Forum

Topic: (TLOU) Cordyceps Brain Infection

Anoniem's avatar

Hoi,

Het leek me leuk om wat meer te vertellen over de infectie in het spel The Last Of Us. Dus hierbij een leuk topicje ;). NO SPOILERS.

The Cordyceps Brain Infection
In The Last Of Us begon de infectie zich te verspreiden in eind September 2013. In een paar maanden was 60% van de populatie geïnfecteerd en/of gedood door de Cordyceps Brain Infection (CBI). Het gaat hierbij om een schimmel die in je groeit (voornamelijk op je hersenen) en zo eigenlijk je gedrag en eigenlijk de gastheer helemaal kan overnemen. Dit gebeurt in een aantal fases, deze zullen we allemaal langslopen.

Fase 1 (Start 1-2 dagen na de infectie)
Na mate de infectie voortschrijdt, verliest de gastheer zijn zicht. Aangezien de schimmel over het hoofd van de gastheer groeit. De gastheer vertoont geen menselijk gedrag en is erg agressief. Mensen in deze fase worden ook wel “Runners” genoemd. Runners hebben nog veel dingen gemeen met normale mensen, zo maken ze nogsteeds menselijke geluiden. Sommige vallen niemand aan en vertonen dus nog menselijk gedrag. Experts beweren dat ze vechten tegen de infectie.

Plaatje van een runner:
[spoiler][/spoiler]

Fase 2 (Start 1-2 weken na de infectie)
In fase 2 is de schimmel bijna volledig is gegroeid over het hoofd. Dit betekent dat ze nog maar 1 oog over hebben. Ze beginnen daarom met het ontwikkelen van echolocatie om zo hun weg te kunnen vinden. Dit worden ook wel “Stalkers” genoemd. Stalkers zijn erg agressief en vallen meteen aan.

Plaatje van een Stalker:
[spoiler][/spoiler]

Tussen fase 2 en 3 is de schimmel volledig over het hoofd gegroeid en verliest de gastheer zijn zicht volledig. Zijn of haar hoofd zal volledig bedekt zijn met schimmel. Dit worden ook wel “Clickers” genoemd. Ze vinden hun weg en vijanden d.m.v echolocatie.

Plaatje van een Clicker:
[spoiler][/spoiler]

Fase 3 (Start 1-2 jaar na de infectie)
De gastheer begint met het vormen van schimmelplaten over zijn/haar lichaam. Dit worden ook wel “Bloaters” genoemd. Bloaters hebben dikke lagen schimmel over hun lichaam en zijn daardoor erg stevig. Maar dit gaat ten koste van de precisie van hun echolocatie. Ook verliezen ze hun snelheid en zijn hierdoor erg voorspelbaar. Bloaters kunnen met giftige stoffen gooien die hun vijanden over tijd beschadigt.

Plaatje van een bloater:
[spoiler][/spoiler]

Fase 4 (Start 10-20 jaar na de infectie)
In fase 4 wordt de gastheer vermoordt door de schimmel. Er groeien soort van takjes van schimmel uit de gastheer. Deze kunnen giftige gassen uitstoten om andere te infecteren.

Plaatje van een dode gastheer:
[spoiler][/spoiler]

Dit fenomeen is ook gezien bij insecten en is dus (bijna) ECHT. Zoek het maar is op :).

Laat ook je mening over dit topic achter.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    De schimmel bestaat alleen bij insecten. Niet bij mensen

  2. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    De schimmel bestaat alleen bij insecten. Niet bij mensen

    Ja dat heb ik onderaan vermeld…

  3. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Ja dat heb ik onderaan vermeld…

    Er staat: Ook bij insecten. Daarom dacht ik dat je ook bij mensen bedoelde :p
    (Niet alles gelezen *rent hard weg*)

  4. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Er staat: Ook bij insecten. Daarom dacht ik dat je ook bij mensen bedoelde :p
    (Niet alles gelezen *rent hard weg*)

    Haha, ik verwees met dit fenomeen naar het spel. Maargoed nu weer ontopic.

  5. 486 XP
    4_the_players's avatar

    Wow cool verhaal ben weer wat meer te weten gekomen thanks !

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Dat deze infectie/schimmel echt bestaat wist ik al. Je kan er op het net wel filmpjes van vinden.
    http://www.youtube.com/watch?v=XuKjBIBBAL8&feature=youtu.be
    staat ook iets over (Zombie Snails) tussen 🙂

    Bij mensen is het mogelijk dat een parasiet in je hersenen je gedrag veranderd.

    Misschien is het wel mogelijk dat de schimmel die bij insecten voor komt zo muteert.. dat het wel reptielen/dieren/mensen kan infecteren.

  7. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Dus misschien zijn wij wel “The Last Of Us” 😀

  8. 4299 XP
    Peter01's avatar

    hoe cordyceps in het echt is en zich in de game gedraagt zijn twee totaal verschillende dingen.
    die mier moet na de infectie alleen de infectie verspreiden.
    evolutionair gezien heeft het geen zin om 90% van al je gastheren af te maken.
    maar de game is episch het is anders dan andere post apoclyptische spellen, in bijv fallout is alles grijs en bruin maar hier groeien alle planten en bloemen weer terug en das zo mooi gedaan. het rondlopen alleen al is gewoon leuk te doen in deze game.

    Hoi,

    Het leek me leuk om wat meer te vertellen over de infectie in het spel The Last Of Us. Dus hierbij een leuk topicje ;). NO SPOILERS.

    The Cordyceps Brain Infection
    In The Last Of Us begon de infectie zich te verspreiden in eind September 2013. In een paar maanden was 60% van de populatie geïnfecteerd en/of gedood door de Cordyceps Brain Infection (CBI). Het gaat hierbij om een schimmel die in je groeit (voornamelijk op je hersenen) en zo eigenlijk je gedrag en eigenlijk de gastheer helemaal kan overnemen. Dit gebeurt in een aantal fases, deze zullen we allemaal langslopen.

    Fase 1 (Start 1-2 dagen na de infectie)
    Na mate de infectie voortschrijdt, verliest de gastheer zijn zicht. Aangezien de schimmel over het hoofd van de gastheer groeit. De gastheer vertoont geen menselijk gedrag en is erg agressief. Mensen in deze fase worden ook wel “Runners” genoemd. Runners hebben nog veel dingen gemeen met normale mensen, zo maken ze nogsteeds menselijke geluiden. Sommige vallen niemand aan en vertonen dus nog menselijk gedrag. Experts beweren dat ze vechten tegen de infectie.

    Plaatje van een runner:
    [spoiler]http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20130602161712/thelastofus/images/0/0b/Joel_Punch.jpg[/spoiler]

    Fase 2 (Start 1-2 weken na de infectie)
    In fase 2 is de schimmel bijna volledig is gegroeid over het hoofd. Dit betekent dat ze nog maar 1 oog over hebben. Ze beginnen daarom met het ontwikkelen van echolocatie om zo hun weg te kunnen vinden. Dit worden ook wel “Stalkers” genoemd. Stalkers zijn erg agressief en vallen meteen aan.

    Plaatje van een Stalker:
    [spoiler]http://th05.deviantart.net/fs71/PRE/f/2013/225/7/6/the_last_of_us___stalker_by_thomaswievegg-d6hz4jm.jpg[/spoiler]

    Tussen fase 2 en 3 is de schimmel volledig over het hoofd gegroeid en verliest de gastheer zijn zicht volledig. Zijn of haar hoofd zal volledig bedekt zijn met schimmel. Dit worden ook wel “Clickers” genoemd. Ze vinden hun weg en vijanden d.m.v echolocatie.

    Plaatje van een Clicker:
    [spoiler]http://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/the-last-of-us/thumb/9/9d/Clicker.jpg/468px-Clicker.jpg[/spoiler]

    Fase 3 (Start 1-2 jaar na de infectie)
    De gastheer begint met het vormen van schimmelplaten over zijn/haar lichaam. Dit worden ook wel “Bloaters” genoemd. Bloaters hebben dikke lagen schimmel over hun lichaam en zijn daardoor erg stevig. Maar dit gaat ten koste van de precisie van hun echolocatie. Ook verliezen ze hun snelheid en zijn hierdoor erg voorspelbaar. Bloaters kunnen met giftige stoffen gooien die hun vijanden over tijd beschadigt.

    Plaatje van een bloater:
    [spoiler]http://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/the-last-of-us/thumb/b/b6/Bloater_(1).jpg/468px-Bloater_(1).jpg[/spoiler]

    Fase 4 (Start 10-20 jaar na de infectie)
    In fase 4 wordt de gastheer vermoordt door de schimmel. Er groeien soort van takjes van schimmel uit de gastheer. Deze kunnen giftige gassen uitstoten om andere te infecteren.

    Plaatje van een dode gastheer:
    [spoiler]http://guides.gamepressure.com/thelastofus/gfx/word/880924713.jpg[/spoiler]

    Dit fenomeen is ook gezien bij insecten en is dus (bijna) ECHT. Zoek het maar is op :).

    Laat ook je mening over dit topic achter.

    ik vind het een goede topic, maar het is wel eerlijker om erbij te vermelden dat je het voor het grootste deel gewoon tegen mensen op neemt.

  9. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Peter01

    Die in The Last Of Us zijn gemuteerd voor de mens, en het gedraagt zich anders om zich beter te kunnen verspreiden 🙂

  10. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    Peter01

    Die in The Last Of Us zijn gemuteerd voor de mens, en het gedraagt zich anders om zich beter te kunnen verspreiden 🙂

    Precies 😀

  11. 4299 XP
    Peter01's avatar

    dat zou best kunnen, maar nog steeds snap ik niet dat er dan nog zo weinig geinfecteerde vijanden zijn.
    als het de beschaving echt verwoestte zou het dan niet eerder world war z achtige getallen zijn (qua geinfecteerden) of hadden alle niet geinfecteerde mensen opeens een soort massahysterie en zijn ze elkaar uit gaan moorden ?
    en waar zijn trouwens alle lijken gebleven ? (er leven inmiddels zeven miljard mensen op deze wereldbol) zouden er niet op elke straathoek tientallen of honderden uitgedroogde skelletten moeten liggen ? ik snap best dat de schimmel de geinfecteerden maakt zoals ze zijn maar er zitten gewoon (hele kleine) gaten in het verhaal. en even iets wat geen gat in het verhaal is maar waarom kan joel geen pijlen zelf maken ? de boog is me favo wapen maar je hebt te weinig pijlen en ze gaan veel te snel stuk

  12. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    dat zou best kunnen, maar nog steeds snap ik niet dat er dan nog zo weinig geinfecteerde vijanden zijn.
    als het de beschaving echt verwoestte zou het dan niet eerder world war z achtige getallen zijn (qua geinfecteerden) of hadden alle niet geinfecteerde mensen opeens een soort massahysterie en zijn ze elkaar uit gaan moorden ?
    en waar zijn trouwens alle lijken gebleven ? (er leven inmiddels zeven miljard mensen op deze wereldbol) zouden er niet op elke straathoek tientallen of honderden uitgedroogde skelletten moeten liggen ? ik snap best dat de schimmel de geinfecteerden maakt zoals ze zijn maar er zitten gewoon (hele kleine) gaten in het verhaal. en even iets wat geen gat in het verhaal is maar waarom kan joel geen pijlen zelf maken ? de boog is me favo wapen maar je hebt te weinig pijlen en ze gaan veel te snel stuk

    Die lichamen staan niet buiten. Net zoals bij insecten zoekt de schimmel een geschikte plek om zich te verspreiden. En dit is natuurlijk erg moeilijk in de open lucht. Daarom zijn veel lichamen ook binnen of ondergronds.

  13. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Die lichamen staan niet buiten. Net zoals bij insecten zoekt de schimmel een geschikte plek om zich te verspreiden. En dit is natuurlijk erg moeilijk in de open lucht. Daarom zijn veel lichamen ook binnen of ondergronds.

    tuurlijk zouden er ook veel binnen liggen maar waar dan ?
    het zou mij verbazen als je meer dan tien (oude) lijken tegenkomt in de game.

  14. 4299 XP
    Peter01's avatar

    misschien hebben ze de lijken gecremeerd of in ongebluste kalk (zuur) gegooid. of noodgedwongen in mest veranderd voor gewassen.

  15. 134 XP
    Thunderbolt's avatar

    misschien hebben ze de lijken gecremeerd of in ongebluste kalk (zuur) gegooid. of noodgedwongen in mest veranderd voor gewassen.

    Dat laatste lijkt me niet zo slim :p

  16. 1891 XP
    Redrum83's avatar

    haha leuke topic 🙂

    Zoieso een dik verhaal. Maar zoals gezegt, je komt meer mensen dan schimmelinfecties tegen…