Forum

Topic: LG Tv

Anoniem's avatar

Ik wil nou een LG tv gaan kopen van de makro maar er staat boven HD-ready 1080p?!? Wat is het nou hier ff een plaatje:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    beetje rond gegoogled en het is…

    Dat de TV NIET 24p ondersteund oftewel het zal de beelden “verdubbelen” die hij binnenkrijgt enzo proberen de 50hz te halen.(50 beelden per seconden) terwijl 24p(24 beelden per seconden) oftewel je krijgt dan soms een hapering in het beeld.

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    maar de vraag is of het hd-ready of full hd is

    ik denk hd-ready
    wat is de prijs? daar kun je het meestal mee zien
    en het formaat moet ik ook ff weten

  3. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Het is een full hd, dat gouden tekenje mag niet meer.
    Die ready staat er tussen omdat als je HDTV wil hebben je er een kastje bij moet kopen.
    (Heeft in Nederland toch nog geen zin om een ingebouwde HD tuner te hebben…)

  4. 257 XP
    Joost's avatar

    Het is een full hd, dat gouden tekenje mag niet meer.
    Die ready staat er tussen omdat als je HDTV wil hebben je er een kastje bij moet kopen.
    (Heeft in Nederland toch nog geen zin om een ingebouwde HD tuner te hebben…)

    Ik weet niet of het klopt wat je zegt. Er komen nog genoeg folders binnen met het gouden full hd logo.

  5. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Dus het is gewoon full HD? Hij is trouwens 630 euro
    Dus als ik het goed begrijp mag je geen full HD meer zeggen omdat je ook al 2060p hebt? dus dit is gewoon de oude full HD alleen met een nieuw logotje?

  6. 8864 XP
    7th-son's avatar

    het formaat is?

  7. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    beetje rond gegoogled en het is…

    Dat de TV NIET 24p ondersteund oftewel het zal de beelden “verdubbelen” die hij binnenkrijgt enzo proberen de 50hz te halen.(50 beelden per seconden) terwijl 24p(24 beelden per seconden) oftewel je krijgt dan soms een hapering in het beeld.

    Volgensmij klopt dit niet, dat zijn verschillende dingen 😉

  8. 424 XP
    Dawes's avatar

    Dat HD-READY met 1080P eronder is het officiele logo van tv’s die de full hd resolutie aankunnen (1080P) maar ook de andere HD-varianten (720P + 1080i) zonder enig probleem goed kunnen weergeven.

    Die gouden logo’tjes verzinnen de fabrikanten zelf, let maar eens op. Geen een is hetzelfde, vandaar is dat ene logotje het officiele.

    En inderdaad dat 24P + 50/100hz heeft niks met elkaar te maken.
    Dat 24P vind ik persoonlijk al nergens op slaan.. daarentegen heeft 50/100hz wel degelijk een funtie. Het staat voor het aantal beeldverfrissingen per seconden. Waarmee 100 dus gelijk al beter is, optimaal voor gaming. Dat prefereer ik op een 32″ eerder dan een full hd panel (mooiste is natuurlijk allebij, maar kost vanaf +/- 1000 euro)

    // Dawes

  9. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Volgensmij klopt dit niet, dat zijn verschillende dingen 😉

    Idd, maar kan het niet even uitleggen.

    Maar bij de Makro kan je als particulier toch niet kopen? Dat is niet eens echt een winkel…

  10. 424 XP
    Dawes's avatar

    Idd, maar kan het niet even uitleggen.

    Maar bij de Makro kan je als particulier toch niet kopen? Dat is niet eens echt een winkel…

    Makro is eingelijk zoals de MediaMarkt, het komt ten slotte uit de zelfde ‘baas’. Het zit in dezelfde groep (net zoals Saturn)

    // Dawes

  11. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Makro is eingelijk zoals de MediaMarkt, het komt ten slotte uit de zelfde ‘baas’. Het zit in dezelfde groep (net zoals Saturn)

    // Dawes

    Dan zit ik vast aan de verkeerde te denken. Ik dacht in ieder geval dat de Makro een winkel is voor handelaren, waar je eigenlijk alles kunt kopen (ook gewone boodschappen bijvoorbeeld). En in dat foldertje staan de prijzen ook exclusief BTW 🙂

  12. 790 XP
    Robbert's avatar

    Dan zit ik vast aan de verkeerde te denken. Ik dacht in ieder geval dat de Makro een winkel is voor handelaren, waar je eigenlijk alles kunt kopen (ook gewone boodschappen bijvoorbeeld). En in dat foldertje staan de prijzen ook exclusief BTW 🙂

    Dat dacht ik ook, zo’n hele grote winkel waar je alleen als bedrijf kan kopen en dan zo’n pasje nodig hebt… :p

  13. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    http://www.avblog.nl/hd-ready-1080p-wat-is-het-en-wat-niet/ misschien was het handig als ik de bron bij vermelde 😛

  14. 424 XP
    Dawes's avatar

    Dan zit ik vast aan de verkeerde te denken. Ik dacht in ieder geval dat de Makro een winkel is voor handelaren, waar je eigenlijk alles kunt kopen (ook gewone boodschappen bijvoorbeeld). En in dat foldertje staan de prijzen ook exclusief BTW 🙂

    Dat dacht ik ook, zo’n hele grote winkel waar je alleen als bedrijf kan kopen en dan zo’n pasje nodig hebt… :p

    Is het ook, maar het is onderdeel van de Metrogroup -> MM, Saturn, Makro en nog iets groots in Deutschland

  15. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ja dat kan wel maar moet je BTW betalen en als je een bedrijf bent en je kunt dat aantonen hoef je geen BTW te betalen:P maar is de 32LG5600 een goede keus?

  16. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ja dat kan wel maar moet je BTW betalen en als je een bedrijf bent en je kunt dat aantonen hoef je geen BTW te betalen:P maar is de 32LG5600 een goede keus?

    Oui, oftewel ja.