Forum

Topic: hulp bij nieuwe stille pc koeling

Anoniem's avatar

ik heb een tijd geleden een dikke pc aangeschaft, en ik ben er tevreden mee op een puntje na. de koelings ventilator maakt meer lawaai dan een oude xbox 360 en ik wil een stille ventilator erin doen. ik heb zestig euro maar ik zou niet weten hoe ik kon zien wat voor een ventilator er inpast. kan iemand mij zeggen hoe dat gaat in noob taal pls

p.s. van wat ik heb gezien zou 60 euries ruim voldoende moeten zijn.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 24 XP
    dutchhero's avatar

    Je moet eerst eens kijken welke ventilator er herrie maakt.
    is het de koeling van je CPU of een koeling in de kast?

    Een ventilator vervangen in je kast is bijna geen werk, van je CPU iets meer. In beide gevallen moet 60 euro ruim voldoende zijn.

  2. 389 XP
    Suugie's avatar

    Is het je videokaart die herrie maakt of je CPU(processor) koeling?
    Bij je videokaart kan je er nie zo veel/niks meer aan doen…

    BTW welke videokaart heb je? (merk, model etc etc)
    Van sommige videokaarten is bekend dat ze veel lawaai maken.

  3. 74 XP
    AvanCade's avatar

    Eerst kijken welke fan het is. Je kun de fans stuk voor stuk met je hand stopzetten (kortstondig!) en dan weet je waar het probleem zit. Als het de grafische kaart is zou ik het voor lief nemen. Als het case/cpu fans zijn dan moet je gewoon de grootst mogelijke nemen van bijvoorbeeld het merk Nexus of IBL.

  4. 241 XP
    Squidward's avatar

    Als het de videokaart is en je kunt de fan niet vervangen, dan zou je kunnen overwegen om geluidsisolatie in de computerkast toe te passen als je er veel last van hebt.

    https://www.conrad.nl/nl/hama-41517-pc-dempingsmattenset-976730.html

  5. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Als het de videokaart is en je kunt de fan niet vervangen, dan zou je kunnen overwegen om geluidsisolatie in de computerkast toe te passen als je er veel last van hebt.

    https://www.conrad.nl/nl/hama-41517-pc-dempingsmattenset-976730.html

    maar als je die isolatie toepast in je pc word ie dan niet warmer ?

  6. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    maar als je die isolatie toepast in je pc word ie dan niet warmer ?

    Ja dat wel maar met goede koeling moet dat geen probleem zijn.