Forum

Topic: Solid State Disk & Playstation 3

Anoniem's avatar

Als een Solid State Disk(SSD) Hardeschijf in een Playstation 3 word gestopt dan zou toch de Loading times drastisch verlaagd worden tot wel niks… Dus heb ik een vraag.

Zou een Solid State Disk met een 2.5 SATA cover werken op een Playstation 3. (Die dingen kosten nog meer dan een PS3 zelf maar voor het geval dat ik een aanbieding zie :D)

EDIT: volgens Gamespot zijn er voordelen en nadelen.

At a cost of $400, it’s hard to justify purchasing a solid state drive, especially when you consider that the money could buy you a whole new console. The argument becomes even more difficult to push when the benefits of said drive aren’t universal. Load times improved, but installation times increased tremendously.- Gamespot

Bron

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Het zou in principe moeten kunnen. Zijn die SSD dingen dan nog steeds zo duur (en klein)?

  2. 207 XP
    Niekker's avatar

    klein zijn ze sowieso altijd 2,5″ en ze zijn al een stuk goedkoper, 64GB voor 265 geld 😉

  3. 1386 XP
    Redd's avatar

    Da’s duur zeg! Mag wel een goeie disk zijn dan. :p

  4. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Gaat niet werken in de PS3, waarschijnlijk zal hij de disk wel herkennen maar de controller (aansturing) is niet zo snel om dus ook de snelheid van de disk aan te kunnen. Dus heeft het weinig nut.

  5. 356 XP
    Godfather's avatar

    Gaat niet werken in de PS3, waarschijnlijk zal hij de disk wel herkennen maar de controller (aansturing) is niet zo snel om dus ook de snelheid van de disk aan te kunnen. Dus heeft het weinig nut.

    Dacht ik ook.

  6. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Lijkt erop dat Dexter145 gelijk heeft… Jammer had wel gehoopt dat de PS3 SSD beter kon gebruiken. Hopelijk doet Sony in de toekomst er iets aan om Solid State Disks beter te ondersteunen :/

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Lijkt erop dat Dexter145 gelijk heeft… Jammer had wel gehoopt dat de PS3 SSD beter kon gebruiken. Hopelijk doet Sony in de toekomst er iets aan om Solid State Disks beter te ondersteunen :/

    Als die schijven wat in prijs zakken. Jezus wat zijn die dingen duur. Waarom eigenlijk?

  8. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Het is nog aan het groeien vriend net zoals de LCD-schermen vroeger. Toen kosten ze wel 4000+ (HD-ready tv mijn ouders hebben er een gekocht terwijl ik zei dat ze moesten w8e…)

  9. 421 XP
    Rhox's avatar

    Zolang de PS3 die data niet zo snel kan aanvoeren, heeft het geen nut 🙁

  10. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Heb ff wat onderzoek gedaan en iemand gesproken die met die schijfjes werkt, de aansluiting is gewoon sata en ze werken gewoon op een sata controller en dus prima in een ps3.

  11. 1386 XP
    Redd's avatar

    Er zijn veel sites en howto’s die tot de conclusie komen dat het ’t hardly waard is, als je kijkt naar wat je krijgt vs de prijs.

    Sterker nog, installeren ging minimaal sneller en je loadtimes gaan omhoog, meen ik..

  12. 18 XP
    Evilgeniusx's avatar

    lol lol lol en lol

  13. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    lol lol lol en lol

    Nog meer van dit soort nuttige reacties?