Forum

Topic: DLC kopen bij Amerikaans spel

Anoniem's avatar

(ten eerste hoop ik dat ik het bericht in het goede forumgedeelte heb geplaatst, als dat niet het geval is, mijn excuses)
Ik heb afgelopen jaar in NYC The Last Of Us gekocht. Nu heb ik het verhaal uitgespeeld en leek het mij leuk om de dlc te kopen. Echter weet ik niet of ik gewoon de dlc kan kopen als ik een Europese PSN kaart haal. Weet iemand hier meer van? Ben een noob met dlc’s kopen ect.
Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 821 XP
    Crusader's avatar

    Helaas, dat gaat niet lukken.
    Je zal de DLC in de Amerikaanse store moeten aanschaffen met een US account.
    Ik heb vorig jaar ook wat gekocht in de US store. Hiervoor heb ik bij Amazon US PSN kaarten aangeschaft.
    Weet niet of je inmiddels je Nederlandse credit card kan gebruiken in de US store.

  2. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Helaas, dat gaat niet lukken.
    Je zal de DLC in de Amerikaanse store moeten aanschaffen met een US account.
    Ik heb vorig jaar ook wat gekocht in de US store. Hiervoor heb ik bij Amazon US PSN kaarten aangeschaft.
    Weet niet of je inmiddels je Nederlandse credit card kan gebruiken in de US store.

    PayPal is al een optie toch? Gewoon via de sen website je portemonnee bijvullen met het bedrag wat je wilt

  3. 2139 XP
    Bass's avatar

    (ten eerste hoop ik dat ik het bericht in het goede forumgedeelte heb geplaatst, als dat niet het geval is, mijn excuses)
    Ik heb afgelopen jaar in NYC The Last Of Us gekocht. Nu heb ik het verhaal uitgespeeld en leek het mij leuk om de dlc te kopen. Echter weet ik niet of ik gewoon de dlc kan kopen als ik een Europese PSN kaart haal. Weet iemand hier meer van? Ben een noob met dlc’s kopen ect.
    Alvast bedankt!

    Je hebt de disc in Amerika gekocht en geïnstalleerd op je ps4 die op een Europese account staat als ik het goed begrijp? Je hebt dus niks aangeschaft in de Amerikaanse psstore? Dan kun je gewoon de Europese dlc aanschaffen geloof ik. Je hebt namelijk niks met de ustore gedaan en de disc is tegenwoordig regiovrij.

    Helaas, dat gaat niet lukken.
    Je zal de DLC in de Amerikaanse store moeten aanschaffen met een US account.
    Ik heb vorig jaar ook wat gekocht in de US store. Hiervoor heb ik bij Amazon US PSN kaarten aangeschaft.
    Weet niet of je inmiddels je Nederlandse credit card kan gebruiken in de US store.

    Hij zegt niet dat ie iets in de us store heeft gekocht, maar in nyc. Lijkt mij dat hij dan het schijfje heeft en niks met de psstore us te maken heeft.

  4. 3 XP
    Simmielove's avatar

    Ik heb alles de disk gekocht in Amerika en verder niks gedaan met de US store. En ik heb een PS3 :p
    Maar ik kan dus in principe gewoon de dlc kopen? En moet het dan via paypal of kan ik gewoon zo’n ding halen met geld erop in een winkel?
    Alvast super bedankt 🙂

  5. 8866 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb alles de disk gekocht in Amerika en verder niks gedaan met de US store. En ik heb een PS3 :p
    Maar ik kan dus in principe gewoon de dlc kopen? En moet het dan via paypal of kan ik gewoon zo’n ding halen met geld erop in een winkel?
    Alvast super bedankt 🙂

    He moet echt de Amerikaanse content kopen. De disc zelf is een andere regio als bij ons, kijk maar aan de zijkant van het hoesje en vergelijk die met games uit Europa.
    Europese dlc gaan NIET werken, en is zonde van je geld!

    De disc is niet regiovrij, de ps4 is regiovrij, anders had je al geen games uit Amerika kunnen spelen

  6. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Ik importeerde ooit eens Heavy Rain uit de VS. Toen ik vervolgens dacht DLC te kopen uit de Nederlandse Store, bleek de DLC niet compatibel en was ik m’n geld kwijt.

    Maak dus een Amerikaans account aan, en haal daar de DLC vandaan. Als het goed is kun je de DLC dan wèl gewoon spelen als je ingelogd bent met je Nederlandse account.

  7. 821 XP
    Crusader's avatar

    Klopt je hebt echt de US DLC nodig.
    kort samengevat:
    – Maak een US store account aan met een willekeurig Amerikaans adres (heb zelf die van Sony HQ gebruikt)
    – Koppel je paypal account aan dit account (7-th son, bedankt voor de tip!)
    – Koop de DLC in de US store
    – Log met je US account in op je PS3 en download de DLC
    – Login op je PS3 met je eigen account en speel de DLC!

    Als je geen Paypal account hebt kan je ook in een online winkel US PSN tegoed kaarten kopen, maar die zijn in verhouding een stuk duurder

  8. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    goede online winkel waar je tegoed kan kopen met vele betaalmogelijkheden zoals ideaal is:
    http://www.psncode.nl
    heb daar zelf ook al eens USA tegoed gekocht omdat ik ook The last of us uit USA heb.
    daar kost het 11 euro voor 10 dollar dus ze zullen er wel iets op verdienen

  9. 3 XP
    Simmielove's avatar

    Oke, erg bedankt allemaal! Zal jullie tips gaan gebruiken 🙂