Forum

Topic: Wat vinden jullie bete een grote tv of een kleine monitor?

Anoniem's avatar

Beste, psx-leden.

Ik game zelf op een 48 inch tv (121cm) maar zie op youtube dat veel gamers bijna allemaal gamen op een kleine monitor wat vinden jullie beter? Ik heb nog nooit een monitor geprobeerd enige ervaringen?

Mvg,

KiLLeR93ModE

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Grote monitor. Ik heb zelf moeite om alles sherp te zien op een 47″scherm, als die 4-5 meter bij me vandaan staat, dus ik kruip altijd liever achter mijn 29″monitor.
    Bovendien staat die dichter bij mijn PS4, zodat mijn wireless verbinding ook beter reageert. Ik merk dat mijn controller minder goed werkt op een aantal meter afstand van de console, dus ik zit liever op mijn ‘gameplek’, op 50 cm afstand van mijn PS4 en monitor.

  2. 152 XP
    Ghost-Fighter's avatar

    Ik denk dat dit inderdaad bepalend is hoe ver je van de console af zit.
    Zit je zoals Mithrandir zeer dicht bij je console/scherm, is een monitor fijner.
    Ik zit echter liever een meter of 5 á 6 van het scherm/console af en vindt het dus fijn om op een 55″ TV te spelen.

  3. 490 XP
    Goregash's avatar

    Merk zelf ook dat me controller moeite heeft met geluid als ik meer dan 5 meter er vandaan ben of als mijn been tussen de ps4 en me controller zit. Vaak zit ik dan ook 2 meter van me 105cm TV en PS4 voor het beste geluid. Maar het liefst lig in in de hoek van me bank een paar meter verder 😀

  4. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik zelf zit een kleine meter tot anderhalve meter van mn scherm en PS4 af. Ik heb een 28 inch (of 30 dacht ik ) Samsung LCD TV die tevens als monitor ingezet kan worden (aldus toen ik ‘m destijds kocht). Nadeel van mijn tv is dat deze niet volledig breedbeeld is met als gevolg dat bij sommige games randjes eraf worden geknipt. Maar verder is deze perfect kwa afstand en kwaliteit. En ik kan mn controller opladen via mn PS4 vanuit mn luie stoel.

    Ik denk dat alles binnen 1,5 meter je uit de voeten kan met een monitor (grote is altijd wel een kwestie van smaak). Maar boven de 1,5 tot voorbij 2 meter is een tv beter lijkt mij. Hoewel het wel zo is hoe verder weg van je console hoe groter de tv uiteindelijk moet zijn. Een maatje van mij zit toch zeker 2,5 tot 3 meter van zijn scherm af en heeft een 32 inch televisie, maar in bepaalde spellen is de tekst zo klein dat het vanaf die afstand nauwelijks leesbaar is.

  5. 468 XP
    TwysT's avatar

    Heb op allerlei formaten gespeeld, 32″ tv bijvoorbeld, en ook 23″ monitor, maar prefereer toch echt m’n 42″ Sony. Het liefst zou ik zo ongeveer in m’n tv kruipen geloof ik haha, zit er niet ver vanaf, 2 meter tops. TV heeft overigens een game modus met extreem lage responstijd (5ms) wat je duidelijk merkt, maar gebruik ’t zelden. Kan me nog wel een trophy herinneren die alsmaar niet wilde lukken omdat je er een snel reactievermogen voor nodig had. Toen ik ‘m vervolgens op game modus zette, was ’t een eitje.

    Wellicht dat de responstijd een argument is om voor een monitor te kiezen. Weet het niet zeker, maar volgens mij is die doorgaans lager (beter) dan bij TV’s.

  6. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Met een monitor heb je een betere game ervaring en op een TV ziet het er beter uit. Ik heb zelf beide maar ik speel toch het vaakst op mijn 27″ monitor omdat deze een reactietijd heeft van 1ms. Als ik op een knop klik op mijn controller dan zie ik dat nagenoeg direct op het scherm en dat speelt véél beter dan op een TV in mijn ogen. Een TV heeft namelijk vaak tussen de 30 en 80ms reactietijd (uitzonderingen daar gelaten zoals bijv. veel Sony TV’s met 6-15ms). Zo’n lange reactietijd speelt gewoon niet fijn, vooral als je een monitor gewent bent. Alle acties die je uitvoert op je controller zie je pas later op je scherm en je zal dan ook vaak het idee hebben dat je bijvoorbeeld iemand al neergeknald had, maar dat die enemy toch jou heeft. Als je competitief speelt is het dan ook helemaal een musthave om een monitor te hebben met een zo laag mogelijke reactietijd.

    Hopelijk heb je er wat aan. 🙂

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik speel zelf op een 42inc plasma-tv van Panasonic en zit er erg dicht op, werk perfect.
    Heb ook een 27inc monitor, is iets te klein en ik vind het beeld te hard + ik mis het echte zwart.
    In de woonkamer heb ik een ultra HD tv 42inc en het beeld is verschrikkelijk, mis mijn oude 720p plasma tv nu nog steeds.
    Ik heb een collega die op een oude crt tv speelde.

    Je zal een grote 27inc+ monitor kunnen proberen ‘maar hou er wel rekening mee dat het geluid nog slechter in dan bij die dunne LED tv’s’. Zelf heb ik een Asus B&O monitor.

  8. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    de vraag is als je een groot beeld neemt dat je dan de ruimte hebt om je scherm op de juiste afstand te kunnen plaatsen, is dat niet het geval zullen je ogen er onder lijden, vraag het na in de winkel waar je het scherm kopen gaat is wel zo handig.

  9. 2 XP
    TheJoker's avatar

    kleine monitor 🙂

  10. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik game op een 40″ inch Led tv.
    Ik zit circa 2,5 meter van de tv af.

    Ik moest op het begin wennen om kleiner te gaan. Hiervoor had ik een 55″ inch plasma. (BIG ASS!!)
    maar die begon kuren te vertonen. :/

    Ik heb totaal geen last van slecht geluid of een vertraging in mijn controller what so ever.

    Maaaar….. toen ik nog bij mijn moeder woonde (jaar of 5 geleden)
    Gamede ik nog op een 24″ monitor met de PS3 en zat ik er nagenoeg met mijn neus op.

    Gamed net zo fijn! Het scheelt wel dat je dan met een 2.1 geluids setje bijna net zoveel geluidservaring hebt als wat ik nu met een 5.1 set moet behalen.

    Ieder zijn ding.
    Je kunt een naar de winkel gaan en er gewoon eens met een stoel voor gaan zitten.
    De verkopers zullen je hier vast bij kunnen helpen, en die weten waarschijnlijk nog meer plus- en min- punten op te noemen.

    Ook kun je eens kijken op google, er zijn “schema’s” voor.
    Wat het ideale tv-formaat zou zijn bij een bepaalde afstand.

    Ik zal eens voor je kijken of ik het kan vinden.
    Update:

    LINKJE

    http://www.consumentenbond.nl/tv/extra/ideale-kijkafstand/