Forum

Topic: Hd films op je ps3 zetten

Anoniem's avatar

Heren en dames,

Ik heb een probleem, ik heb een hd film op pc staan ( 9gig), nu wil ik die op de harde schijf van mijn ps3 zetten.
Eerst probleem : de film van mijn pc naar een extern hd zetten, kan alleen als hij ntfs is, bij fat mag je maar 4 gig kopieren. ( lees ik in meerder forums)
Tweede probleem : de ps3 leest alleen maar fat schijven ? ( leest ik in meerder forums)

hoe krijg ik in vredesnaam die film op mijn ps 3 ??
:tease:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik zou het niet weten anders download je de film toch via je PS3?

  2. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Je kan je film streamen via je netwerk. Dan komt de film direct op je interne harde schijf staan (die wel >4GiB ondersteunt). Hier is een tutorial over hoe je een mediaserver kan opzetten en vervolgens kan je je film streamen.

    Succes 😉

  3. 131 XP
    bnk90's avatar

    zoals hierboven word gezegd streamen je kan hem dan eventueel ook nog kopieren

    voordat je naar school/werk gaat ofzo wel effe de instellingen zozetten dat die na 3 uur uitgaat.

  4. 2 XP
    pacoloma's avatar

    Oke, ik gisteren een media server op mn pc gezet, geen windows 11 (geen legale xp).
    Ik heb simple server gekozen, alles werkt prima , alleen als je naar de map films ga, zegt ie geen afbeeldingen….

    Dus dat is weer een beetje jammer, iemand nog goeie media servers in de aanbieding ??

  5. 704 XP
    Boemtje's avatar

    Ik zou het niet weten anders download je de film toch via je PS3?

    Hoe download je dan films van je PS3:whistling2:

  6. 896 XP
    WoofeR's avatar

    nou gewoon via je browser op je PS3 en anders via de Bit-torrent tutorial. Klik hier voor de tutorial 😉

  7. 3 XP
    Webwilly's avatar

    Hoi,

    Ik heb meerdere streaming programma’s geprobeerd en heb twee extra oplossingen.
    1e is een vervanger voor Windows Media Player, namelijk TVersity Media Server
    2e is een FTP programma PS3Portal.
    (Het zijn bijde freeware programma’s)

    TVersity werkt naar mijn mening overzichtelijker dan WMP11
    PS3Portal werkt in de browser van de PS3 en maakt het mogelijk om bestanden te downloaden vanuit je netwerk op de achtergrond, zodat je iets anders kan doen tijdens het downloaden.

  8. 8864 XP
    7th-son's avatar

    hd-films, heb je toch alleen maar wat aan als je een hdtv hebt ghehe
    dussss voorlopig nog geen hd films voor mij

  9. 6677 XP
    Myx's avatar

    Hoi,

    Ik heb meerdere streaming programma’s geprobeerd en heb twee extra oplossingen.
    1e is een vervanger voor Windows Media Player, namelijk TVersity Media Server
    2e is een FTP programma PS3Portal.
    (Het zijn bijde freeware programma’s)

    TVersity werkt naar mijn mening overzichtelijker dan WMP11
    PS3Portal werkt in de browser van de PS3 en maakt het mogelijk om bestanden te downloaden vanuit je netwerk op de achtergrond, zodat je iets anders kan doen tijdens het downloaden.

    Thx voor die 2de ff proberen, tversity laat me router de hele tijd crashen dus daar kan ik niets mee 🙁

  10. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    kun je niet knippen en dan kopieeren?? in stukken knippen fil zegmaar

  11. 277 XP
    RevXxx's avatar

    je kunt gewoon een video/speciaale stekker die je bij de videokaart hebt gekregen)
    gebruiken en dan kun je via de pc het op de tv bekijken.

    aleen ondersteund de tv maar 1024×768
    en je moet het in de Nvidia of Ati menu instellen. (en dit lijkt mij de makkelijkste mannier)

    dit deed ik vroeger ook wel vaak (Pc beelden zien op de tv)

    aleen nu gebruik ik zelf een Externe Hardeschijf. (Fat32) en de ps3 gebruik ik nu voor films en vroeger keek ik altijd via de pc.

  12. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Wat RevXxx hierboven zegt is idd een mogelijkheid, dit is helaas alleen mogelijk met een HDMI kabel (als je HD films wilt bekijken), dus niet met S-Video of andere dergelijke,
    Nou zullen de meesten mensen geen HDMI aansluiting hebben, maar dan kan je een kabel kopen die van DVI (de witte stekker achterop je videokaart) naar HDMI gaat, let wel op dat je er dan geen geluid over kan zenden en dit met een aparte kabel moet.

    Streamen is gewoon de enige goede optie om HD films groter dan 4gig af te kunnen spelen op je PS3, (of je kan ze natuurlijk branden op Blu-Ray)
    Ik zou gewoon kijken of je Tversity goed aan de praat krijgt, want als het werkt dan is het super.

    suc6

  13. 93 XP
    Rowin268's avatar

    Als je films via t*rr*nt binnenhaald, dan kan je ook Vuze gebruiken (www.vuze.com). Is gratis en als die klaar is met downloaden, dan kan je hem direct kijken op je PS3 met de ingebouwde media server.

    Maar voor mij is er maar één de beste en dat blijft Windows Media Player! Mist alleen nog paar kleine functies van TVersity en het is perfect!