Forum

Topic: PS4 en geluidsysteem

Anoniem's avatar

Sinds deze week ben ik ook een trotse bezitter van een PS4. Alles werkt top, maar ik loop tegen 1 ding aan. Ik kan mijn huidige speakerset niet aansluiten op mijn PlayStation. Mijn huidige set werkt via de tulp (rood+wit) kabels, maar de PS4 heeft hier geen ondersteuning voor. Via de televisie het geluid laten doorsturen naar de speakerset kan ook niet, tenminste op mijn televisie kan ik hiervoor geen optie vinden. Het geluid van mijn televisie is wel redelijk, maar nog lang niet goed genoeg.

Ik zou voor een home cinema set kunnen gaan, maar dat vind ik eigenlijk niet praktisch. Met oog dat ik dan 3 blu-ray spelers bij elkaar heb staan. Hoe hebben jullie een geluidsysteem op de PS4 aangesloten? Zijn er alternatieven op een home cinema set? En als een home cinema set de enige oplossing is wat is dan kwalitatief een goede? Ruimte voor surround heb ik niet echt, dus een 2.1 oplossing is perfect voor mijn. Budget zit zo rond de €200,-.

Tot slot gaat een soundbar niet passen.. Alvast bedankt voor het meedenken.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 397 XP
    WushuDanny's avatar

    Als je een losse receiver haalt dan kun je daar je speakers op aansluiten en je ps4.
    Maar het klinkt alsof je nu een simpel setje hebt waarbij de versterker in de subwoofer zit.
    Die subwoofer kun je waarschijnlijk niet op een receiver aansluiten.

    En als je een losse receiver plus speakers gaat halen dan kost dat waarschijnlijk meer dan 200 euro.
    Een goede receiver is wel een goede investering, aangezien je hem altijd uit kunt breiden met nieuwe speakers, en dus niet direct een hele 5.1 set van goede kwaliteit hoeft te halen.

  2. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Kan je beter die geluidsset aan je tv hangen met een minijack naar RCA (female) kabeltje, dan druk je daar je tulp kabel in en klaar.

    http://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1513/jack-tulp-kabel.html?gclid=CjwKEAjwkMWgBRCJ1L_wypbX0wkSJAC3Xio2fDfUa_t4xNKhMZg0s4GNJuYAd4wVhpxz9B2ICN3iIBoCs1fw_wcB

    Rond de 3/4 euro inclusief verzending gok ik, maar je zou ook bij je lokale onderdelenboer kunnen kijken 🙂

    Mocht je ook geen minijack aansluiting (voor een koptelefoon dus) hebben (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan is het misschien een idee om hier even je merk+typenummer van je tv te melden dan kan ik je beter helpen, maar denk dat dit wel een goede oplossing is vooralsnog.

  3. 397 XP
    WushuDanny's avatar

    Kan je beter die geluidsset aan je tv hangen met een minijack naar RCA (female) kabeltje, dan druk je daar je tulp kabel in en klaar.

    http://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1513/jack-tulp-kabel.html?gclid=CjwKEAjwkMWgBRCJ1L_wypbX0wkSJAC3Xio2fDfUa_t4xNKhMZg0s4GNJuYAd4wVhpxz9B2ICN3iIBoCs1fw_wcB

    Rond de 3/4 euro inclusief verzending gok ik, maar je zou ook bij je lokale onderdelenboer kunnen kijken 🙂

    Mocht je ook geen minijack aansluiting (voor een koptelefoon dus) hebben (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan is het misschien een idee om hier even je merk+typenummer van je tv te melden dan kan ik je beter helpen, maar denk dat dit wel een goede oplossing is vooralsnog.

    Dat is een heel goed idee.
    Dat is zeker je beste en goedkoopste kans Peyj.

  4. 2457 XP
    peyj's avatar

    Als je een losse receiver haalt dan kun je daar je speakers op aansluiten en je ps4.
    Maar het klinkt alsof je nu een simpel setje hebt waarbij de versterker in de subwoofer zit.
    Die subwoofer kun je waarschijnlijk niet op een receiver aansluiten.

    En als je een losse receiver plus speakers gaat halen dan kost dat waarschijnlijk meer dan 200 euro.
    Een goede receiver is wel een goede investering, aangezien je hem altijd uit kunt breiden met nieuwe speakers, en dus niet direct een hele 5.1 set van goede kwaliteit hoeft te halen.

    Het is ook een simpel setje hoor, maar het geluid wat er uitkomt is verder prima. Maar beperkt in de mogelijkheden om het aan te sluiten. Ik had inderdaad gezien dat receivers wat duurder zijn, vandaar dat ik anders op home cinema uitkwam.. Maar of dat weer optimaal is.. Tv en speakers zijn ondertussen alweer 6 jaar oud,

    Kan je beter die geluidsset aan je tv hangen met een minijack naar RCA (female) kabeltje, dan druk je daar je tulp kabel in en klaar.

    http://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1513/jack-tulp-kabel.html?gclid=CjwKEAjwkMWgBRCJ1L_wypbX0wkSJAC3Xio2fDfUa_t4xNKhMZg0s4GNJuYAd4wVhpxz9B2ICN3iIBoCs1fw_wcB

    Rond de 3/4 euro inclusief verzending gok ik, maar je zou ook bij je lokale onderdelenboer kunnen kijken 🙂

    Mocht je ook geen minijack aansluiting (voor een koptelefoon dus) hebben (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan is het misschien een idee om hier even je merk+typenummer van je tv te melden dan kan ik je beter helpen, maar denk dat dit wel een goede oplossing is vooralsnog.

    Volgens mij heb ik nog zo’n kabel thuis liggen. Ik zal eens kijken of dat gaat werken :). In elkgeval bedankt voor de tips! Mocht het niet lukken met de mini jack dan meld ik me weer.

  5. 495 XP
    patrick3's avatar

    Ik heb de Logitech Z906 aan me consoles hangen! Blijven leuke setjes! Nog steeds geen spijt van! Tevens ook aan de pc gekoppeld voor muziek en films! 😀

    Kosten +- 300eu

  6. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Sinds deze week ben ik ook een trotse bezitter van een PS4. Alles werkt top, maar ik loop tegen 1 ding aan. Ik kan mijn huidige speakerset niet aansluiten op mijn PlayStation. Mijn huidige set werkt via de tulp (rood+wit) kabels, maar de PS4 heeft hier geen ondersteuning voor. Via de televisie het geluid laten doorsturen naar de speakerset kan ook niet, tenminste op mijn televisie kan ik hiervoor geen optie vinden. Het geluid van mijn televisie is wel redelijk, maar nog lang niet goed genoeg.

    Ik zou voor een home cinema set kunnen gaan, maar dat vind ik eigenlijk niet praktisch. Met oog dat ik dan 3 blu-ray spelers bij elkaar heb staan. Hoe hebben jullie een geluidsysteem op de PS4 aangesloten? Zijn er alternatieven op een home cinema set? En als een home cinema set de enige oplossing is wat is dan kwalitatief een goede? Ruimte voor surround heb ik niet echt, dus een 2.1 oplossing is perfect voor mijn. Budget zit zo rond de €200,-.

    Tot slot gaat een soundbar niet passen.. Alvast bedankt voor het meedenken.

    Ik heb hier nog een oudere Sony STR DB940 receiver staan, ca 10 jaar oud, doet het nog goed zover ik weet.
    Genoeg ingangen en uitgangen (alleen geen HDMI), en een vermogen van maximaal 5×110 Watt (dus ook geschikt voor 5.1).
    Doe een leuk/laag bod en je mag em hebben. Let wel op dat ie 14 kilo weegt, en dat hij niet echt klein is. Maar mij staat die in de weg ahaha

    Kan je beter die geluidsset aan je tv hangen met een minijack naar RCA (female) kabeltje, dan druk je daar je tulp kabel in en klaar.

    http://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1513/jack-tulp-kabel.html?gclid=CjwKEAjwkMWgBRCJ1L_wypbX0wkSJAC3Xio2fDfUa_t4xNKhMZg0s4GNJuYAd4wVhpxz9B2ICN3iIBoCs1fw_wcB

    Rond de 3/4 euro inclusief verzending gok ik, maar je zou ook bij je lokale onderdelenboer kunnen kijken 🙂

    Mocht je ook geen minijack aansluiting (voor een koptelefoon dus) hebben (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan is het misschien een idee om hier even je merk+typenummer van je tv te melden dan kan ik je beter helpen, maar denk dat dit wel een goede oplossing is vooralsnog.

    Ik heb persoonlijk de ervaring met mini-jack naar tulp/cinch dat het volume enorm omlaag gaat. Nou is de gok natuurlijk nooit verkeerd, want het kost geen drol zo een kabeltje.

  7. 2457 XP
    peyj's avatar

    Kan je beter die geluidsset aan je tv hangen met een minijack naar RCA (female) kabeltje, dan druk je daar je tulp kabel in en klaar.

    http://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1513/jack-tulp-kabel.html?gclid=CjwKEAjwkMWgBRCJ1L_wypbX0wkSJAC3Xio2fDfUa_t4xNKhMZg0s4GNJuYAd4wVhpxz9B2ICN3iIBoCs1fw_wcB

    Rond de 3/4 euro inclusief verzending gok ik, maar je zou ook bij je lokale onderdelenboer kunnen kijken 🙂

    Mocht je ook geen minijack aansluiting (voor een koptelefoon dus) hebben (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan is het misschien een idee om hier even je merk+typenummer van je tv te melden dan kan ik je beter helpen, maar denk dat dit wel een goede oplossing is vooralsnog.

    Super tip! Het werkt perfect!

    Kan ik nu sparen voor een keer een ander systeem;). Voorlopig red ik me hier wel mee.

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Heel mooi dat het werkt, veel plezier ervan! 🙂

  9. Anoniem -
    145.130.237..xxx's avatar

    @WushuDanny: Ik heb het zelfde probleem kan u mij helpen

  10. 3 XP
    Byteszz's avatar

    Je hebt 3 opties
    1 je sluit je versterker aan op de tv via de koptelefoon uitgang van de tv, je hebt een kabel nodig met aan de ene kant een zelfde plug als aan je koptelefoon maar dan wel een kleine plug en geen grote ( er zijn 2 maten) en aan de andere kant witte en rode stereostekker die je op je versterker aansluit.

    2 met deze zelfde kabel kun je ipv de koptelefoon aansluiting van je tv hem op je controller van de PS4 aansluiten, het nadeel hiervan is dat je dan altijd een draad aan je controller hebt zitten.

    3 koop een DAC (digitaal analoog converter) en sluit je PS4 via een USB kabel aan op de DAC en sluit de DAC via een stereostekker aan op je versterker.
    Een redelijke DAC kost zo’n 75 euro maar geeft veruit het beste resultaat

  11. 3 XP
    Byteszz's avatar

    Het vervelende van muziek luisteren van bv YouTube of Spotify via je ps4 en tv is dat je tv ook altijd aan moet staan en het stilstaande beeld slecht voor je tv scherm is.
    De oplossing hiervoor is je ps4 via de controller aansluiten op je versterker en je ps4 bedienen met je smartphone zodat je tv niet aan hoeft te staan als je alleen muziek wilt luisteren, YouTube en Spotify ondersteunen dit beide.
    Je kunt overigens ook met de app ps4 second screen je complete ps4 via je telefoon bedienen en heb je in principe geen tv nodig.

  12. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @Byteszz: Je weet dat het topic al best wel 6 jaar oud is he? Kijk eerst naar van wanneer de posts zijn, bedenk dan of het nut heeft om te reageren