nieuwe hype met de uber 60 fps 1080p VS 120 fps 4k PC master race beelden….
Cheeses koop toch eens je game op basis van je gevoel en niet op een kenmerk. Bovendien ben ik als console gamer al blij met een 30 FPS game…
Ik weet niet of jullie het beseffen maar de resolutie maakt het niet superieur. 720p kan beter stralen dan 1080p… De engines tellen, en het work in progress.
En for god sakes laat je niet in de maling nemen. Battlefield HARDLINE is bf4 in een nieuw jasje. Ik hoopte op een PAYDAY variant. Maar nee hoor het is gewoon dezelfde mp met nieuwe elementen en een nieuwe hud. Ik zelf heb de beta gespeeld en het was vermakelijk maar het leek eerder een bf4 DLC dan een gloednieuwe game. EA is al de cod toer aan het op gaan. En nee ik heb het niet over graphics, ik weet maar al te goed dat het een beta is. En om mijn standpunt te benadrukken. Zelfs rainbow six Vegas 2 blijft een top game dankzij zijn gameplay en shitty graphics….
Over cod gesproken. De reveal was lachwekkend. Ik als grote cod fan(vroeger toch) zou maar al te graag een nieuwe shooter willen. Die future bullshit en alien wapens zijn echt fucked up! Waar zijn de tijden van mw2? Geef mij een port+multiplayer support en ik koop hem direct….
En dan last but not least. Nu dus eindelijk RAINBOW SIX SIEGE UBER EXCLUSIVE TECHNOLOGIE HYPE DEMO is aangekondigd ben ik rete blij. En nee NIET DOOR DE UBER GRAPHICS EN EFFECTEN. Maar wel door de militaire scenario’s en tactisch gameplay. Dit maakt het voor mij een must.
Ik hou van Tom clancy’s en zal dat blijven omdat het echt doordacht is en intense momenten en tactisch spel bevat… Ik hoop nu alleen dat niet iedereen opeens daar met de rainbow six hype komt. Sommigen waren overweldigend maar wisten niet eens dat het rainbow six was. Als sinds de eerste minuut had ik het door en toon de graphel gelost was in een hostage situation rinkelde mijn belletje in overtoeren.
Een port die van mij en part terug mag komen is splinter cell blacklist. Zo zie je maar dat ik meer gameplay kijk ….
…
Toen tomb raider the rising was aangekondigd was ik niet verbaasd. Dankzij de hype 2012 is deze MASTERPIECE richting snel afgewerkte game gegaan… De game zal goed zijn maar 2012 de reboot kippenvel momenten zal ik denk ik niet meer terug vinden…
Zo zie je maar wat er door een hype komt…
Call of duty is lachwekkend geworden, Bf zit in de cod route, teveel games worden te snel na elkaar uitgebracht, kritiekende fanboys tegen kritiekende hypers die in overmacht zitten enz…
Nu dat gta V PS4 aangekondigd is ben ik mega blij. En eigenlijk was mijn voorspelling niet veraf. Wie claimde nu ook al een jaar geleden dat GTA V eerst op ps3 en 360 tot het uiterste verkocht wordt en later op next gen wordt uitgebracht zonder enige hint voor mei-augustus 2014…. Juist,…
Zo zie je maar dat je niet moet altijd denken hoe het in elkaar zit. Ik ken de game industrie door en door en dit tekstje heeft bijna er niks mee te maken’ maar de ervaring heeft wel een boost, en nee dat is niet dikkenekkerig bedoeld …
Nu rest me nog een game aankondiging waar ik op zit te wachten. Anyways 2/3 van mijn wish list is in vervulling gebracht dus mijn e3 kan niet meer stuk. Gta v en rainbow six siege….. En toch wacht ik nog op nummer 3: namelijk just cause 3…
Oké dit tekstje lijkt wel een clusterfuck maar dit is hoe ik het aanvoel. Ik ben blij dat ik me heb kunnen uiten. Schrijven is een uitlaatklep…
tl:dr
Zeer old school….
Goed geschreven stuk R*forever. Ik kon je kijk op UFC ook erg waarderen en dit ook. Ik heb wel een paar ideeën waarom hypes ontstaan die ik wel leuk vind om op te schrijven dus hier komt mijn verhaal. Misschien vind je het niet interessant, misschien weet je het al lang, maar als gepassioneerd bedrijfskundige en een ondernemer in de dop vind ik het leuk om mijn visie op dit soort dingen te laten schijnen.
Ten eerste leiders en volgers. Het is nou eenmaal zo dat veel mensen de leiders volgen, en daar is niets mis mee zolang zij zelf gelukkig zijn. Wanneer mensen die ‘verstand van games’ hebben positief over iets zijn, dan luisteren mensen vaak maar al te graag. En een goede marketing strategie zorgt ervoor dat dit soort nieuwe IP’s gemaakt kunnen worden en winstgevend zijn. (Ik begrijp je punt van dat mensen bewust moeten nadenken wel over waar ze echt plezier uit halen, maar niet iedereen is zich erg bewust van zijn of haar keuzes waarom zij iets leuk vinden, of interessant vinden. Als iedereen zegt dat iets goed lijkt of is, dan kan het vaak lastig slecht zijn toch lijkt dan een logische aanname)
Vanuit dit punt zijn er een aantal interessante mogelijkheden waarom dit het geval is.
Ik denk zelf dat het een hoop te maken heeft met marketing, commercie, strategie en de vele verschillende belangen die grote organisaties als EA, UbiSoft en Activision hebben. Aandeelhouders, werknemers, leveranciers, fans.
Wat zou jij doen als je de CEO / directeur was van Activision. Call of Duty wordt door miljoenen gespeeld, enorm veel mensen halen plezier uit de game of kopen de game in ieder geval, het brengt vele miljoenen (miljarden?) in het laatje en de massa is tevreden.
Zou je dan naar de core-gamer kijken die zegt Call of Duty heeft te weinig innovatie en de game moet innoveren? Met andere woorden, het concept moet omgegooid worden naar (noem maar een voorbeeld wat moet veranderen)? Met het risico dat je je de massa van je user-base verliest en daardoor mensen moet ontslaan zonder dat het echt moet, je aandeelhouders achter je aan krijgt omdat je het gouden ei hebt vervangen door een minder presterend product?
Ik denk dat je dan voor het laatste zou gaan. En ik denk persoonlijk dat dat goed is. Een bedrijf als Activision (EA, UbiSoft) maakt miljoenen winst door hun blockbuster titels. En dat geld gaat naar een hoop verschillende bronnen toe. Werknemers. Bestuur. Aandeelhouders. Marketing. Ga zo maar door. Maar gelukkig gaat er ook een hoop geld naar nieuwe games. Innovatieve games. Het verbeteren van games waar de user-base wel naar innovatie smakt. Het verbeteren van huidige, succesvolle franchises.
De Boston Consultancy Group heeft hier een prachtig model voor, de Growth Share Matrix. Als je bedrijfskundige theorie interessant vindt is het leuk om eens te bekijken. Maar het komt er op neer dat de grote franchises er voor zorgen dat er geïnvesteerd kan worden in minder winstgevende producten en ook in innovaties . Die minder winstgevende producten kunnen dan weer voor een hoop kennis zorgen die weer gebruikt kan worden in andere franchises. Of die zorgen ervoor dat het merk (Activision, EA, Ubisoft, etc.) ook sterk blijft onder de core-gamers.
En daar komen we terug bij ons. De core-gamer die niet (alleen) Fifa en CoD speelt. Maar die meer plezier haalt uit games die voor een kleinere doelgroep geschikt zijn. Rainbow Six Siege bijvoorbeeld. Of andere nieuwe / vernieuwde franchises.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik enthousiast ben over Battlefield Hardline. Alhoewel het Battlefield in een nieuw jasje is, zien de gamemodes er vermakelijk uit. Het lijkt me een leuke game om de singleplayer van uit te spelen en een aantal potjes online te spelen wanneer ik de tijd kan missen.
Rainbow Six Siege daarintegen is voor een veel kleinere doelgroep interessant, maar spreekt die doelgroep wel enorm aan. Zo ben ik ook. Wat je noemt over het tactische achter de gameplay lijkt me geweldig. Heel professioneel en gecoördineerd als team een reddingsactie of gijzeling neerzetten lijkt me een enorm vermakelijk iets.
Maar een game als Rainbow Six Siege maakt veel minder winst en zonder de blockbusters is het minder makkelijk om dit soort games op te zetten. De blockbusters zorgen dus indirect weer voor nieuwe games en innoverende games.
Zo heb je al snel een cirkel waarbij de verschillende onderdelen van de game-industrie elkaar helpen. En uiteindelijk lijkt het er op dat iedereen wint. De mensen die casual wat gamen vermaken zich met CoD, Fifa en enkele gehypte games. De core-gamers kunnen zich vermaken met de games die zich het meest aanspreken. Win/Win situatie toch?
Hah, dit is bijna nog langer dan je eigen post zie ik nu, maar het is wel leuk om eens hardop na te denken over de game industrie. Je posts hebben me wat inspiratie gegeven.
Dus eigenlijk als ik dingen samenvat zijn gehypte games om meer risicovolle games te financieren niks mis mee. Hoewel ik soms games die zogenaamd gehypt zijn in mijn ogen soms gewoon erg goede games zijn. Ik hoor veel mensen the Last of Us als een gehypte game afschilderen. Terwijl het een fantastisch verhaal heeft fantastische acteurs en een gewoon goede lekker moeilijke stealth survival gameplay heeft. En ja het spel is prachtig.
Misschien heb ik m’n post iets te snel verzonden, want dat namelijk niet wat ik bedoel. Als ik m’n post nu terug lees is de transitie tussen het gehypte gedeelte en de overgang naar mijn stuk over waarom blockbuster games goed zijn niet echt goed gedaan.
Grote blockbuster games zijn er niet alleen om nieuwe IP’s te financieren (gelukkig niet) en kunnen enorm goed zijn, absoluut. Goed is soms ook subjectief natuurlijk. Waar een hoop core gamers Call of Duty niet (meer) vermakelijk vinden zijn er nog een hoop mensen die wel van de game genieten.
Een game als The Last of Us kost een hoop geld om te maken en het is een nieuwe franchise. Daar komt een hoop risico bij kijken en er zullen naast The Last of Us binnen Naughty Dog ook andere concepten bedacht zijn die het niet gehaald hebben. (mede) Door grote blockbuster titels onder hetzelfde bedrijf (en bij een studio als Naughty Dog kan Sony daar ook een rol bij spelen) maakt het makkelijker mogelijk om dit soort nieuwe ideeën uit te voeren en om het risico te nemen met de kans dat het niet afgerond wordt (ND is niet tevreden over de game, het concept, etc.), dat het geen groot financieel succes is of dat de game gewoon flopt.
Het hypen is deels een uitwerking van een goede marketingcampagne en anticipatie en vormt zich denk ik sneller bij games die de potentie hebben om heel goed te worden / vermakelijk lijken te worden door een groot deel van de markt. Leiders, bijvoorbeeld de redactie van PSX-Sense, van andere gamewebsites, of gewoon gepassioneerde gamers die hun gevoel en mening over een (nieuwe) game goed onder wooden kunnen brengen spelen hier ook een grote rol in.
En de hype staat niet gelijk aan de kwaliteit van de game. Sommige gehypte games zijn geweldig, sommigen vallen door de enorme hype tegen. Als de anticipatie van de markt enorm hoog is, is het moeilijk om aan de verwachtingen te voldoen. Sommige games verassen daar misschien ook wel wat in, alhoewel dat altijd een mening blijft. The Last of Us bijvoorbeeld.
Excuses voor de onduidelijkheid, als ik het nu teruglees is mijn post niet compleet genoeg.
Over the Last of Us: Ik ben zelf ook van mening dat the Last of Us geweldig is. Misschien wel de beste game, all in all, die ik ooit heb gespeeld. De gameplay is goed en vermakelijk. Het verhaal en de characters zijn geweldig. Ik ben zelden zo emotioneel betrokken geweest bij game characters als bij Joel en Ellie.
Over dat er niets mis mee is dat gehypte (blockbuster games is meer geschikt hier) games helpen om nieuwe IP’s / risicovollere games te financieren: Nee, ik denk zelf dat het een zegen is. Financieel succes van een of enkele producten binnen een bedrijf geven dat bedrijf de mogelijkheid om dat geld weer te investeren in nieuwe kansen. Dat vind ik erg mooi om te zien en dat zie je gelukkig vaak ook binnen elk succesvol bedrijf.
De afwegingen die daar gemaakt (kunnen) worden zijn ook interessant, maar dat is weer een heel ander lang verhaal.
CONGRATZ 😀 Zeer strakke post trouwens. Ik had hem gisteren al gelezen maar ik had geen tijd om er aandacht aan te besteden en dat wou ik dus doen…. Euh, juist gedaan 😛
Het is wat moeilijk om nu nog een keer op je punten te reageren, dus ik ga het even per stuk langs.
Ten eerste bedankt voor je reactie en compliment. Leuk om met iemand te spreken die ook actief nadenkt over dit soort dingen.
Over leiders en volgers:
Het zou goed kunnen dat mensen in theorie slim genoeg zijn om alles zelf te beoordelen. Ik weet dat dit bij veel het geval is, maar ik denk ook dat er een aanzienlijk gedeelte is die hier niet goed in is. Dit is niet iets dat vast staat (volwassener worden en beter weten wat je belangrijk vindt in het leven heeft hier een hoop mee te maken), maar het lijkt me wel een realiteit. En ik denk dat veel bedrijven, ook game-studio’s, goed weten dat dit het geval is en hier met een deel van hun marketing op in spelen. Daar is niets mis mee, zolang de consument zich niet genaaid voelt. Mocht dat wel het geval zijn, dan hangt het van je morele kompas af in hoeverre je dit kan en wil doen. Interessant fenomeen is dat wel.
“Tja, je moet natuurlijk geen karakter nodig hebben, of wel”?:
Ik vind dat je hier een hoop interessante punten hebt. Ik game ook liever op die manier, het spelen van de games die ik echt leuk vind en eventueel sociaal contact tijdens het gamen staat dan op #2 en moet niet ten koste gaan van het plezier van de game. Wat je zegt, een party waar je ondertussen gezellig wat praat kan erg leuk zijn. Voor een game als Rainbow Six Siege ben ik wel erg geïnteresseerd in de multiplayer, zolang je met een team speelt dat ook gefocust is op een goede uitkomst. Echt tactisch als team de missie uitvoeren. Daar kijk ik nu al erg naar uit.
Over de verschillende studio’s:
Knap hoe je in een hele korte beschrijving de industrie en verschillende grote bedrijven binnen de industrie goed samenvat. Het is eigenlijk best treurig dat het bij sommige studio’s zo gaat. Activision ben ik geen groot fan van, Ubisoft is erg goed in de promotie, wat mensen aanspreekt te raken, en levert gelukkig ook goede games. Over EA games ben ik wat in dubio. EA brengt hele goede games op de markt, veel van de sportgames, Battlefield 4 (ongeacht de bugs, daar stoor ik me aan, maar DICE is geweldig), games van BioWare (Mass Effect, Dragon Age, etc.).Maar je hebt wel gelijk over hoe EA veel werkt en dat het talent bij de devs zit. Heel goed gezien.
Over dat de CEO puur time management moet doen bij DLC, die strategie zal wel deels vanaf de CEO & het topmanagement komen, maar de CEO heeft nog wel een aantal andere belangrijke taken voor een grote gamestudio met veel belangen. Kijken waar de investeringen het meest opleveren en waar dus vernieuwd moet worden, waar nieuwe franchises in gebouwd moeten worden en zorgen dat de kwaliteit van het bedrijf en de perceptie van de klant goed blijft zijn daar enkele voorbeelden van. Dat laatste doet hij niet goed over het algemeen :p
Rockstar heeft op zijn eigen manier een heel intelligente marketing-strategie en ik geloof zelf niet dat dat niet heel slim is uitgedacht. Door de geweldige kwaliteit van hun games kijken een hoop gamers altijd uit naar elk nieuwtje van Rockstar. Vooral omtrent GTA. Rockstar speelt daar heel intelligent op in door de anticipatie en spanning hoog te houden. En daar is niks mis mee, het is erg goed zelfs.
Bethesda en Square Enix zullen vast en zeker een gelijk iets doen. Ik herinner me vele bugs bij TES en Fallout, maar dat deed weinig weg bij het feit dat de games best vermakelijk waren, alhoewel niet echt mijn ding. Van SE ken ik zo snel alleen Tomb Raider die ik heb gespeeld. Final Fantasy is niet echt m’n ding en Hitman heb ik nooit echt gespeeld nog.
Over het CEO zijn van Activision:
Dit vind ik interessant. Waarom vind je dat wij er onder leiden dat er jaarlijks een nieuwe CoD komt? Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van aankomende Activision titels waar ik erg naar uit kijk, maar ik ben benieuwd naar waarom je dit denkt?
Over de hype omtrent Rainbow Six Siege:
Ik hoop niet dat je gelijk hebt. Ik kan Tom Clancy ook erg waarderen, alhoewel het vroeger net iets te traag ging voor mijn smaak. Maar ik word ook langzaam wat ouder en ik kan de meer tactische, volwassener shooters gelukkig weer meer waarderen. Waar ben je bang voor met deze hype-train trouwens? Ik zie redelijk wat berichten over Rainbow Six Siege, maar het valt me nog redelijk mee. The Division daarintegen, dat lijkt me een meer commercieel aansprekend concept omtrent Tom Clancy. Dat doet trouwens niet af van het feit dat ik best wel uitkijk naar The Division en dat het best een vermakelijke game lijkt met vooral erg mooie graphics. (Hopelijk dat UbiSoft ons hier niet fuckt want de grafische sfeer in de game is een van de dingen die me aanspreekt. De gameplay heeft me nog niet voldoende overtuigd dat ik deze game uren ga spelen).
Over het rooskleurig kijken:
Hmm, je hebt daar wel een goed punt met wat je zegt omtrent de games van Rockstar. Misschien zou dat best wel uitbetalen voor EA, Activision, Ubisoft enzovoorts. Maar ik ben zelf van mening dat er een grote kans is dat dat niet het geval is.
Er komen van die studios een hoop verschillende games aan die allemaal verschillende doelgroepen aanspreken. Misschien zouden ze hun arsenaal naast de sportgames wel wat kunnen versmallen en daar de kwaliteit van verbeteren (dat zou moreel gezien, en als gepassioneerd gamer het beste zijn. Dat ben ik zeker met je eens.) maar helaas speelt dan geld een te grote rol en zal dat waarschijnlijk een deel van de afweging zijn. En dat is jammer.
Daarnaast kijk ik ook ENORM uit naar de eerste echte next gen game van Rockstar. Als ik naar Uncharted kijk (Naughty Dog is ook een geweldige studio die met pure kwaliteit komt, in ieder geval sinds Uncharcter 1) en hoe geweldig Uncharted 4 er uit ziet, dan ben ik heel benieuwd met wat Rockstar op de proppen komt.
Over Battlefield Hardline:
Cheers
Over dat er een reden is, Tom Clancy:
Ik denk dat je daar gelijk hebt. Ik begin ook beter te leren welke games mij het meest vermaken (game niet meer uit verveling maar omdat ik graag even wil ontspannen) en dat tactische vind ik ook erg vermakelijk.
Over Tom Clancy zelf:
Ik heb the Hunt on Red October wel gezien, volgens mij nooit gelezen, en raak nu toch wel wat geïnteresseerd om eens wat boeken van Tom Clancy te lezen. Heb je toevallig zijn boeken gelezen en tips over welke goed zijn? En / of andere schrijvers die vergelijkbaar zijn?
Leuk dit. 🙂
Waarom die hype tegenwoordig?
Wat doe je zelf in dit item dan?
http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?15109-Watch_dogs-Hacking_is-our-weapon%21
ik heb zowel goede punten als slechte punten geschreven. Ik was megablij met het concept maar blijkbaar was de hype niet meer te stoppen. Ik uitte gewoon mijn anticipatie. Ondertussen is de game al lang verkocht omdat ik het volgende merkte:
het concept en gameplay is verslavend, de multiplayer is onnodig maar ook vermakelijk.
Na het uitspelen is het een ander verhaal… Eens je alles hebt gedaan (inclusief collectables , zij missies enz) had ik genoeg gezien en wou ik het proberen vergelijken met wat ik gewend ben met gta… En hier komt het addertje: omdat ik zo blij was dat Ubisoft een gta achtige game had gemaakt dacht ik niet anders aan gta en waren mijn eisen dus hoog…
Later ben ik dingen gaan beginnen testen en ondervinden:
– een Ubisoft game heeft een groot spektakel en WOW factor maar langzamer en langzamer begint dat in de schaduw te komen…
– het hack concept is zeer goed uitgevonden maar toch begint het te repetief te worden…
– de stad voelt veel te donker aan ondanks de ai en PROFILER
– elke kogel is Even groot: 50 call of 9mm…
– de explosies en slowmotion effecten en nacht effecten maken het next gen maar schijn bedriegt dit is klaar en duidelijk een cross gen game met next gen verschijnselen….
– de graphics van de auto’s lijken wel PS2 achtig eens je snel rijd of van ver kijkt …
– de voorruit kan niet kapot, er is een layer op gezet. Ookal kijk je uit een ander perspectief… Dan is ze opeens verdwenen
– de tracklist suckt
– veel te veel collectables zoals we gewoon zijn van Ubisoft ….
– mini games die niemand speelt eens een paar keer gespeeld …
– de misdaden worden op den duur geen fun meer
– black-out lijkt meer dan normaal in de stad…. Het volk spreekt erover mee…
– als je op de auto schiet komen er eens rare onderdelen uitgevlogen wat totaal niet klopt..
ENZ..
Oké, helder uitgelegd, was gewoon benieuwd waarom je toen zoon artikel hebt gemaakt om de game eigenlijke te promoten en nu vind je dat ze niet moeten hypen.
Het is helemaal niet bedoeld als kritiek, ik lees je artikelen altijd graag.
Towkksfojsoj
?????
@R*forever
“.. niet meer dan normaal”
Heb je volledig gelijk in, maar niet iedereen denkt daar zo over. Daarom laat ik graag mijn waardering horen.
” Phil Spencer ”
Money money money (ik heb de persconferentie niet gezien, maar ik denk dat je de dollar tekens in zijn ogen bedoeld?
“.. nogal slecht uitgedrukt (studios) ”
Misschien dat ik tussen de regels gewoon precies begrijp wat je bedoelt, want je betekenis kwam over.
“CEO’s en hun taken”
Wederom goed gezien, de game industrie zou best wat van jou kunnen leren denk ik (oprecht, weet niet of dat zo voldoende overkomt).
“Over wat Rockstar speciaal maakt”
Amen. Je hebt echt een goede blik op de industrie en kan het goed verwoorden. Over Ubisoft heb je denk ik gelijk. Games als Assassins Creed zijn erg vermakelijk maar door de jaarlijke uitgave wordt het concept snel oud. Rockstar doet dat heel goed met bijvoorbeeld GTA. Het concept verandert niet veel, het zijn incrementele verbeteringen, maar de game is goed, het klopt, en ze brengen niet te veel GTA’s uit.
Sleeping Dogs was vermakelijk vond ik, het was een verrassend goede game die net niet te lang duurde zodat het saai werd. Ik vond het verhaal en de sfeer goed en de actie (gevechten) waren erg leuk.
“Over CoD”
Shit man, wederom erg goed gezien met al die verschillende doelgroepen die ze raken en dat het daardoor een onstabiele ondergrond heeft. Ik vraag me nu wel echt af of je iets in deze richting heb gestudeerd? Of waar je anders deze visie vandaan haalt. Je ziet dit echt heel goed.
Destiny was ik zelf even vergeten. Ik zag inderdaad dat de game van Activision was (of in ieder geval uitgebracht wordt door Activision, Bungie is de developer). Ik hoop voor gamers dat je gelijk hebt en dat Bungie een sterke greep op de hele game houdt. Ik ben zelf niet erg enthousiast over Destiny aangezien het mij minder aanspreekt qua gameplay, alhoewel de sfeer er geweldig uitziet en ik ergens het wel eens wil proberen.
“Over Rainbow Six en de E3”
Ja de E3 is voor een groot deel marketing en er spelen een hoop commerciële belangen. Maar voor mij is het ook een evenement waar games en gaming in het algemeen gevierd worden. Dat is natuurlijk ook deels marketing en PR, maar ik kan de anticipatie van alle nieuwe titels wel erg waarderen. Dat kan ook weer psychologisch werken met het Halo-effect bijvoorbeeld (als in, dat een goede introductie van een game of de anticipatie van het evenement er voor zorgt dat ik (wij als gaming community, gamers) positiever kijken naar de games die tentoongesteld werden dan anders het geval is.
Maar ik denk even hardop daar. Het lijkt er op dat ik meer val onder die groep als consumenten die weten waarom ze komen.
Over de demo van Rainbow Six heb je denk ik gelijk, dat is bij Battlefield Hardline ook het geval. De beelden zijn zo in elkaar gezet dat ze precies de doelgroep aanspreken die ze willen bereiken. In ieder geval, dat is mijn interpretatie (ook) deels. Toch denk ik dat je, wanneer je met en tegen een serieus team speelt, dat soort multiplayer potjes best wel wat kan nabootsen in het strategische vlak, alhoewel het waarschijnlijk iets minder tactisch zal blijven dan een perfect gesimuleerde game.
Ik ben benieuwd wat we de komende periode gaan zien van Rainbow Six en of het de HYPE waar zal maken 😉
Lol men iPad ging bijna plat en niks was opgeslagen(” te weinig tekens…”)
Dit is tekst….
@R*forever
Voordat ik in ga op je tekst, een diepe buiging voor je eerlijkheid en hoe je ongedacht je omstandigheden voor jezelf heb geknokt. Ik heb zelf ook redelijk veel meegemaakt (stuk minder zwaar dan hoe dat van jou overkomt, maar ik heb lange tijd slecht met emoties kunnen omgaan waardoor het een stuk zwaarder op me viel dan het bij de gemiddelde jongere zou zijn denk ik), dus ik begrijp heel goed hoe bijzonder dat is. Dat toont, zoals je zelf zegt, een hoop mentale kracht. Complimenten.
“.. koop ze bijna allemaal”
Hehe, qua gamesmaak zitten we daar erg dicht bij elkaar. Bij mij hangt het wat van m’n financiën en tijd af hoeveel ik koop, maar ik mag ook graag een hoop games in m’n genre kopen. Zelfs bij minder goede games of games die me niet echt aanspreken kan het spelen me inspireren en inzichten geven over van alles en nog wat.
“Sleeping dogs – True Crime”
Nu je het zegt, dat herinner ik me ook nog wel. Domme zet van Activision want de True Crime games staan me niet echt bij (allen de cover van één van de games), maar een sequel van Sleeping Dogs zou ik waarschijnlijk wel gaan spelen.
“Over je verhaal”
Zoals ik hierboven al aangaf, complimenten en een diepe buiging. Je komt naar mijn inziens niet betweterig over, maar je bent erg overtuigend in het overbrengen van je mening en mensen die dat minder hebben kunnen dan gauw jaloers worden. Daar ken ik er ook wel een paar van nu ik op de universiteit zit haha. Van die ‘silverspoons’ die dan uit jaloezie proberen te steken lijkt het wel. Gelukkig train ik al wat langer en kom ik fysiek redelijk domintant over, zeker als je het vergelijkt met de gemiddelde persoon op een universiteit :p.
Maar ik ben erg onder de indruk van je verhaal en ik wens je veel succes met je opleiding en je stap naar het leger. Ook met het trainen trouwens, een goede fysieke voorbereiding lijkt me inderdaad op zijn plaats. Gelukkig is dat makkelijker te trainen dan de mentale kracht die je nodig hebt. Ik heb een stiefbroertje die in het leger zit en heb wel een aantal goede boeken en films gelezen over het leger, dus ik spreek niet helemaal vanuit het niets.
Over wat je over game-journalisten zegt (een diploma), ja dat is tegenwoordig vaak nodig (helaas). Ik hoop trouwens niet dat ik overkom als dat je een diploma moet hebben om zo over te komen. Ik vraag het puur uit interesse. Ik voel me zelf redelijk gezegend met het feit dat ik altijd de discipline heb getoond om te studeren, omdat ik altijd als ondernemer me geld wou verdienen. Bezig gaan en hopelijk geld verdienen met de dingen waar ik echt van geniet. Met dat gezegd te hebben, ik heb redelijk veel marketing gestudeerd en er is een grote kans dat ik daar m’n master ( specialisatie jaar) in ga doen. En echt een hoop dingen die je zegt passen heel goed in de theorie die ik in dat vak leer. Daarom ben ik sowieso al onder de indruk en stelde ik de vraag. Het feit dat je dat dan zonder opleiding en met zelf-studie zo knap kan zien is veel waard.
Het is helaas erg moeilijk om zonder diploma’s bij een bedrijf binnen te komen. Dat is inderdaad de bittere realiteit die niet altijd eerlijk is. Want het talent en de intelligentie heb je wel. Toch geloof ik wel dat als je blijft werken, in welke sector dan ook, het zijn vruchten af zal werpen. Heb je zelf ooit gedacht aan ondernemen, of er iets mee te proberen te doen zonder een diploma te halen?
Ten slotte bij dit stuk, wat je zegt over dat bericht van Watch Dogs (geen multiplayer), dat is wel heel erg slordig. Gemakszucht. Zo iemand zou direct een waarschuwing van zijn baas moeten krijgen, tenzij het geen betaalde functie is en het vrijwillig is, dan is het maken van zo’n fout iets begrijpelijker. Alsnog blijft het slecht.
“CoD,Activision en Titanfall”
Een zege en een vloek wat je zegt over MW2. Ergens is het jammer dat de originele breinen achter de MW franchise niet meer actief zijn, het is inderdaad niet goed voor het merk Call of Duty en de kwaliteit van de games. Toch zijn er ook weer positieve kanten te benoemen. Modern Warfare blijft redelijk gelijk en de breinen achter MW hebben Titanfall gemaakt. Alhoewel ik alleen de beta heb gespeeld, vond ik het een leuke stap voor het FPS genre. De actie met de Titans en de snelle gameplay en de coole manier van bewegen waren erg vermakelijk vond ik. Maar zoals je zegt, het is maar de vraag hoe dat voor Titanfall 2 gaat uitpakken.
“De slimsten komen het goedkoopst uit”
Daar ben ik het bijna volledig mee eens. Maar met intelligentie kan soms ook moeilijk zijn om je draai te vinden. Nu ik dit typ, intelligentie en slimheid zijn natuurlijk ook weer verschillend. Wanneer je je intelligentie goed kan toepassen en dus inderdaad slim en verstandig wordt, dan ben je goedkoop uit. Leuk om over na te denken haha.
“Wel ja, misschien gek gezegd..”
Ah, dan kan ik je interesse in deze games nog beter plaatsen. Ik heb zelf ook wel een zwak voor het leger, maar het is nooit mijn passie geweest. Video games zijn dan een prachtig medium om toch een beetje te voelen hoe het is als soldaat (of als we toch bezig zijn, een bankovervaller, een gangster, een racer of wat dan ook te zijn in de simulatie).
Ik heb zelf nog geen PS4 en m’n PS3 ook niet meer, maar laten we afspreken dat we tegen de release van Rainbow Six Siege kijken of we eens samen een potje kunnen spelen. Gaan we even goed tactisch een aantal terroristen het leven zuur maken 🙂
“Over trainen”
Ik train zelf ook redelijk veel. Ik begon met de standaard bodybuilding splits en ben daarna via wat meer powerlifting gericht bij (olympisch) gewichtheffen gekomen. Leuke, wat meer uitdagendere oefeningen die niet alleen voor kracht zorgen maar ook voor coördinatie en een sterk centraal zenuwsysteem (Central Nervous System). Dat wat samen met andere lifts maakt het erg vermakelijk!
Wat voor programma ben je van plan om te doen?
En heb je wel eens van CrossFit gehoord? Ik kan CrossFit zelf wel redelijk waarderen (niet alles, maar veel principes zijn goed met mijn beperkte kennis over die vorm van fitness) en ik hoor / zie dat het veel gebruikt wordt door het leger, politie, brandweer etc.
… Al die benamingen… Op een avond heb ik me goed geïnformeerd op paracommando.be of com. Daar staat de nodige uitleg.
Dus dit schema is gebaseerd op hun uitleg. Maar dit heb ik zelf geschreven voor te zien hoe gemotiveerd ik al was door het aandachtig te lezen…
….
VOORBEREIDING LEGER:
Elke dag minimum 3liter water drinken, maximum 5
CONDITIE!
3x keer lopen(hardlopen)
-Op elke omstandigheden, weer, wind, regen, hagel( enkel kleine natuurlijk)
-ZEER GOED SCHOEISEL AAN DOEN anders heb je kans op achillespeesbreuk….
-GEBRUIK VOLDOENDE VARIATIE: ZAND,KEIEN,AARDE,OPPERVLAKKIG
-GEBRUIK BOCHTEN EN NIET EEN RECHTPAD
-BEGIN OP EEN ZACHT TEMPO EN HOU DIT AAN, DESNOODS BEGIN JE MET WANDELEN…..
-kort= 45 minuten
-Lang= minimum 60 minuten…..
TIP: bij warm weer een koude douche nemen vooraf je begint met hardlopen. Zo krijg je een beter temperatuur …
…..
UITHOUDINGSVERMOGEN
fietsen en hardlopen …
Vereiste hartslag:
tussen de 30-65 op normaal niveau
Wanneer een grote inspanning gedaan te hebben: 2 minuten rust. Jouw hartslag moet een verschil hebben van 60 met het gene wanneer buiten adem…..
KRACHT:
Je moet geen bodybuilder zijn maar hebt wel kracht nodig. Een body builder is dan misschien sterk maar heeft moeite met 5 a 10 kilometer te moeten lopen…
KORTE SPIEREN: deze creëren de spiervolume. Door zeer zware gewichten een paar keer op te heffen kan je al veel spier massa krijgen. En zeker niet herhalen!
LANGE SPIEREN: deze creëren de spiervolume. Door veel lichte gewichten veel malen op te opheffen. Dit is vooral handig voor lenigheid!
DEEL 2:Spiertraining oef:
1: push ups
-als je bv maar 50 keer kan pompen doe het dan maar 30 keer. Doe het op je gemak en overdoe je niet
-doe dit elke 3 keer in setjes van x aantal je aankan(dus 3 setjes per dag!)
2: pull ups(bar training)
-Doe het langs beide kanten!
-Op marche les dammes zul je klimmen. Een goede voorbereiding is nodig!
GEBRUIK DAARVOOR DE PALM NAAR JE HOOFD TOE. WANT ZO KLIM JE! Doe het natuurlijk ook wel in mate en dus ook langs de andere kant
– opfrissing: binnenste buiten, en palm naar de hand toe… 25x
– elke dag 3 keer in setjes..
Sit ups:
– overdoe je niet
– gebruik niet je handen in de nek! Slechte gewoonte!
– 60x is OK
– doe dit ook zoals het pompen 3 keer per dag in setjes….
Deze 3 hoofdoefeningen moet je dus samen uitvoeren en 3x per dag….
…..
BLESSURES VOORKOMEN:
-Bij hardlopen stop je de eerste 15 minuten voor te stretchen
-zorg dat je het voelt maar dat het geen pijn doet!
– 20-30 seconden per oef…
Bij het lopen zorg je ervoor dat je je goed opwarmt!
…..
DOE DIT SCHEMA 1 jaar lang, begin de eerste 3 maand met een langzame opbouw…
VOEDING!
–Zoals gezegd water!
– veel groenten
– fruit
– zwarte chocolade indien je wilt sneukelen
– vermijd vet, maar je hebt het wel ook nodig …
– gezond eten!
– muesli met fruit…
……………….
-OGEN LASEREN
-TANDEN LATEN CONTROLEREN
Vooraf je je wilt aanmelden…..
…..
AANMELDING IN GENT(militaire rekruut bureau):
-50% militaire gids
– brochures
– KIES VOOR PARA COMMANDO OP 1!!!!
INZICHT TESTEN:
390 vragen voor jouw psychologisch karakter achter na te gaan….
PUZZELS MET MULTIPLE CHOSE VRAGEN(fotografisch geheugen, mentaliteit, reflex, iq, inzicht enz!)
TIP: op 123test.nl staan boordevol testen!
INTERVIEW:
Waarom wil je para worden!
Laat je bekakken…
Wat weet je ervan
Wat zijn de mogelijkheden enz….
GESLAAGD? JA DAT MOET!
GESPREK 2: medische testen….(Brussel )
URINE STAAL: plas in een potje
Drugs test
Rug en schouders test
Uithoudingsvermogen en conditie test
Röntgenfoto’s van de nek, rug, knieën enz
Tanden controle
Oogtest
Enz
BLIJF VOOR PARA COMMANDO KIEZEN !
…..
BAM JE BENT BINNEN…. NOG NIET!
…..
De selectie testen(Brussel , safraanberg, marche les dammes)
Sit ups 60 binnen de minuut is uitstekend
100 keer pompen is goed?
Pull ups 50 keren is goed
Looptesten:
2400 meter loop met een helling?
– 8 minuten en 40 seconden is dik OK
loopband:
-Je begint met 6,3 kilometer
– elke dertig seconden komt er 0,3 km versnelling bij
– wanneer de maximum snelheid van 14,4 km is bereikt mag je direct stoppen
– oftewel dus 18 minuten en 40 seconden kunnen blijven lopen…
Enz(ik ben nog maar net begonnen dit voormzelf uit te werken. Alle research en benodigde info, noties staan nog op mijn A4 blok… Maar ik ken het zogoed als vanbuiten. Het is gewoon teveel voor op te schrijven…
“Niet in de bloemen worden gezet”
Dat doe ik ook niet, in ieder geval ik zeg het niet met die intentie. Just giving credit where credit is due. Ik wens je alle kracht toe om je doel als para commando te halen.
“Financieel niet breed..”
Hah, ik ben exact hetzelfde. Als ik de game niet waardeer heeft het geen waarde meer en is verkopen beter.
“Over alles afgezocht te hebben”
Niets beter dan je passie te vinden en daar voor te werken. Mooi dat je het zo jong hebt kunnen vinden. Ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt met het emotionele vlak. Ben er net bovenop gekomen en ben eindelijk weer vanaf bijna niks aan het werk om iets op te bouwen. Wat je hier schrijft inspireert me trouwens een hoop, het achterna gaan van je echte passie. Jammer dat ze hier geen smiley hebben met twee proostende smileys, die voelt hier op zijn plek.
“Metro”
Erg amateuristisch. Laat wel zien hoe serieus gaming genomen wordt door de mainstream media..
“Titanfall”
Goed gezegd, en inderdaad, ik zie er wel wat van terug maar voor mij was Crysis qua tempo een stuk lager in de game. Toch is Crysis een vermakelijke shooter. Wat je zegt met CoD, ja voor veel is het dood, maar toch moet ik eerlijk zijn met dat de singleplayers soms best vermakelijk kunnen zijn, al hoewel het soms wat over the top is. We moeten denk ik maar accepteren dat het oude CoD inderdaad dood is en dat het nu op de huidige manier doorleeft, met alle pro’s en con’s daargelaten.
“teveel intelligentie .. ”
Hehe, ja het was nogal een filosoferend stuk tekst. Ik bedoel er mee te zeggen dat gezond verstand / slimheid niet gelijk staat aan een hoog IQ. Als je dat hoge IQ goed kan toepassen en een hoop leert over verstandig zijn, dan ben je intelligent EN slim / verstandig ;).
“realiteit en fictie”
Heb je honderd procent gelijk. Ik zou, zolang er geen bedreiging voor de veiligheid van de mensen waar ik om geef bestaat, niet met volledige toewijding het leger ingaan, het is niet mijn doel waarvoor ik het idee heb dat ik besta om het maar zo te zeggen. Dan behoor ik niet in het leger. Daarmee is het wel vermakelijk om het in een simulatie te mogen meemaken, want ergens vind ik het erg cool om te doen.
“De tijd staat niet stil”
Volledig begrijpwaar. Wie weet kijken we tegen die tijd. Als het niks wordt dan ben je als het goed is op een betere plek, aka de kazerne als Para Commando 🙂
“Over het Para Commando en training”
Klinkt als een bijzonder honorabele functie. Ik wens je alle succes toe, alhoewel ik het idee heb dat je het niet echt nodig hebt.
Het trainingsprogramma klinkt goed, alhoewel het er anders uit ziet als dan ik had verwacht. Cross Fit is trouwens absoluut geen body building! Het is een combinatie van verschillende trainingsdisciplines die er voor zorgen dat je sterk, krachtig, flexibel, snel en conditioneel in topvorm bent, maar als ik het zo zie ligt de focus bij de Para Commando’s (en ook bij de Navy Seals zo snel ik zie) wel anders. Mijn fout.
BTW: dit is maar basis hè. Want er komen onder andere veel slapeloze nachten met weinig comfort en eten… Bovendien continue oefeningen en drills. Nacht-droppingen met halve meter putten. Berg/rots klimmen/survival… En dan natuurlijk lopen: 14 km standaard elke dag. Marcheren 20 km, speedrun…
WHO DARES, WINS… en nee ik denk niet van dat ik het eens ga doen. Want de jaren er na zal ik pas mijn training kunnen gebruiken… Je team wordt je beste vriend(peleton)
“Genoeg complimenten”
Kom zelf net uit een lastige periode en dan is fijn om weer eerlijk te kunnen zijn. Maar je hebt volledig gelijk.
“Smart move, wrong attitude..”
Ah ja, ieder z’n ding. Het zou voor de game dev’s niet positief zijn denk ik als meer mensen zo gaan denken, daarom ontmoedigen ze het ook (of willen ze het ontmoedigen). Gelukkig heeft die stap een hoop commentaar gekregen (xbox one vooral) en daar zijn we uiteindelijk als gamers beter van geworden.
“meer meegemaakt”
Ik heb ook redelijk wat meegemaakt, ik was alleen wel zo dom om te roken etc. Ach ja, zolang je van je fouten leert en weer op een gelukkige manier door kan gaan dan heeft het je uiteindelijk ergens geholpen. Ik had waarschijnlijk een hoop van je kunnen leren in die tijd hehe. Drink je trouwens ook niet uit plezier af en toe?
“bijna alle kranten en gamingsites..”
Ach ja. Nu ik er over nadenk, in een mainstream of algemene krant zal de interesse voor hele diepe stukken over games ook niet op zijn plaats zijn denk ik. Maar het is nog steeds slordig dat ze hun werk niet goed doen.
“Beter geen CoD meer noemen”
Ah ja, dat zou voor de identity goed passen. Maar dat zal de verkopen flink verminderen. Geen commercieel verstandige stap denk ik hehe.
“niet opnieuw uitleggen..”
Haha, verkeerd geïnterpreteerd. Heb je met het internet he.
“Simulatie wil ik het niet noemen”
Precies. Simulatie is inderdaad verkeerd gekozen. Het is meer om eens op een fictieve manier iets te doen wat je anders niet doet. Moeilijk te beschrijven maar het komt door! Het gaat om de fun.
“Niks te falen..”
Helemaal gelijk in. Gisteren zelf een veranderende beslissing gemaakt over mijn keuze qua master. Daar heb je me trouwens best voor geïnspireerd. Bedankt daarvoor.
“SAS UK 1, Belgische Para’s 2”
Oké interessant. Ik ken weinig van de trainingsmethodes maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar hoe dat qua training gaat. Kan je me ergens naar verwijzen, een goede documentaire oid?
“Dit is maar de basis he”
Dat geloof ik graag. Ik hoor van m’n stiefbroertje wel wat hoe het er bij zijn peleton aan toe gaat en dat is qua training al erg heftig.
Over dat je dit eens gaat doen. Nee dat komt wel door. Je hebt deze keuze allang gemaakt in je hoofd en het is nu puur de stappen doorlopen, zo kom je over. Ik wens je het beste in het bereiken van je doelen. Cheers.
Zelf Lucht mobiele brigade gezeten..
Kan alleen maar zeggen
Zorg dat je conditie optimaal is maar je wil niet weten hoeveel super fitte gasten ik huilend naar huis heb zien gaan(MENTAAL gebroken).. Mentaal moet je ook sterk zijn.
Ik zeg je moet het echt willen, dan komt het goed.
Voor de rest succes en onthou. Wanneer je denk dat je op ben, zit er zeker nog 30% in om door te klappen. Pas al je knock gaat heb je alles gegeven en niet eerder. En je team worden je broers, zeker in je opleiding.
Soms worden games die het zeker verdienen aandacht te krijgen in de vergeethoek geduwd. Ik denk maar aan psn game ’the unfinished swan’ en sony’s ‘puppeteer’. Dit zijn games waar weinig over werd gelezen of gezien, en toch zijn het (naar mijn mening toch, maar meningen verschillen 🙂 ) meesterstukken!
Dus ja, een hype creëren helpt je product verkopen en je weet dan meestal wat je op je bord krijgt. Maar het echte genot zit hem in de niet-gehypte games die je speelt en dan opeens denk van, “wat een prachtspel!”
Het zou leuk zijn voor die ontwikkelaars moesten zij ook veel kunnen verkopen maar helaas zullen zij het moeten hebben van mond tot mond reclame, of van de goeie recensies op diverse websites.
Hoewel ook daar iets op aan te merken is. Een geweldige game die niet werd gehyped kan een goeie score krijgen van bv 8/10, maar de games met torenhoge reclamebudgetten krijgen (onterecht?) ook steeds hoge scores. Dus is het als gamer moeilijker te zien welke game jouw hard verdiende centjes krijgt.
Wat je nu kan doen om te weten of een game iets voor jou is of niet is gameplay te bekijken op bv twitch. Als je 5 minuten naar een stream kan kijken zonder dat je het moe wordt is dat meestal een goed teken 🙂