Forum

Topic: Harde Schijf Vraag

Anoniem's avatar

Hallo dudes,

Ik heb een ps3 40 GB en nu begint de harde schijf nogal vol te raken, ik vraag me af of ik deze erin kan zetten en of ie het dan ook goed doet.
De harde schijf staat hieronder.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/1348683/art/western-digital/scorpio-wd2500bevs-harde.html

Alvast bedankt.

Ps. als je iets hebt toe te voegen over de winkel en je spreekt uit ervaring, zeg het dan maar want ik heb er nog nooit iets gekocht.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

30 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Lijkt me wel…
    -ATA
    -2,5”

    Heb hier niet veel verstand van , maar zover ik weet gaat het.
    PS, als je hem hebt , laat het even weten .
    Ik ben ook aan het denken om een andere HDD in mn PS3 te zetten zodra ik em terug heb van reparatie.
    En deze vindt ik niet duur. €65,- voor 250GB.

  2. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als ik zo even snel kijk zou ik ook zeggen dat die wel goed is voor de ps3.

    Steek me hand er niet voor in het vuur, however.

    Edit.

    Wel leuk om te weten is dat je voor 10 a 15 euro meer een western digital 320gb heb.

  3. 102 XP
    ThijsV's avatar

    Deze vraag stel ik vooral omdat dit een SATA is en er in een ander topic staat SATA II.
    maakt het uit, dat SATA of SATA II?

  4. 1386 XP
    Redd's avatar

    De PS3 ondersteund SATA1 (1,5gb/s)

    SATA2 ook maar die zal draaien op dezelfde snelheid als SATA1.

  5. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Mocht ik ook ooit een andere HDD gaan kopen , welke wordt mij dan aangeraden?
    Onder de €100,-

  6. 1386 XP
    Redd's avatar

    Zit je hier wel goed mee denk ik

    Heb overgens geen ervaring met die site, maar doel op de hdd zelf. :p

    Weet alleen niet of een grotere buffer een erg groot voordeel is..

  7. 110 XP
    Marshall's avatar

    Ik heb er zelf laatst een Seagate Momentus 200GB 7200rpm in gezet en dit werkt perfect. Ik heb voor de Seagate gekozen omdat er ook al een Seagate in zat en omdat deze 7200 rpm is.

    De HDD die jij aangeeft moet ook werken. Als het maar 2,5″ en SATA is.

  8. 564 XP
    Rox92's avatar

    Zit je hier wel goed mee denk ik

    Heb overgens geen ervaring met die site, maar doel op de hdd zelf. :p

    Weet alleen niet of een grotere buffer een erg groot voordeel is..

    Die heb ik gekocht;)
    Prima harde schijf.
    En de winkel is ook super goed kreeg het heel netjes thuis en best wel snel.
    Als het op voorraad is dan sturen ze hem de volgende dag op en dan heb je hem die dag daarop in huis.
    Maar op tweakers stond die hd al weer goedkoper in andere zaken zag ik :p

  9. 12 XP
    marlon's avatar

    Zit je hier wel goed mee denk ik

    Heb overgens geen ervaring met die site, maar doel op de hdd zelf. :p

    Weet alleen niet of een grotere buffer een erg groot voordeel is..

    Deze schijf heb ik al sinds maart in mijn ps3 zitten (Launch Edition)
    Hij werkt prima ik heb nu nog steeds 200 gig over.

    P’z.

  10. 421 XP
    Rhox's avatar

    320 GB SATA 2.5 inch Harddisk Western Digital Scorpio (5400 RPM,8MB)
    [WD3200BEVT]

    http://tweakers.net/pricewatch/168112/western-digital-scorpio-blue-wd3200bevt.html

    Goedkoopste winkel is Alternate 🙂

  11. 1 XP
    bouncer1974's avatar

    goede morgen, ben net nieuw hier en heb n klein vraagje.
    als ik de harde schijf vervang, blijven mijn inlog gegevens dan op de ps3 staan of moet ik die opnieuw invoeren als ik de schijf vervang??
    alvast bedankt

  12. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    inloggegevens staan online opgeslagen , je moet gewoon je e-mail adres en je wachtwoord onthouden.

    Maar als jij een andere HDD erin zet, ben je al je gegevens kwijt. die harde schijf moet je eerst formateren. dus zorg dat je eerst al je savegames op een USB-stick opslaat.

  13. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Die heb ik gekocht;)
    Prima harde schijf.
    En de winkel is ook super goed kreeg het heel netjes thuis en best wel snel.
    Als het op voorraad is dan sturen ze hem de volgende dag op en dan heb je hem die dag daarop in huis.
    Maar op tweakers stond die hd al weer goedkoper in andere zaken zag ik :p

    En met verzendkoster bijgerekent :p?

  14. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Beetje offtopic vraag: Als ik een nieuwe HDD in mijn ps3 plaats, gaat mijn garantie er dan af….?

  15. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    nee 🙂 het staat ook namelijk uitgelegd in de PS3 handleiding

  16. 207 XP
    Niekker's avatar

    inloggegevens staan online opgeslagen , je moet gewoon je e-mail adres en je wachtwoord onthouden.

    Maar als jij een andere HDD erin zet, ben je al je gegevens kwijt. die harde schijf moet je eerst formateren. dus zorg dat je eerst al je savegames op een USB-stick opslaat.

    je ww en je email hoef je ook niet te onthouden, die staan in je flash opgeslagen, je vriendenlijst en berichten blijven ook bewaard als je je hdd vervangt

  17. 564 XP
    Rox92's avatar

    En met verzendkoster bijgerekent :p?

    Die waren 6 euro maar kreeg het netjes in een doosje met van dat soort schuim erin met die stekels enzo :p

  18. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    heb ergens gelezen, dat je niet een te snelle hdd in moet zetten, in verband met het te warm worden van de hdd.

  19. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    daar heb je een koeling voor.

  20. 564 XP
    Rox92's avatar

    Klopt als je 7200 rpm schijf neemt dan word hij iets warmer.
    Maar er was een keer getest hoeveel sneller hij zou zijn met 7200 en dat scheelde niet veel.
    Maar wil je op safe koop een 5400 rpm schijf;)

  21. 53 XP
    Hihiirokane's avatar

    ga de aanschaf ook doen binnenkort

    geweldig forum dit, jullie hadden alle vragen al gesteld die ik in mn kop had ^^

    dus even op een rijtje:

    SATA/SATA2
    2,5in
    5400rpm
    savegames gaan mee in backup
    account data is online dus np

    komt die externe HDD toch weer van pas 🙂

    een vraagje: geinstalleerde games (blast factor, wipeout etc) worden die meegenomen in de backup, en zo ja werken die dan nog als je de gegevens terug gaat zetten op je nieuwe HDD? want ik kan me voorstellen dat die dingen weer geinstalleerd moeten worden…

  22. 304 XP
    Edwin's avatar

    een vraagje: geinstalleerde games (blast factor, wipeout etc) worden die meegenomen in de backup, en zo ja werken die dan nog als je de gegevens terug gaat zetten op je nieuwe HDD? want ik kan me voorstellen dat die dingen weer geinstalleerd moeten worden…

    Volgens mij niet: je kan ze echter gewoon weer opnieuw downloaden uit de Store. Je moet gewoon even je downloadlijst doorzoeken (staat bovenin de PS Store), daar kan je je games vinden. Dit kan je maximaal 5x doen, dus wees er wel zuinig op 😉

    http://www.PS3-Sense.nl/plaatjes/img_48e3ec6848406.jpeg
    Die dus 🙂

  23. 1386 XP
    Redd's avatar

    Klopt, die zul je overnieuw moeten installeren.

  24. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Klopt, die zul je overnieuw moeten installeren.

    En downloaden :p

  25. 1386 XP
    Redd's avatar

    En downloaden :p

    Logischerwijs. :p (Yay, een woord van 10 letters! Alhoewel deze zin ook voldoet xD )

  26. 131 XP
    bnk90's avatar

    jah maar als je die er in wil zeten dan kost het wel je garantie of niet

  27. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    jah maar als je die er in wil zeten dan kost het wel je garantie of niet

    Nee.

    10 tekens :p

  28. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik heb pas geleden Sony gebelt me dezelfde vraag.
    Als jij je games al 5x hebt gedownload en je ps3 crashed.

    En je krijgt daarna een nieuwe vervangende ps3 , dan hoef je maar eventjes te bellen ,
    En dan resetten ze gewoon die limiet , dus dan kun je weer al die games 5x downloaden. 🙂

  29. 564 XP
    Rox92's avatar

    Volgens mij niet: je kan ze echter gewoon weer opnieuw downloaden uit de Store. Je moet gewoon even je downloadlijst doorzoeken (staat bovenin de PS Store), daar kan je je games vinden. Dit kan je maximaal 5x doen, dus wees er wel zuinig op 😉

    http://www.PS3-Sense.nl/plaatjes/img_48e3ec6848406.jpeg
    Die dus 🙂

    niet??
    Ik dacht van wel want had nog 1 demo erop staan en die ging gewoon mee in de backup en hoefde hem ook niet overnieuw te instaleren.
    Zou dat niet hetzelfde werken bij psn games??

  30. 421 XP
    Rhox's avatar

    Inderdaad … PSNgames gaan mee de backup in 🙂