Forum

Topic: eng spel maar niet te eng :/

Anoniem's avatar

Ben op zoek naar een griezel achtig spel voor een 10 jarige, iemand nog goede ideeΓ«n? Niet te eng natuurlijk wat ik zeg het gaat om een 10 jarig jongetje. Ik hoor t graag!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 2457 XP
    peyj's avatar

    Nadeel is dat veel echte “horror” games vaak moeilijker zijn en redelijk wat blood en gore bevatten. En het ligt ook heel erg hoe dat jochie er tegen over staat. Misschien Lego Lord of the Rings, Lego Harry Potter, gewone Harry Potter games etc. Die zijn weer niet echt eng, maar wel zeer geschikt voor die leeftijd.

  2. 802 XP
    phinal's avatar

    Eng maar niet te eng? Enige games die ik dan kan verzinnen zijn: 5nights at freddy’s, slender, survivor en 7 days to die

  3. 406 XP
    1shot1kill's avatar

    Eng maar niet te eng? Enige games die ik dan kan verzinnen zijn: 5nights at freddy’s, slender, survivor en 7 days to die

    slender en 5 nights at freddy’s ? Probeer je deze jonge een hartaanval te geven? 7 days to die is te doen voor een 10 jarige πŸ˜‰

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Dead Space 1 en 2 zijn wel eng.

  5. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dead Space 1 en 2 zijn wel eng.

    Dat wordt slapen bij papa en mama de komende weken.

    slender en 5 nights at freddy’s ? Probeer je deze jonge een hartaanval te geven? 7 days to die is te doen voor een 10 jarige πŸ˜‰

    Ik schrok me zelf al de pleuris bij slender. 5 nights at freddy nooit van gehoord.

  6. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    fear 1-2-3 ?

  7. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Zoek iets avontuur eng zeg maar niet iemand knife of Door z’n kop schieten, wil geen ruzie met z’n ma πŸ™‚

  8. 377 XP
    Valentino1994's avatar

    Een eng spel, maar niet te eng en zonder expliciet geweld? Lastig πŸ˜‰

  9. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Zoek iets avontuur eng zeg maar niet iemand knife of Door z’n kop schieten, wil geen ruzie met z’n ma πŸ™‚

    Waarom niet een leuke adventure game.

  10. 8865 XP
    7th-son's avatar

    P.t. Op de ps4, die is niet zo eng, en gratis haha

  11. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    wat je vraagt is brand maken zonder vuur. nee dat lukt niet, zeker niet bij adult games, zijn er is er is voldoende keuze in zoverre je ook een leuke game kan aanschaffen waar hij plezier aan beleefd, toch nog een keer goed nadenken voor dat je een horror game aan hem geeft ;).

  12. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    wat je vraagt is brand maken zonder vuur. nee dat lukt niet, zeker niet bij adult games, zijn er is er is voldoende keuze in zoverre je ook een leuke game kan aanschaffen waar hij plezier aan beleefd, toch nog een keer goed nadenken voor dat je een horror game aan hem geeft ;).

    Ik dacht hetzelfde persoonlijk.

  13. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Misschien dat Limbo wat is… niet heel eng, maar met wat schaduwen van spinnen en dergelijke misschien toch eng genoeg voor een kind van 10. Ook niet te ingewikkeld qua gameplay.

    http://www.youtube.com/watch?v=fvRuu2rmZbI

  14. 406 XP
    1shot1kill's avatar

    Zoek iets avontuur eng zeg maar niet iemand knife of Door z’n kop schieten, wil geen ruzie met z’n ma πŸ™‚

    Borderlands 1&2 ? Daar zit een hoop avontuur in πŸ˜€

  15. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Luigi’s mansion en The Puppeteer (ps3)

  16. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    P.t. Op de ps4, die is niet zo eng, en gratis haha

    Ga fietsen man, ik scheet 7 kleuren. Nee maar Outlast lijkt me wel geschikt voor een 10-jarige. Ik keek op die leeftijd al ziekere shit op tv en ik vond de game tegenvallen haha.

  17. 162 XP
    Justdoit's avatar

    Ga fietsen man, ik scheet 7 kleuren. Nee maar Outlast lijkt me wel geschikt voor een 10-jarige. Ik keek op die leeftijd al ziekere shit op tv en ik vond de game tegenvallen haha.

    Ik ben 22 en ik had toch redelijk wel wat schrikmomentjes met Outlast… En ik schrik niet veel meer :’)

  18. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Nog lastig je komt toch eerder bij een avonturen game uit geloof ik, luigi’s voor de ps3 is nergens te vinden? En anders kan ik altijd nog een nerf gun halen om z’n zusje mee neer te knallen ofzo.

  19. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Nog lastig je komt toch eerder bij een avonturen game uit geloof ik, luigi’s voor de ps3 is nergens te vinden? En anders kan ik altijd nog een nerf gun halen om z’n zusje mee neer te knallen ofzo.

    Luigi’s mansion is natuurlijk een Ninendo game, dus die is niet voor de ps3.

    Er is een site welke de games list op platform, genre en leeftijd…hieronder een linkje, alvast gesorteerd op “survival horror” en “action/adventure” voor de ps3.
    Zo kun je zelf even kijken wat er overblijft aan games die wellicht aan je eisen voldoen, hopelijk scheelt dat het aanschaffen van een nerfgun en ruzie tussen de kids (en wellicht het vrouwtje) thuis haha

    https://www.commonsensemedia.org/reviews/category/game/genre/actionadventure-4365/genre/survival-horror-4431/platform/playstation-3-4480