Forum

Topic: Wat voor SSHD is het beste geschikt voor de PS4?

Anoniem's avatar

Ik ben al een tijdje op internet gaan zoeken op forum’s naar nieuwe geheugen op me PS4,

ben op zoek naar een SSHD van 2TB of 2.5TB maar weet niet of die bestaan en er word gezegt dat je het beste voor een 5400RPM model kunt gaan dan voor de 7200RPM model voorwegen verhitting te verkomen?

helaas komt er veel kennis bij kijken als je een nieuwe interne harde schijf wilt gaan kopen, ik heb op me PS3 ook een andere schijf erin zitten dan de originele maar door die nieuwe schijf die ik erin heb gooit hij telkes de disc eruit, echt zwaar irritant dus…

ik weet totaal niet meer wat ik moet doen dus hierbij hoop ik dat de mensen rondom PSX-Sense.nl me verder op weg kunnen helpen..

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb er een Seagate sshd 1tb in zitten. Ik weet ook niet of er een 2.5inc sshd van 2tb bestaat die in de ps4 past
    (let bij het kopen wel op de dikte van de sshd, niet alle 2.5 inc schrijven passen in de ps4, 9.5mm dik maximum).

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ehm, door een andere harde schijf gooit hij je DVD schijfjes eruit? Wat is dat voor kulverhaal? Nog nooit van gehoord…

  3. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Hoevaak dit al niet is behandeld op het forum héh..

  4. 87 XP
    5StarGbVk's avatar

    nogmaals bedankt dat je me op weg wil helpen, om even voor me na te kijken, ik heb vervolgens je link even door gekeken en ben toch zelf even gaan verder gaan zoeken, ik kwam een paar HDD’s tegen en ben dus aan het twijfelen/benieuwd of die wel passen, der staat SATA 600 en ik meende dat de PS4 SATA III ondersteund, hier zijn de 4 HDD’s

    Hitachi Travelstar 5K1500, 1.5TB

    Hitachi Travelstar 5K1500 (Enhanced Availability), 1.5TB

    Seagate Spinpoint M9T, 1,5TB

    Seagate Spinpoint M9T, 2TB

    of

    dit bleek tevens ook een goeie webshop te zijn

    PS3-PS4 HDD harde schijf 1TB SSHD

    PS3-PS4 HDD harde schijf 2TB

  5. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Houd er wel rekening mee dat een SSHD niet altijd de kwaliteit van een SSD overbrengt in de PS4. Het verschil is minimaal en vaak dus niet te merken (en daarom dus ook een klein beetje geldverspilling als ik heel eerlijk mag zijn!). Het verhaal met de oververhitting is idd waar, 7200rpm brengt niet altijd het gewenste resultaat met zich mee maar 5400 is het ‘bare minimum’, zeg maar.

    Overigens zijn de harde schijven niet op voorraad in de laatste webshop die je noemt.

  6. 389 XP
    Suugie's avatar

    2,5” SSHD’s van meer dan 1 TB zijn er volgens mij nog niet.
    2 Maanden geleden heb ik mijn HDD geupgrade en toen waren ze er iig nog niet.

    Zelf ben ik voor deze gegaan welke ik destijds voor 80 kon kopen.
    In deze externe HDD zit de zelfde schijf als in de PS4 maar dan de 2TB versie.
    Resultaat: de 500GB van mijn ps4 heb ik nu als externe HDD en ik heb nu een 2TB PS4.
    Gewoon de behuizing voorzichtig over gemaakt en de schijven omgewisseld.

  7. 9118 XP
  8. 87 XP
    5StarGbVk's avatar

    2,5” SSHD’s van meer dan 1 TB zijn er volgens mij nog niet.
    2 Maanden geleden heb ik mijn HDD geupgrade en toen waren ze er iig nog niet.

    Zelf ben ik voor deze gegaan welke ik destijds voor 80 kon kopen.
    In deze externe HDD zit de zelfde schijf als in de PS4 maar dan de 2TB versie.
    Resultaat: de 500GB van mijn ps4 heb ik nu als externe HDD en ik heb nu een 2TB PS4.
    Gewoon de behuizing voorzichtig over gemaakt en de schijven omgewisseld.

    ik ga denk ik ook voor die 2TB HDD die je me aanbevolen hebt,
    heb je verder nog klachten erover gehad in je PS4 of werkt tie nog steeds vlekkeloos?

    in iedegeval bedankt voor jullie hulp allemaal!!

  9. Anoniem -
    83.82.162..xxx's avatar

    hallo die SSHD 2TB is wel te koop in Nederland? het kost ongveer 180 euro maar je moet wel goed gaan zoeken op het internet of vragen in computer winkels?

  10. Anoniem -
    84.25.129..xxx's avatar

    @83.82.162..xxx:

    misschien hebben jullie hier iets aan

    http://maxict.nl/product/4289882/seagate-samsung-spinpoint-m9t-st2000lm003-festplatte-2tb-intern-64-cm-25-sata-6gb-s-5400-u-min-puffer-32mb-st2000lm003?btwview=in&rs=googleshopping&gclid=CJbdm6Sq_MwCFRK3GwodQH0G2g

  11. Anoniem -
    77.175.147..xxx's avatar

    Hoi, Ik wil een nieuwe ps4 schijf, want ik heb gebrek aan ruimte. Ik heb nu de 500GB en wil graag weten welke ik het best kan nemen.
    Ik heb ong. 15-20 games die ik er graag op wil.

    Wat is het snelste en beste?
    Wat gaat het langste mee?
    Mijn ps4 blaast ook veel. Verminder je dat als je een nieuwe schijf hebt. Zo ja welke werkt dan hey best.

    Waarom werken ze het best?

    Zou iemand wat voorbeelden kunnen geven, want ik begrijp niks van alle termen(ssd hdd mbps)???