Forum

Topic: PC -> Operating System?

Anoniem's avatar

Na net in het “Wat = het” (oid) topic te lezen dat vista zowel duur als bagger is was ik benieuwd wat jullie voor OS draaien op je PC’tje/Laptopje/Servertje en noem maar op. ๐Ÿ™‚

Ik heb zelf op mijn huidige laptop Vista Business en Vista Ultimate op mijn (main) desktop PC. Me server draait linux (Fedora), natuurlijk. :p
Ik ben zelf aardig Pro-vista geworden in de tijd dat ik het gebruik inmiddels, het zijn de kleine dingetjes die het de moeite waard maken voor mij. (En met kleine dingetjes bedoel ik dingen als Dreamscene, Vista Sidebar (zelf gadgets maken ftw!) en bv Readyboost.)
Met linux ben ik echt een so-called noob, ik weet er bar weinig van maar vind het wel stoer werken.. vandaar het idee om het dan toch maar op mijn server te draaien.

Wat gebruik jij? En waarom nou juist niet die andere?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

30 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik ben icter en weet veel van linux en van windows, heb vaak vista gedraaid maar dit werd met de dag trager dus maar weer overgestapt op XP Pro die ik tot nu toe draai en dan op mijn laptop.

    En ik heb de vista sidebar gewoon op me xp draaien, en geen andere software die deze naรคapt maar echt de vista sidebar op xp :p

  2. 207 XP
    Niekker's avatar

    ik draai op mijn pc, windows vista ultimate, en op mijn laptop een dualboot van xp en ubuntu, werkt allemaal perfect, maarja, ik ben dan ook een goeie icter:p

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik draai voornamelijk XP maar er staat ook nog ergens een pc’tje met 98 erop :p.
    Heb net kennis gemaakt met Linux via de PlayStation en ik moet zeggen dat het me goed bevalt!

  4. 18 XP
    notsje's avatar

    Op mijn laptop draai ik XP pro, omdat Vista niet te doen is (is gewoon een disaster). Op mijn desktop heb ik een Ubuntu server draaien die dienst doet als proxy, opslag en webservices…
    Op dit moment draai ik enkel nog iets van MS op mijn laptop, om games op te spelen, daar er weinig of geen serieuse games op Linux werken.

  5. 1386 XP
    Redd's avatar

    En waarom is Vista zo’n disaster dan?

    Ik doe namelijk ook een informatica studie aan de hogeschool van amsterdam, en naar mij luistert me OS gewoon hoor. ๐Ÿ˜‰

  6. 18 XP
    notsje's avatar

    En waarom is Vista zo’n disaster dan?

    Ik doe namelijk ook een informatica studie aan de hogeschool van amsterdam, en naar mij luistert me OS gewoon hoor. ๐Ÿ˜‰

    Dan heb je geluk zeker…

  7. 18 XP
    notsje's avatar

    Ik moet wel eerlijk zijn, na vele updates van Vista draait deze wel stabieler.
    Misschien al goed voor thuisgebruik, als je geen oud randapparatuur en software hebt…

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik werk persoonlijk wel met wat nieuwere spullen (x64 in ieder geval..) maar ik merk echt minimale downtime.

    Verder draait het nu na SP1 en vele updates inderdaad veel stabieler als bij de launch, en met de gedachte in het achterhoofd dat het vista OS pas verwacht word voor 80% stabiel te zijn (consumentenbond) met de release van SP2 vind ik dat het pakket best waar voor het geld is.
    Naast dat is er in vista net zoveel te tweaken als bij een xp os, en kwa requirements valt het ook reuze mee. Ik heb vista business ook draaien op een oudere laptop met 1Gig ram. ๐Ÿ™‚ (Goed, AERO e.d. kan je vergeten maar het werkt wel..)

    Oja, en de zelfs vista ultimate is goedkoper dan XP Pro. :p

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    1 gig ram voor een OS vind ik veel…

  10. 18 XP
    notsje's avatar

    Ik werk persoonlijk wel met wat nieuwere spullen (x64 in ieder geval..) maar ik merk echt minimale downtime.

    Verder draait het nu na SP1 en vele updates inderdaad veel stabieler als bij de launch, en met de gedachte in het achterhoofd dat het vista OS pas verwacht word voor 80% stabiel te zijn (consumentenbond) met de release van SP2 vind ik dat het pakket best waar voor het geld is.
    Naast dat is er in vista net zoveel te tweaken als bij een xp os, en kwa requirements valt het ook reuze mee. Ik heb vista business ook draaien op een oudere laptop met 1Gig ram. ๐Ÿ™‚ (Goed, AERO e.d. kan je vergeten maar het werkt wel..)

    Oja, en de zelfs vista ultimate is goedkoper dan XP Pro. :p

    Goedkoper? Nieuwe hardware + Vista OS. Toch niet hoor.

    Iedereen heeft zijn voorkeur natuurlijk, maar Vista kan ik niet verkopen aan mijn oversten op het werk als ik het zou willen natuurlijk…

  11. 1386 XP
    Redd's avatar

    Er zit bij mij ook een groot verschil tussen particulier gebruik en bij een bedrijf, ik zal geen enkel bedrijf aanraden om al over te stappen op Vista.

    Maar ik ga er vanuit dat je snapt dat dat een heel ander verhaal is, we hadden het hier over Personal Computers. :p :p

  12. 18 XP
    notsje's avatar

    Er zit bij mij ook een groot verschil tussen particulier gebruik en bij een bedrijf, ik zal geen enkel bedrijf aanraden om al over te stappen op Vista.

    Maar ik ga er vanuit dat je snapt dat dat een heel ander verhaal is, we hadden het hier over Personal Computers. :p :p

    Ik begrijp u volledig hoor.

    Maar thuis gebruik ik het ook niet hoor. Toen de Vista RC uitkwam, hebben we deze uitvoerig getest en toen wist ik al dat dit niet hetgene is waar ik als thuisgebruiker op zit te wachten.

    Alles heeft natuurlijk zijn voor – en nadelen…

    Welk OS geniet dan de voorkeur in uw hoge school? Bij mij was dit Linux in windows of is dit nog altijd zo?

  13. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik heb natuurlijk het nadeel (en voordeel) dat ik in de “TI-ruimte” zit vol met ICT studenten, waarvan je de appearance van de meeste kan achterhalen door ‘computer nerd’ te googlen.

    Daarentegen weten al die IT studentjes wel wat ze willen, de meestes draaien dan ook gewoon Linux. Ik zou het denk ik zelf ook prefereren boven Windows als ik er zelf goed mee om zou kunnen gaan, de lui om me heen kunnen magische dingen.

    PS, laten we onze discussie maar staken anders zal er nooit meer iemand posten in dit topic, ben toch wel benieuwd wat andere vinden. ๐Ÿ˜€ (Ik discuseer natuurlijk graag verder maar dan via een ander medium. :p )

  14. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    vista home premium op de laptop, mandrake linux naast XP Pro op gewone pc.

  15. 137 XP
    Yavar's avatar

    Ik heb een triple-boot er op gezet:

    Windows XP Home Edition
    Windows Vista Ultimate
    Linux Ubuntu 7.10

    Ik werk meestal op Windows Vista, maar omdat Vista nog altijd compatibiliteit problemen kent, werk ik ook soms met XP. Ubuntu heb ik geรฏnstalleerd, omdat ik gewoon wat meer van Linux wil leren.

  16. 251 XP
    Bassen's avatar

    Laptop 1 (XP pro)
    Laptop 2 (Vista Basic)
    Desktop (XP pro)

    en op imac G5 (OSX Tiger)

  17. 1386 XP
    Redd's avatar

    Das wel cool, ik heb al vaak een dual boot gedraait maar triple nog niet. ๐Ÿ˜€

    Da’s mischien wel een ideetje.

  18. 110 XP
    Marshall's avatar

    PC1: Vista Ultimate
    PC2: XP Pro
    PC3: XP Pro
    Laptop: 7 Ultimate

  19. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    PC1 en Laptop: W. Vista Home Premium
    PC2: “95
    PC3: “98
    PC4: ME

  20. 1386 XP
    Redd's avatar

    Gebruik je die allemaal nog, Roytjuh? ๐Ÿ˜ฎ

    En zo ja, waarvoor? :p

  21. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Nou ‘mijn’ lijstje:
    Mijn eigen computer: Windows XP SP3 (Desktop)
    PC2: Windows XP SP2 (Desktop)
    PC3: Windows XP SP2 (Laptop
    PC4: Windows XP SP2 (Engels, Laptop)
    PC5: Windows 98 (Laptop, beetje oud: Pentium processor en 32mb ram)
    PC6: Windows 98 (Laptop, ook beetje oud: Pentium II Processor 64mb ram)

  22. 212 XP
    Kontsnor's avatar

    Desktop: WinXP Pro
    Laptop: Vista Home Premium

    Geen zin om XP drivers te zoeken ๐Ÿ˜›

  23. 1386 XP
    Redd's avatar

    Voor alle vista-haters is er uiteraard Windows Mojave. ๐Ÿ˜‰

  24. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Gebruik je die allemaal nog, Roytjuh? ๐Ÿ˜ฎ

    En zo ja, waarvoor? :p

    Alleen de PC1 en Laptop :P. De andere zijn oude, 1tje kreeg ik een paar jaar geleden van me tante. Een ander was in de uitverkoop voor 50 euro (als het niet minder was ;)) toen me basisschool andere pc’s ging kopen. En de laatste is de oude van me ouders.
    Trouwens, ME hoorde XP te zijn (H)

  25. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    PC1: Windows Vista Home Premium
    PC2: Windows XP Proffesional
    PC3: Windows XP Home Edition
    Laptop: Windows Vista Home Premium

    Heb zelf liever iets van linux op mijn PC maar ik kan er geen ene … van XD

  26. 283 XP
    Alycan's avatar

    XP
    En Ubuntu in DualBoot.

  27. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    eindelijk heb ik iets gevonden via de zoekfuncite :$
    ik atm windows 7 lekker stabiel en draait sneller als dat veroeste xp
    ik snap ook nog steeds niet wat mensen tegen vista hebben ik vind het toch echt een heerlijk besturingssysteem alleen al omdat het sneller en stabieler draait dan xp en 7 doet hier nog weer een schepje bovenop xD:P

  28. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Windows XP ookal was Vista allang uit bij aankoop van me PC maar ik heb het niet genomen omdat het toen nog steeds niet zo stabiel zou werken.

  29. 591 XP
    dajez's avatar

    ik heb 2 HDD’s en op de 1 vn 500GB staat home premium 32bit en op de ander 1TB een dualboot vn ultimate 32bit en 7 64bit

  30. 227 XP
    TA FatihTalha TR's avatar

    PC1: Windows Vista Ultimate Edition
    PC2: XP PRO
    Laptop1: Vista Home Premium
    Laptop2: XP PRO

Forum

Topic: PC -> Operating System?

TA FatihTalha TR's avatar

Na net in het “Wat = het” (oid) topic te lezen dat vista zowel duur als bagger is was ik benieuwd wat jullie voor OS draaien op je PC’tje/Laptopje/Servertje en noem maar op. ๐Ÿ™‚

Ik heb zelf op mijn huidige laptop Vista Business en Vista Ultimate op mijn (main) desktop PC. Me server draait linux (Fedora), natuurlijk. :p
Ik ben zelf aardig Pro-vista geworden in de tijd dat ik het gebruik inmiddels, het zijn de kleine dingetjes die het de moeite waard maken voor mij. (En met kleine dingetjes bedoel ik dingen als Dreamscene, Vista Sidebar (zelf gadgets maken ftw!) en bv Readyboost.)
Met linux ben ik echt een so-called noob, ik weet er bar weinig van maar vind het wel stoer werken.. vandaar het idee om het dan toch maar op mijn server te draaien.

Wat gebruik jij? En waarom nou juist niet die andere?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

30 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik ben icter en weet veel van linux en van windows, heb vaak vista gedraaid maar dit werd met de dag trager dus maar weer overgestapt op XP Pro die ik tot nu toe draai en dan op mijn laptop.

    En ik heb de vista sidebar gewoon op me xp draaien, en geen andere software die deze naรคapt maar echt de vista sidebar op xp :p

  2. 207 XP
    Niekker's avatar

    ik draai op mijn pc, windows vista ultimate, en op mijn laptop een dualboot van xp en ubuntu, werkt allemaal perfect, maarja, ik ben dan ook een goeie icter:p

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik draai voornamelijk XP maar er staat ook nog ergens een pc’tje met 98 erop :p.
    Heb net kennis gemaakt met Linux via de PlayStation en ik moet zeggen dat het me goed bevalt!

  4. 18 XP
    notsje's avatar

    Op mijn laptop draai ik XP pro, omdat Vista niet te doen is (is gewoon een disaster). Op mijn desktop heb ik een Ubuntu server draaien die dienst doet als proxy, opslag en webservices…
    Op dit moment draai ik enkel nog iets van MS op mijn laptop, om games op te spelen, daar er weinig of geen serieuse games op Linux werken.

  5. 1386 XP
    Redd's avatar

    En waarom is Vista zo’n disaster dan?

    Ik doe namelijk ook een informatica studie aan de hogeschool van amsterdam, en naar mij luistert me OS gewoon hoor. ๐Ÿ˜‰

  6. 18 XP
    notsje's avatar

    En waarom is Vista zo’n disaster dan?

    Ik doe namelijk ook een informatica studie aan de hogeschool van amsterdam, en naar mij luistert me OS gewoon hoor. ๐Ÿ˜‰

    Dan heb je geluk zeker…

  7. 18 XP
    notsje's avatar

    Ik moet wel eerlijk zijn, na vele updates van Vista draait deze wel stabieler.
    Misschien al goed voor thuisgebruik, als je geen oud randapparatuur en software hebt…

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik werk persoonlijk wel met wat nieuwere spullen (x64 in ieder geval..) maar ik merk echt minimale downtime.

    Verder draait het nu na SP1 en vele updates inderdaad veel stabieler als bij de launch, en met de gedachte in het achterhoofd dat het vista OS pas verwacht word voor 80% stabiel te zijn (consumentenbond) met de release van SP2 vind ik dat het pakket best waar voor het geld is.
    Naast dat is er in vista net zoveel te tweaken als bij een xp os, en kwa requirements valt het ook reuze mee. Ik heb vista business ook draaien op een oudere laptop met 1Gig ram. ๐Ÿ™‚ (Goed, AERO e.d. kan je vergeten maar het werkt wel..)

    Oja, en de zelfs vista ultimate is goedkoper dan XP Pro. :p

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    1 gig ram voor een OS vind ik veel…

  10. 18 XP
    notsje's avatar

    Ik werk persoonlijk wel met wat nieuwere spullen (x64 in ieder geval..) maar ik merk echt minimale downtime.

    Verder draait het nu na SP1 en vele updates inderdaad veel stabieler als bij de launch, en met de gedachte in het achterhoofd dat het vista OS pas verwacht word voor 80% stabiel te zijn (consumentenbond) met de release van SP2 vind ik dat het pakket best waar voor het geld is.
    Naast dat is er in vista net zoveel te tweaken als bij een xp os, en kwa requirements valt het ook reuze mee. Ik heb vista business ook draaien op een oudere laptop met 1Gig ram. ๐Ÿ™‚ (Goed, AERO e.d. kan je vergeten maar het werkt wel..)

    Oja, en de zelfs vista ultimate is goedkoper dan XP Pro. :p

    Goedkoper? Nieuwe hardware + Vista OS. Toch niet hoor.

    Iedereen heeft zijn voorkeur natuurlijk, maar Vista kan ik niet verkopen aan mijn oversten op het werk als ik het zou willen natuurlijk…

  11. 1386 XP
    Redd's avatar

    Er zit bij mij ook een groot verschil tussen particulier gebruik en bij een bedrijf, ik zal geen enkel bedrijf aanraden om al over te stappen op Vista.

    Maar ik ga er vanuit dat je snapt dat dat een heel ander verhaal is, we hadden het hier over Personal Computers. :p :p

  12. 18 XP
    notsje's avatar

    Er zit bij mij ook een groot verschil tussen particulier gebruik en bij een bedrijf, ik zal geen enkel bedrijf aanraden om al over te stappen op Vista.

    Maar ik ga er vanuit dat je snapt dat dat een heel ander verhaal is, we hadden het hier over Personal Computers. :p :p

    Ik begrijp u volledig hoor.

    Maar thuis gebruik ik het ook niet hoor. Toen de Vista RC uitkwam, hebben we deze uitvoerig getest en toen wist ik al dat dit niet hetgene is waar ik als thuisgebruiker op zit te wachten.

    Alles heeft natuurlijk zijn voor – en nadelen…

    Welk OS geniet dan de voorkeur in uw hoge school? Bij mij was dit Linux in windows of is dit nog altijd zo?

  13. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik heb natuurlijk het nadeel (en voordeel) dat ik in de “TI-ruimte” zit vol met ICT studenten, waarvan je de appearance van de meeste kan achterhalen door ‘computer nerd’ te googlen.

    Daarentegen weten al die IT studentjes wel wat ze willen, de meestes draaien dan ook gewoon Linux. Ik zou het denk ik zelf ook prefereren boven Windows als ik er zelf goed mee om zou kunnen gaan, de lui om me heen kunnen magische dingen.

    PS, laten we onze discussie maar staken anders zal er nooit meer iemand posten in dit topic, ben toch wel benieuwd wat andere vinden. ๐Ÿ˜€ (Ik discuseer natuurlijk graag verder maar dan via een ander medium. :p )

  14. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    vista home premium op de laptop, mandrake linux naast XP Pro op gewone pc.

  15. 137 XP
    Yavar's avatar

    Ik heb een triple-boot er op gezet:

    Windows XP Home Edition
    Windows Vista Ultimate
    Linux Ubuntu 7.10

    Ik werk meestal op Windows Vista, maar omdat Vista nog altijd compatibiliteit problemen kent, werk ik ook soms met XP. Ubuntu heb ik geรฏnstalleerd, omdat ik gewoon wat meer van Linux wil leren.

  16. 251 XP
    Bassen's avatar

    Laptop 1 (XP pro)
    Laptop 2 (Vista Basic)
    Desktop (XP pro)

    en op imac G5 (OSX Tiger)

  17. 1386 XP
    Redd's avatar

    Das wel cool, ik heb al vaak een dual boot gedraait maar triple nog niet. ๐Ÿ˜€

    Da’s mischien wel een ideetje.

  18. 110 XP
    Marshall's avatar

    PC1: Vista Ultimate
    PC2: XP Pro
    PC3: XP Pro
    Laptop: 7 Ultimate

  19. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    PC1 en Laptop: W. Vista Home Premium
    PC2: “95
    PC3: “98
    PC4: ME

  20. 1386 XP
    Redd's avatar

    Gebruik je die allemaal nog, Roytjuh? ๐Ÿ˜ฎ

    En zo ja, waarvoor? :p

  21. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Nou ‘mijn’ lijstje:
    Mijn eigen computer: Windows XP SP3 (Desktop)
    PC2: Windows XP SP2 (Desktop)
    PC3: Windows XP SP2 (Laptop
    PC4: Windows XP SP2 (Engels, Laptop)
    PC5: Windows 98 (Laptop, beetje oud: Pentium processor en 32mb ram)
    PC6: Windows 98 (Laptop, ook beetje oud: Pentium II Processor 64mb ram)

  22. 212 XP
    Kontsnor's avatar

    Desktop: WinXP Pro
    Laptop: Vista Home Premium

    Geen zin om XP drivers te zoeken ๐Ÿ˜›

  23. 1386 XP
    Redd's avatar

    Voor alle vista-haters is er uiteraard Windows Mojave. ๐Ÿ˜‰

  24. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Gebruik je die allemaal nog, Roytjuh? ๐Ÿ˜ฎ

    En zo ja, waarvoor? :p

    Alleen de PC1 en Laptop :P. De andere zijn oude, 1tje kreeg ik een paar jaar geleden van me tante. Een ander was in de uitverkoop voor 50 euro (als het niet minder was ;)) toen me basisschool andere pc’s ging kopen. En de laatste is de oude van me ouders.
    Trouwens, ME hoorde XP te zijn (H)

  25. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    PC1: Windows Vista Home Premium
    PC2: Windows XP Proffesional
    PC3: Windows XP Home Edition
    Laptop: Windows Vista Home Premium

    Heb zelf liever iets van linux op mijn PC maar ik kan er geen ene … van XD

  26. 283 XP
    Alycan's avatar

    XP
    En Ubuntu in DualBoot.

  27. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    eindelijk heb ik iets gevonden via de zoekfuncite :$
    ik atm windows 7 lekker stabiel en draait sneller als dat veroeste xp
    ik snap ook nog steeds niet wat mensen tegen vista hebben ik vind het toch echt een heerlijk besturingssysteem alleen al omdat het sneller en stabieler draait dan xp en 7 doet hier nog weer een schepje bovenop xD:P

  28. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Windows XP ookal was Vista allang uit bij aankoop van me PC maar ik heb het niet genomen omdat het toen nog steeds niet zo stabiel zou werken.

  29. 591 XP
    dajez's avatar

    ik heb 2 HDD’s en op de 1 vn 500GB staat home premium 32bit en op de ander 1TB een dualboot vn ultimate 32bit en 7 64bit

  30. 227 XP
    TA FatihTalha TR's avatar

    PC1: Windows Vista Ultimate Edition
    PC2: XP PRO
    Laptop1: Vista Home Premium
    Laptop2: XP PRO