Forum

Topic: HK SoundSticks Wireless piep

Anoniem's avatar

Hallo!

Twee weken geleden heb ik een Harman Kardon SoundSticks Wireless (Bluetooth) speakerset gekocht bij de Media Markt, eenmaal uitgepakt natuurlijk alles aangesloten en goed uitgeprobeerd. Alles leek op het eerste gezicht gewoon in orde, toen viel me vanwege het omgevingsgeluid nog geen piep op. Een dag later wilde ik een muziekje opzetten op m’n MacBook Pro, maar voordat ik de muziek opzette viel me op dat ik een piep hoorde. Na wat zoeken waar de piep vandaan kwam kwam ik bij de speakers uit.

Niet de subwoofer, maar de satellieten geven continu een hele hoge piep. En op het moment dat je muziek afspeelt heb je daar geen last van maar als de muziek even iets zachter is of als het volume lager is hoor je de piep wel over de muziek.

Nu heb ik wat opgezocht en kwam ik bij verschillende sites uit die zeiden dat het te maken had met de speakerset, met de randaarde of dat de speakers beïnvloed kunnen worden dmv signalen, Wi-Fi, Bluetooth, of andere elektromagnetische signalen.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
Speakers bedraad en draadloos aangesloten;
Speakers anders gepositioneerd;
Speakers ergens anders (andere verdieping) geplaatst;
Geaard en ongeaard stopcontact;
Geaarde en ongeaarde stekkerdoos geprobeerd op geaarde en ongeaarde stopcontacten;
Aangesloten op een andere, minder zwaar belaste groep;
Zaken die EMI kunnen veroorzaken (wireless keyboards, muizen, routers, telefoons, etc.) uitgezet, losgekoppeld of uit de buurt gehaald;
Kabels gecheckt of ze wel goed zijn aangedrukt;
Andere mediabronnen aangesloten.

Bij alle bovenstaande pogingen is de piep nog steeds aanwezig. Maar ook zonder een aangesloten mediabron is de piep er, dus nieuw vanuit de doos al. Ook als ik de speaker bedraad wil aansluiten en ik met mijn vinger de 3.5mm aansluiting aanraak hoor ik een hele harde brom. Dat is volgens mij ook niet goed…?

Vanochtend naar de Media Markt geweest en het uitgelegd en heb een nieuwe set meegekregen, echter, de piep is er bij de nieuwe set nog steeds. 🙁

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kom er nu niet meer uit namelijk. :'(

Mvg,

Marco

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

2 reacties

  1. 49 XP
    Reprise's avatar

    Liggen de stroom kabel en signaal kabel naast elkaar.

    En dat je een plop krijgt wanneer je de jack aansluiting is normaal omdat je huid ook stroom geleid.

    En gebruik je misschien homeplugs voor je netwerk

  2. 261 XP
    marcovk's avatar

    Ja, alleen kan dit volgens mij ook niet anders, de aansluitingen zien er namelijk zo uit:
    Afbeelding
    Van links naar rechts:
    Stroomingang, 2 connectors die naar de satellieten gaan, 1 3,5mm jack aansluiting en de On/Off knop en Sub regelaar.

    Ik gebruik geen homeplugs. Er gaat van beneden naar zolder (mijn kamer dus) een shielded CAT6 kabel naar m’n AirPort Extreme.

    Kwam er wel achter dat als ik de speakers mute (dus + en – knop tegelijk aanraken) de piep weg is. Unmute ik de speakers weer hoor ik de piep ook weer.