Forum

Topic: vraag over windows gratis windows upgrade icoontje

Anoniem's avatar

hey, ik ben niet de enige die tegenwoordig rechtsonderin zijn beeld een windows icoontje heeft staan. als ik erop klik krijg ik een hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?) over dat ik een gratis upgrade naar windows 10 kan krijgen. daar heb ik geen intresse in en ik wil dat kleine klere icoontje kwijt. weet iemand hoe ik microsoft een emailtje kan sturen ? want uit hun klantenservice word ik niks wijzer. ze hebben gebroken links, ik kan niks plaatsen op hun forum, en ik wil niet bellen. bovendien kan dat alleen op bepaalde tijden en die tijden zijn niet altijd beschikbaar voor mij. dus hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik al genoeg icoontjes heb op me bureaublad en dat ik deze weg wil hebben ?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 773 XP
    Retrogamer's avatar

    hey, ik ben niet de enige die tegenwoordig rechtsonderin zijn beeld een windows icoontje heeft staan. als ik erop klik krijg ik een hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?) over dat ik een gratis upgrade naar windows 10 kan krijgen. daar heb ik geen intresse in en ik wil dat kleine klere icoontje kwijt. weet iemand hoe ik microsoft een emailtje kan sturen ? want uit hun klantenservice word ik niks wijzer. ze hebben gebroken links, ik kan niks plaatsen op hun forum, en ik wil niet bellen. bovendien kan dat alleen op bepaalde tijden en die tijden zijn niet altijd beschikbaar voor mij. dus hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik al genoeg icoontjes heb op me bureaublad en dat ik deze weg wil hebben ?

    Hoezo zou je niet windows 10 willen hebben sowieso>?

    Maar heb even voor je gegoogled:

    http://www.askvg.com/how-to-remove-get-windows-10-app-and-its-icon-from-taskbar/
    Hopelijk helpt het.

  2. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Kan ik de meldingen uitschakelen?

    Ja, klik op ’Aanpassen’ op de taakbalk en schakel in het menu dat dan verschijnt de meldingen van de app Windows 10 downloaden uit.

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    hey, ik ben niet de enige die tegenwoordig rechtsonderin zijn beeld een windows icoontje heeft staan. als ik erop klik krijg ik een hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?) over dat ik een gratis upgrade naar windows 10 kan krijgen. daar heb ik geen intresse in en ik wil dat kleine klere icoontje kwijt. weet iemand hoe ik microsoft een emailtje kan sturen ? want uit hun klantenservice word ik niks wijzer. ze hebben gebroken links, ik kan niks plaatsen op hun forum, en ik wil niet bellen. bovendien kan dat alleen op bepaalde tijden en die tijden zijn niet altijd beschikbaar voor mij. dus hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik al genoeg icoontjes heb op me bureaublad en dat ik deze weg wil hebben ?

    Je bedoelt dat heel kleine icoontje in de vorm van een Windows vlaggetje. Voor het eerst in de Geschiedenis Microsoft een gratis upgrade aanbiedt van een OS en je wilt dat laten schieten? Ik heb zelf al een Windows 10 beta versie en ik moet zeggen dat het erg fijn werkt. Zeker als je een Windows 8(.1) user bent dan heb je heel veel nut aan deze upgrade. Ik weet niet welk OS je nu hebt, maar zelfs vanaf Win 7 gezien ga je erop vooruit. Het ziet er alleen iets anders uit, verder werkt het beter dan Win 8(.1). Maarja niemand kan je verplichten een gratis upgrade aan te nemen :). Ik hoop alleen wel dat je een wel overwogen keuze maakt om het te laten liggen.

    Mocht je het alsnog willen uitschakelen dan raad ik je aan de tips van Retrogamer en PS Fan te gebruiken.

  4. 3825 XP
    PBJ85's avatar

    Als je het icoontje, wat links onderin je taakbalk te zien is om Windows 10 te installeren/of te reserveren, ook vervelend vindt en wilt verwijderen kan je het volgende doen:

    1. Ga naar “Windows update” via configuratiescherm;
    2. Zoek daar naar Update “KB3035583” in je geïnstalleerde Updates en verwijder deze, door deze te selecteren en bovenaan de lijst op verwijderen te klikken;
    3. Start nu de PC opnieuw op en dan is het Icoontje onderaan verdwenen.

  5. 152 XP
    Ghost-Fighter's avatar

    Als je het icoontje, wat links onderin je taakbalk te zien is om Windows 10 te installeren/of te reserveren, ook vervelend vindt en wilt verwijderen kan je het volgende doen:

    1. Ga naar “Windows update” via configuratiescherm;
    2. Zoek daar naar Update “KB3035583” in je geïnstalleerde Updates en verwijder deze, door deze te selecteren en bovenaan de lijst op verwijderen te klikken;
    3. Start nu de PC opnieuw op en dan is het Icoontje onderaan verdwenen.

    Belangrijk is dat je nadat de PC opnieuw opgestart is, handmatig zoekt naar update. Update KB3035583 zal dan weer gevonden worden, klik vervolgens met de rechter muistoets op deze update en kies dan voor “Deze update verbergen”. Dit om te voorkomen dat de update opnieuw geïnstalleerd wordt.

  6. 490 XP
    Goregash's avatar

    Of je wacht tot 1 Augustus. Dan is de actie voorbij en verdwijnt het logo en je kans op een gratis OS.

  7. 2015 XP
    WJayW's avatar

    hele hoop bullcrap (is dat te grof schelden voor de moderators?)

    Nee hoor, kunnen we mee leven 😉

    Mij is echter totaal onduidelijk welk icoontje je bedoeld, waarschijnlijk omdat ik dit icoontje ook niet op m’n eigen bureaublad/taskbar heb. Een screenshot zou een hoop ophelderen.
    Maar wellicht dat je met de comments van de mensen hier al iets gevonden hebt.

  8. 2457 XP
    peyj's avatar

    Nee hoor, kunnen we mee leven 😉

    Mij is echter totaal onduidelijk welk icoontje je bedoeld, waarschijnlijk omdat ik dit icoontje ook niet op m’n eigen bureaublad/taskbar heb. Een screenshot zou een hoop ophelderen.
    Maar wellicht dat je met de comments van de mensen hier al iets gevonden hebt.

    http://media.askvg.com/articles/images5/Get_Windows_10_Free_Upgrade_Icon.png

    Dit icoontje ;). Als je Windows 7, 8, 8.1 Home edities heb dan is dit icoontje na een update erbij verschenen. Dit geeft de mogelijk dat je gratis Win 10 download krijgt wanneer deze beschikbaar komt. Of te wel je kan gratis upgraden naar Win 10. Mocht je het icoontje toch missen misschien even je updates controleren :P.

  9. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Of je wacht tot 1 Augustus. Dan is de actie voorbij en verdwijnt het logo en je kans op een gratis OS.

    Nope, Je kan ‘m een jaar lang gratis downloaden

  10. 2015 XP
    WJayW's avatar

    http://media.askvg.com/articles/images5/Get_Windows_10_Free_Upgrade_Icon.png

    Dit icoontje ;). Als je Windows 7, 8, 8.1 Home edities heb dan is dit icoontje na een update erbij verschenen. Dit geeft de mogelijk dat je gratis Win 10 download krijgt wanneer deze beschikbaar komt. Of te wel je kan gratis upgraden naar Win 10. Mocht je het icoontje toch missen misschien even je updates controleren :P.

    Ah, ik heb Windows 8.1 Pro dus dan is het logisch dat ik m niet zie. 🙂

    Maar nu ik weet waar het over gaat, heb ik hier voor de mensen die dit icoon weg willen hebben een uitgebreide (weliswaar engelse) walktrough om dit icoon weg te krijgen.

    http://www.howtogeek.com/218856/how-do-you-disable-the-get-windows-10-icon-shown-in-the-notification-tray/

  11. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Hoezo zou je niet windows 10 willen hebben sowieso>?

    Maar heb even voor je gegoogled:

    http://www.askvg.com/how-to-remove-get-windows-10-app-and-its-icon-from-taskbar/
    Hopelijk helpt het.

    heej, bedankt voor de tip. maar ik wil geen windows 10 punt. ik heb windows 7 64bit en daar ben ik tevreden mee. ik zie mijn moeders windows en dat ziet eruit als een tablet behalve dan dat je die met de muis moet besturen. geen zin in. windows 10 schijnt daarop verder te bouwen.

    Nee hoor, kunnen we mee leven 😉

    Mij is echter totaal onduidelijk welk icoontje je bedoeld, waarschijnlijk omdat ik dit icoontje ook niet op m’n eigen bureaublad/taskbar heb. Een screenshot zou een hoop ophelderen.
    Maar wellicht dat je met de comments van de mensen hier al iets gevonden hebt.

    kunnen jullie mee leven ? ik snap het niet helemaal. toen ik iemand poepvlek noemde omdat hij zei dat de “fagmobiel” teveel in batman zat kreeg ik een waarschuwing.

    ik schrijf dit even aan alle windows fanboys, hou alsjeblieft op met verbaasd zijn. ik krijg ook een vage ondertoon van verontwaardiging. ik wil even zeggen dat ik die windows niet wil. microsoft is een kakbedrijf. en de enige reden waarom ik windows gebruik is omdat apple nog meer evil is. windows is slecht en goed tegelijk en er zijn voor mij geen goede alternatieven want ik ben geen computernerd. nerds roepen dan waarschijnlijk meteen installeer linux etc. etc.daar heb ik dus geen zin in dus hou die suggestie aub bij je. plus dan dat ik hier niet vraag om iets beters.

  12. 773 XP
    Retrogamer's avatar

    heej, bedankt voor de tip. maar ik wil geen windows 10 punt. ik heb windows 7 64bit en daar ben ik tevreden mee. ik zie mijn moeders windows en dat ziet eruit als een tablet behalve dan dat je die met de muis moet besturen. geen zin in. windows 10 schijnt daarop verder te bouwen.

    kunnen jullie mee leven ? ik snap het niet helemaal. toen ik iemand poepvlek noemde omdat hij zei dat de “fagmobiel” teveel in batman zat kreeg ik een waarschuwing.

    ik schrijf dit even aan alle windows fanboys, hou alsjeblieft op met verbaasd zijn. ik krijg ook een vage ondertoon van verontwaardiging. ik wil even zeggen dat ik die windows niet wil. microsoft is een kakbedrijf. en de enige reden waarom ik windows gebruik is omdat apple nog meer evil is. windows is slecht en goed tegelijk en er zijn voor mij geen goede alternatieven want ik ben geen computernerd. nerds roepen dan waarschijnlijk meteen installeer linux etc. etc.daar heb ik dus geen zin in dus hou die suggestie aub bij je. plus dan dat ik hier niet vraag om iets beters.

    Je kan die metro style compleet uitschakelen in windows 8.1 hoor. 😉 en windows 10 word juist minder met de metro style en krijgt juist het orginele start menu terug en ik ben juist geen windows fanboy. Liefst zou ik linux erop zetten maar ik gebruik me pc meeste voor gamen en dat gaat toch een stuk minder op linux dus ga geen conclusies trekken aub..

    en btw ja ik een een nerd en trots op. 😉

  13. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Je kan die metro style compleet uitschakelen in windows 8.1 hoor. 😉 en windows 10 word juist minder met de metro style en krijgt juist het orginele start menu terug en ik ben juist geen windows fanboy. Liefst zou ik linux erop zetten maar ik gebruik me pc meeste voor gamen en dat gaat toch een stuk minder op linux dus ga geen conclusies trekken aub..

    en btw ja ik een een nerd en trots op. 😉

    kerel, doe gewoon wat jij het fijnste vind. dat doe ik ook.

  14. 773 XP
    Retrogamer's avatar

    kerel, doe gewoon wat jij het fijnste vind. dat doe ik ook.

    Ik vroeg het me gewoon af en blijkbaar wist jij niet hoe windows 10 eruit gaat zien.

    Voel je niet zo aangevallen dude.

  15. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Wtf..

  16. 4299 XP
    Peter01's avatar

    Wtf..

    oke jij bent verreweg de meest nuttige commentator die ik ooit heb meegemaakt.

    Ik vroeg het me gewoon af en blijkbaar wist jij niet hoe windows 10 eruit gaat zien.

    Voel je niet zo aangevallen dude.

    jij maakt er nou iets van, niet ik. ik had geen zin om een lang bericht te typen. maar ik meende wat ik zei zonder er gemeen bij te doen ofzo hoor.

  17. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Als je in een forum verdomme zo negatief reageerd op alleen maar tips Peter01 dan spoor je niet en kun je net zo goed voortaan niet weer een vraag stellen in een toppic. Tering wat ben jij vaak gelijk op je pik getrapt zeg. Zou zeggen gebruik je verstand eens man.

  18. 2457 XP
    peyj's avatar

    In elkgeval succes, hopelijk voel je je straks niet genaaid als die update wel geld gaat kosten.

  19. 57 XP
    ColdBurn's avatar

    Die gast spoort niet joh ^^ Lekker laten gaan.