Forum

Topic: Soul Calibur IV

Anoniem's avatar

Ik ga hem morgen ochtend pas halen πŸ™‚ Zijn er al mensen die hem hebben?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

62 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik heb hem net gekocht, en na 4 of 5 stages story met Maxi te spelen kreeg ik de credits.

    Dit kan je dan welliswaar met elke character doen, en zullen ook wel andere cutscenes tussen zitten, maar ’tis wel erg kort wat mij betreft.
    Er zijn nog andere modes, maar goed..

    Ik kijk even hoe ver ik kom vanavond, mischien dat ik hem nog ga ruilen morgen.

    Grafisch is’ie wel geweldig, en de goeie ouwe SC gameplay zit er weer in.

  2. 200 XP
    bokito007's avatar

    Ik heb hem besteld uit canada. Maandag was de status shipped en volgens reviews over die site is het begin van de week besteld, eind van the week in je huis (oke console dan he ). Als ik hem heb vertel ik het je πŸ™‚ . Ik kan alleen met amerikaanse mensen online omdat ik de NTSC versie krijg, weet iemand of je dan dikke lag krijgt? en is darth vader goed? en kan je hem van het begin kiezen? en yoda/andere gaan later komen als (gratis?) DLC toch?

    (ja heel veel vragen ik weet ^^)

  3. 1386 XP
    Redd's avatar

    Darth vader moet je unlocken.

  4. 200 XP
    bokito007's avatar

    hoe ?
    tien tekens πŸ˜€

  5. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als het als alle andere SC’s is, kom je hem op een gegeven moment tegen en als je hem verslaat unlock je hem.

    Ik heb het spel niet meer opgestart na m’n eerste korte sessie.

  6. 200 XP
    bokito007's avatar

    o wat jammer, ik vind de story line’s meestal minder interesant, je tegenstander (online) bossen vind ik juist vet πŸ˜›

  7. 1386 XP
    Redd's avatar

    Volgens mij heb je hem wel vanaf het begin, ik zie net dat ik hem heb en kan me niet herinneren dat ik hem unlocked heb. :p

  8. 200 XP
    bokito007's avatar

    lolz
    tiehien tehekeens

  9. 266 XP
    clockthieve's avatar

    heb er de twijfels over

  10. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Ok, ik heb hem gehaald vanmorgen πŸ™‚ Heb er een zeer lange speelsessie opzitten nu, en ik kan zeggen dat dit meer dan je geld waard is!

    Ik heb absoluut niet de hype achter deze game gevolgd, en heb hem dus gekocht zonder er een vooroordeel over te hebben. Wat een spel! De graphics zijn ronduit geweldig, en dan die zeer diepgaande character creator… Super gewoon πŸ™‚

    Alleen de story vind ik dan weer overbodig, ik heb van 1 character de filmpjes niet overgeslagen maar de andere heb ik allemaal geskipped. Het is zowieso verrassend dat ik hem gekocht heb, ik raak namelijk altijd ENORM gefrustreerd door fighting games. Deze game doet dat niet met me, en laat je met de tijd toch een hoop moves uit je hoofd leren! Een game dus voor zowel nieuwkomers of diehards die een enorm diep vecht systeem willen.

  11. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik heb hem geruild..

    Ik vind een story mode dus wel altijd leuk, en dat is met elke char praktisch hetzelfde en duurt 5 stages. 😑

    Leuke multiplayer game maar verder viel hij mij tegen, ik hou het wel bij me PS2 SCII versie om multiplayer te spelen. :p (Geen online πŸ™ Maar goed..)
    Hoe is het online trouwens? Ben ik vergeten te checken, ik hoop geen lag enzo?

  12. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Online is voorlopig echt een ramp. Een hoop spelers kunnen zelfs geen eens online matches joinen… Ik ook heb het nog niet geprobeerd, maar WIL het niet proberen tot ze met een oplossing of patch hiervoor komen, want dit kan natuurlijk gewoon niet he.

  13. 200 XP
    bokito007's avatar

    oke zonder grappen, die kl*te DHL is nog niet geweest en komt dus minimaal maandag pas :(:(:(
    IK WIL DIE VETTE GAME NU HEBBENNN

  14. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Ik wil ‘m ook halen morgen, maar lees hier en daar toch gemengde meningen over deze game, de één vind ‘m tof en de ander vindt ‘m tegen vallen.
    Misschien wacht ik wel gewoon op een ander spel, weet niet welke want de releases zijn ook nietecht super te noemen…zowieso kijken voor Motorstorm platinum dan maar πŸ™‚
    Ben bang dat ik met SCIV een miskoop doe hehehe πŸ˜€
    Hoewel de graphics prachtig moeten zijn…

  15. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik ben een van de ‘negatieve’, maar ook ik geef toe dat de graphics echt prachtig zijn. πŸ™‚

  16. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Inderdaad πŸ™‚ Ik ben zelfs van mening dat het een van de mooiste ps3 games is op het moment. Dan heb ik het hier uiteraard over de graphics he :29: Over de gameplay kan ik natuurlijk nog geen definitief oordeel geven.

  17. 1386 XP
    Redd's avatar

    Inderdaad πŸ™‚ Ik ben zelfs van mening dat het een van de mooiste ps3 games is op het moment. Dan heb ik het hier uiteraard over de graphics he :29: Over de gameplay kan ik natuurlijk nog geen definitief oordeel geven.

    Enge opmerking, maar in de top staat hij zeker. πŸ˜€

  18. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Wat een game zeg! Heerlijk..
    RPG tintje d’r aan vast :p (character upgrades, wapens kopen, sfeertje)
    Gewoon waanzinnig πŸ˜€

    Online ook geprobeerd, wat een lag man, man, man.
    (Tor. client stond nog aan) Dan is het niet zo gek natuurlijk πŸ˜€
    Wel ff billenkoekie’s gegeven aan een Duitser…

  19. 200 XP
    bokito007's avatar

    yeah hij is hier ook
    vette game, the appretiance ofso is wel goed zeg !
    en links van hem, rechts van vader dus is nog een leeg vakje, wie hoort daar ? Yoda als dlc ??
    online lukt mij ook niet.

  20. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Hmmm billenkoek πŸ˜› Hahaha.

    Ik heb er nu 17 uur opzitten, en ik kan met recht zeggen dat dit het beste spel is wat ik in mijn game kast heb staan! Waarom? Omdat het vechtsysteem ongelooflijk diep gaat, er een ENOOORME hoeveelheid aan kleding/armor/wapens in zit (en noem het maar op) en je je eigen character kan creeren πŸ˜€ Ik heb nu een soort blackrider van Lord of the Rings met een EVIL evil joker masker in zijn kap! Wat een mogelijkheden… *zucht*

    Ik ga weer verder spelen lol :p

  21. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Ja, het customizen is mij ook heel erg goed bevallen, mooi uitgewerkt..
    Ik heb een soort Assassin’s Creed personage πŸ˜€ ziet er cool uit.
    Ben uitermate tevreden over deze game, morgen weer tot vervelends toe playen!

  22. 266 XP
    clockthieve's avatar

    ik hoor het al de game is dus mega goed πŸ˜€

  23. 200 XP
    bokito007's avatar

    Ja, het customizen is mij ook heel erg goed bevallen, mooi uitgewerkt..
    Ik heb een soort Assassin’s Creed personage πŸ˜€ ziet er cool uit.
    Ben uitermate tevreden over deze game, morgen weer tot vervelends toe playen!

    ik heb altaΓ―r ook geprobeerd te maken, tis alleen niet echt gelukt πŸ™

  24. 200 XP
    bokito007's avatar

    oh, met wie vechten jullie altijd? ik met the apprentice, hijs te goed XD
    en ik kom niet voorbij stage 30 van die tower of lost souls, met 1 mannetje te gen 9, onmogelijk πŸ™

  25. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Heb Altair alweer verwijderd :p

    Ik speel meestal met Mitsurugi of Maxi, die zijn wel goed..heb nog niet echt een favo personage πŸ™‚ Darth Vader is ook erg πŸ˜€

    Hoe krijg je The Apprentice dan? Verslaan in Arcade zeker? Kreeg het niet voor elkaar πŸ™‚ misschien met andere character proberen.

  26. 200 XP
    bokito007's avatar

    Heb Altair alweer verwijderd :p

    Ik speel meestal met Mitsurugi of Maxi, die zijn wel goed..heb nog niet echt een favo personage πŸ™‚ Darth Vader is ook erg πŸ˜€

    Hoe krijg je The Apprentice dan? Verslaan in Arcade zeker? Kreeg het niet voor elkaar πŸ™‚ misschien met andere character proberen.

    idd in de arcade, alleen met darth vader krijg je hem πŸ˜€
    darth vader is idd ook heel sterkt, ik sla me tegenstander altijd tegen de grond en dan pak ik ze op met the force om vervolgens een zwaard in ze te steke πŸ˜€

    ( als iemand op de grond is

  27. 266 XP
    clockthieve's avatar

    mega bruut spel

  28. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Ik heb The Apprentice met een perfect verslagen πŸ˜€ Hehe, gebruik grab-moves!!

  29. 266 XP
    clockthieve's avatar

    tricky mannetje πŸ˜€

  30. 200 XP
    bokito007's avatar

    bij tower of lost souls kom ik niet voorbij stage 30 – 32.
    damn

  31. 266 XP
    clockthieve's avatar

    heb ik um eindelijk kan ik niet spellen door die klote tv

  32. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    heb ik um eindelijk kan ik niet spellen door die klote tv

    Wat dan?

    Ik ga denk ik deze game overigens ook maar ff halen, lees zoveel goede verhalen deze wil ik gewoon even gespeeld hebben πŸ™‚

  33. 266 XP
    clockthieve's avatar

    heb problemen met weergave op de sony bravia tv van diegene waar ik nu verblijf

  34. 280 XP
    Julian's avatar

    heb problemen met weergave op de sony bravia tv van diegene waar ik nu verblijf

    Misschien andere instellingen gebruiken in het PS3 menu?

  35. 304 XP
    Edwin's avatar

    heb problemen met weergave op de sony bravia tv van diegene waar ik nu verblijf

    Even zorgen dat je Ps3 uitstaat, en je vinger een paar seconden op de aanknop houden totdat de PS3 een 2e keer heeft gepiept. Dan zijn de beeldinstellingen gereset.

  36. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dat wist ik niet eens :O
    Wil dat dus ook zeggen dat als ik dat nu doe, hij de instellingen weer terug veranderd naar SD?

  37. 266 XP
    clockthieve's avatar

    het heeft indd geholpen heb gisteren prima kunnen spelen. bedankt voor de tips

  38. 954 XP
    Callme's avatar

    ik heb hem vandaag ook gehaald, en ik vind het toch wel erg jammer dat er niet een uitgebreidere story mode in zit.Maar dat heb je natuurlijk ook bij tekken.Wel zijn de characters etc erg vet.Ik ga vanavond effe doorspele en dan kijke of ik hem hou of morgen ga ruilen!

    Ik twijfel als ik hem ruil zal ik dan
    Ninja gaiden Sigma halen of Devil may cry

  39. 790 XP
    Robbert's avatar

    Ik twijfel als ik hem ruil zal ik dan
    Ninja gaiden Sigma halen of Devil may cry[/quote]

    Ninja gaiden is een toffe, maar eerrrruuug moeilijke game, echt heel moeilijk… Maar ook wel mooi en snel πŸ˜‰

  40. 954 XP
    Callme's avatar

    Ik twijfel als ik hem ruil zal ik dan
    Ninja gaiden Sigma halen of Devil may cry

    Ninja gaiden is een toffe, maar eerrrruuug moeilijke game, echt heel moeilijk… Maar ook wel mooi en snel ;-)[/quote]

    haha ok thanks, mischien wacht ik wel op The force Unleashed,,maar bij de dixons kan je alleen ruilen volgens mij

  41. 209 XP
    Xemurai's avatar

    bij tower of lost souls kom ik niet voorbij stage 30 – 32.
    damn

    Misschien een tip voor je om HP Drain A als een van je skills te gebruiken, gecombineerd met snelle attacks van bijv Amy zou hij te doen moeten zijn πŸ™‚

  42. 200 XP
    bokito007's avatar

    ik heb hp drain c en nog wat adnere krachten, amy gebruik ik nooit, altijd the apprentice, hijs te vet πŸ˜€
    Ik zal je tip morgen bij hem uitvoeren (H)

  43. 200 XP
    bokito007's avatar

    oh, en dat soul calibur knight, wat gaat dat allemaal inhouden ?

  44. 954 XP
    Callme's avatar

    Kan je bij costumize ook moves toevoegen? of krijgen ze allemaal die standaard moves van die 5 vechtstijlen?

  45. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Kan je bij costumize ook moves toevoegen? of krijgen ze allemaal die standaard moves van die 5 vechtstijlen?

    Maak dat 15 vechtstylen :smoke3: En nee die moves kan je niet editen, gewoon door het feit dat je dan zwaar overpowered raakt.

  46. 266 XP
    clockthieve's avatar

    die aprentice is fokking sterk

  47. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    die aprentice is fokking sterk

    Lastig hΓ© πŸ™‚

    Veel grab-moves gebruiken, zoals Xemurai mij tipte πŸ˜‰

  48. 200 XP
    bokito007's avatar

    hem had ik in 1 keer verslagen πŸ˜›
    en zelfs met hem lukt tower of lost souls niet πŸ™

  49. 13 XP
    chicken_noedel's avatar

    hoe krijg je nou zon critical finish???

  50. 209 XP
    Xemurai's avatar

    hoe krijg je nou zon critical finish???

    Het is redelijk simpel, maar je moet het ff weten natuurlijk. Wanneer een enemy blocked, en jij een soul crush attack doet (erg sterke attack, vaak met bliksem en dergelijke) gaat er een deel van zijn Soul Cauge af. Soul Cauge is het ronde metertje naast de hp bar. Als deze dus in het rood komt te staan Γ©n knippert, betekend het dat er nog zo’n 5% over is van de desbetreffende Soul Cauge waar hij met de volgende attack je tegenstander (of jijzelf?) in een Soul Crush terecht komt. Dat is een situatie die hoogstens een seconde aanhoud, en jou in de positie stelt om je tegenstander in 1 move af te maken. Dit doe je door op L1 te drukken (of A+B+K+G als je dat liever gebruikt). De Soul Crush is te herkennen aan de rode gloed die een enemy over zich krijgt…

    SNEL reageren dus, en weten wat je doet wanneer zoiets gebeurt πŸ™‚ Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

  51. 13 XP
    chicken_noedel's avatar

    thnx zal het ff proberen.

    edit: ja het werkt thnx:D:D

    BTW er is een nieuwe update voor SC4, Waarvoor eigenlijk?

  52. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    BTW er is een nieuwe update voor SC4, Waarvoor eigenlijk?

    Paar bug fixxes..

    Heb een leuk video’tje gevonden voor de SC IV liefhebbers: πŸ˜€

    You Tube

    " target="_blank">Klik Hier!

  53. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Paar bug fixxes, hopelijk werkt online nu wat beter πŸ™‚

  54. 209 XP
    Xemurai's avatar

    De komende weken zullen Gunpowder en ik bezig zijn met een ultieme (nederlandse!) SC IV guide! πŸ™‚ Zelfs beginners zouden daarmee de Tower of Souls veel makkelijker kunnen uitspelen… (heb een maat van me als proef konijn gebruikt awwww)

  55. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Heb de game eergister aangeschaft bij de Makro. De game is echt vet, tof dat ze de oude personages uit ‘Soul Blade’ erin hebben gelaten. Dat was de oude naam van Soul Calibur, ik herinner me nog dat ik die speelde als zowat 5 jarig jongetje op me Playstation 1 :p

  56. 954 XP
    Callme's avatar

    Heb de game eergister aangeschaft bij de Makro. De game is echt vet, tof dat ze de oude personages uit ‘Soul Blade’ erin hebben gelaten. Dat was de oude naam van Soul Calibur, ik herinner me nog dat ik die speelde als zowat 5 jarig jongetje op me Playstation 1 :p

    Vraagje,

    Zijn spellen bij de Makro goedkoper?

    en nog een vraagje,

    Soms wil ik bij Custom characters een aantal skills toevoegen maar dat staat er dat het niet kan, waarom is dat? Heeft het iets met die Style levels ofzo te maken?

  57. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Vraagje,

    Zijn spellen bij de Makro goedkoper?

    en nog een vraagje,

    Soms wil ik bij Custom characters een aantal skills toevoegen maar dat staat er dat het niet kan, waarom is dat? Heeft het iets met die Style levels ofzo te maken?

    Zijn spellen bij de Makro goedkoper?
    Sommige spellen zijn er wel geodkoper, sommige niet. Ik zag wel de Platinum PS3 games die net iets goedkoper was als 30 euro.
    Ze kostten om exact te zijn €27,32 het gaat hierom om de games:
    – Ratchet & Clank Tools of Destruction
    – MotorStorm
    – Uncharted : Drake’s Fortune
    – Heavenly Sword
    Binnenkort komen er nog meer platinum games zoals:Oblivion, Warhawk, Call of duty 3. Etcetera, ga er maar van uit dat ze ook €27,32 worden bij de Makro. Maar ga er niet van uit dat je de headset krijgt bij Warhawk:p

    Soms wil ik bij Custom characters een aantal skills toevoegen maar dat staat er dat het niet kan, waarom is dat?
    Tja, dit heb ik dus ook. Ik snap ook niet hoe het kan:p Mijn custom charachter, Siegfried, is level 8 en hij kan geeneen skill:(

  58. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Over die skills, ten eerste ligt dat aan je wapen, stel dat je een zwaard heb die je meer boost geeft en je skill ook, dan kan dat niet..
    Ten tweede, ligt het er ook aan welke je neemt, neem je een hoge, heb je waarschijnlijk niet genoeg ‘skill points’.

    Opletten wanneer wat gaat knipperen ‘gauge’ bijvoorbeeld kijk gewoon welke skills er beschikbaar zijn die niet knipperen in de rechter kolom, die kies je dan.

  59. 954 XP
    Callme's avatar

    ok thanks man

  60. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    No problemos:p

  61. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Idd Your Welcome πŸ˜‰

    Helemaal als het om SC IV gaat natuurlijk πŸ˜€

  62. 954 XP
    Callme's avatar

    Ik verkoop mijn Soul calibur IV, dus wie interesse heeft check effe het markt forum!