Forum

Topic: PAL = ook nederlands?

Anoniem's avatar

Ik las net wat oude topics over europese internetwinkels en PAL is me niet helemaal duidelijk.

Houdt dat nu in dat de games Europees zijn, een Engels hoesje hebben en de Nederlandse taal bevatten? Zijn die PAL games van de buitenlandse internetwinkels dus hetzelfde als de games bij de bart smit? (om maar 1 te noemen)

En voor degene met ervaring: Hoe moet je betalen? Ideal???

Dat is ff wat me niet duidelijk is:P

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    PAL heeft te maken met het aantal frames per seconden, PAL (50 frames per sec) is de Europese norm, en als dat op een spel staat is het dus de Europese versie, NTSC (60 frames per sec) is de Amerikaanse norm en staat dat op het spel, dan is het dus de Amerikaanse versie.

    Betalen met Ideal gaat via internet bankieren, je geeft aan dat je wilt betalen via Ideal, de site link dan door naar jou internet bankieren waar de betaling klaar staat, na betalen ga je terug naar de site van de winkel en is er dus betaald.

  2. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Dus de PAL versies in internetwinkels zijn dezelfde als de versies hier in de nederlandse winkel?

  3. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Dus de PAL versies in internetwinkels zijn dezelfde als de versies hier in de nederlandse winkel?

    Ja, dat zijn de Europese versies en daar valt Nederland ook onder 😛

  4. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Helemaal goedxD! binnenkort even wat bestellen dan! ik noem een headset, controller, pre-order FEAR pre order RE5;P

    Alleen nog ff wachten op mijn IB-sponsoring:D

  5. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Ik heb mijn Motorstorm pacific rift besteld en is pal. Het is dus een engels hoesje, maar als ik spel in Playstation 3 steek dan is het spel in het nederlands, ook zijn de trophies in het nederlands 😉

  6. 51 XP
    Cobra's avatar

    Op de ps3 maakt t niet zoveel wat je draait, 50HZ (pal) 60HZ(ntsc) het word beide ondersteunt, ps3 games zijn zover ik weet regiovij.
    tis alleen een zaak of je tv ook 60HZ aankan, maar in de meeste gevallen is dit wel zo.

    Andersom heb ik bij iemand wel een beperking ondervonden, een vriend van me heeft uit amerika een ps3 meegenomen zn tv ondersteunt prima 60HZ dus dat was geen probleem.
    Ik had dus mn GT5 prologue mee en die verdomde hij af te spelen vanwege een resolutie probleem. (400 en nog wat beeldlijnen waren te weinig voor zn tv die dus niet van amerikaanse afkomst is).
    Dit alles via de scartkabel.

    Dit soort problemen spelen overigens niet als je een plasma of lcd hebt.

  7. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Ik heb mijn Motorstorm pacific rift besteld en is pal. Het is dus een engels hoesje, maar als ik spel in Playstation 3 steek dan is het spel in het nederlands, ook zijn de trophies in het nederlands 😉

    De taalinstellingen ligt deels aan de systeemtaal, als het een Europees spel is, en er zit dus Nederlandse taal ondersteuning in dan kan je hem in het Nederlands spelen. Mits je je systeemtaal op NL heb staan 😀

  8. 85 XP
    pwvd's avatar

    Meestal kun je bij europese internetwinkels niet met iDeal betalen, over het algemeen moet je een creditcard hebben of PayPal.. Is misschien wel handig om te weten!:)

  9. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    [quote]Op de ps3 maakt t niet zoveel wat je draait, 50HZ (pal) 60HZ(ntsc) het word beide ondersteunt, ps3 games zijn zover ik weet regiovij.
    tis alleen een zaak of je tv ook 60HZ aankan, maar in de meeste gevallen is dit wel zo.
    QUOTE]

    Op mijn TV kan ik 100Hz aanzetten. Krijg ik betere kwaliteit als ik dat doe bij PAL games?

  10. 8864 XP
    7th-son's avatar

    nee, alles word daarmee in 100hz gedraait geloof ik

    als een game pal is, en nederlandse ondersteuning heeft voor taal, dan zal die pas helemaal in het nederlands zijn.
    een ntsc game is erg vaak gewoon engels aangezien die vaak uit amerika komen, of uit japan (die dus weer japans als taal hebben)

    dus
    PAL= europa= 50hz
    NTSC=amerika/azie=60hz

    vroeger viel dat veel op, tegenwoordig niet echt meer
    NTSC heeft een vol scherm op een tv, en is ietwat sneller

  11. 1748 XP
    Shmet's avatar

    De taalinstellingen ligt deels aan de systeemtaal, als het een Europees spel is, en er zit dus Nederlandse taal ondersteuning in dan kan je hem in het Nederlands spelen. Mits je je systeemtaal op NL heb staan 😀

    Nope systeemtaal staat op Engels hoor, dacht ook dat het door je systeemtaal was maar precies niet 😀

  12. 591 XP
    dajez's avatar

    hangt toch af van de systeemtaal denk ik, want bij resistance 2 stond men systeemtaal eerst op nederlands en toen was da spel ook in het nederlands(en da trekt op niks:P) en toen had ik het op engels gezet en was het in het engels(veel beter dus:D)

  13. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    nee, alles word daarmee in 100hz gedraait geloof ik

    als een game pal is, en nederlandse ondersteuning heeft voor taal, dan zal die pas helemaal in het nederlands zijn.
    een ntsc game is erg vaak gewoon engels aangezien die vaak uit amerika komen, of uit japan (die dus weer japans als taal hebben)

    dus
    PAL= europa= 50hz
    NTSC=amerika/azie=60hz

    vroeger viel dat veel op, tegenwoordig niet echt meer
    NTSC heeft een vol scherm op een tv, en is ietwat sneller

    Ik zou denken dat van 50 naar 100 Hz een verhouding heeft van 1:2 en 60 naar 100 een verhouding van 1:1,66

    In woorden: de verhouding klopt niet bij 60 Hz waardoor het het aantal beelden in 1 seconden ongelijkmatig wordt.

    Wat ik denk bedenk ik zo maar hoor, maar zou dus geen problemen moeten opleveren…

  14. 51 XP
    Cobra's avatar

    je kunt 100Hz altijd aanzetten maar soms id dat met een bron van 60HZ niet altijd aan te bevelen, verdubbeling van 50 is idd geen probleem

  15. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    je kunt 100Hz altijd aanzetten maar soms id dat met een bron van 60HZ niet altijd aan te bevelen, verdubbeling van 50 is idd geen probleem

    Thnx
    10 tekens

  16. 277 XP
    RevXxx's avatar

    over engelse/amerikaanze films gesproken.

    een vriend van mij (van het werk) zei laast dat zn oom (van de videotheek. 1080p Games verkocht.
    en geen 720p. dit is dus wel handig om teweten. (maar denk er om dit kan een gerucht zijn hij zegt soms ook maar wat)

    het is een vaag figuur en blijft vaag.

  17. 8864 XP
    7th-son's avatar

    dat heeft niks met amerikaanse games te maken, lijkt me sterk dat een game uit amerika een veel hogere resolutie heeft dan in europa, is het niet?
    of de game 720p of 1080p is, staat gewoon op het hoesje, en is tegenwoordig nogsteeds 9 van de 10 keer 720p
    dus het is eigenlijk een load of crap

  18. 93 XP
    Rowin268's avatar

    Je kan alleen in Nederland met Ideal betalen en ik geef je de volgende reden: HET IS EEN NEDERLANDS PRODUCT EN ALLEEN EEN PAAR NEDERLANDSE BANKEN ZIJN AANGESLOTEN!

    Maar geen nood! Er is een oplossing. Ga naar paypal.com en maak een account, koppel die aan je bankacount en je kan direct overal betalen. Het geld wordt binnen 3,47438272 seconden overgemaakt:P. ZOrg wel dat je account een goed wachtwoord heeft etc. want als iemand jouw Paypal kraakt, dan heb je een probleem.

    De games zijn in de hele wereld hetzelfde qua resolutie. En het maakt niet uit waar je je spel vandaan haalt, ze zullen allemaal werken. Wil je Engels? Dan neem toch maar de Europese of Amerikaanse voor de zekerheid.

    Overigens voor de geïnteresseerden:
    Pal 25 plaatjes de seconde
    NTSC 30 plaatjes de seconde

    Deze waarden zijn meestal en NTSC is dus iets beter.

    50hz = 50 keer wordt het beeld ververst per seconde
    60hz = 60 keer wordt het beeld ververst per seconde

    Ook maakt het bij de PS3 en de 360 niet uit waar je DVD vandaan komt.
    Ik heb zelf een Japanse DVD (NTSC_M_J) en die draait prima^^

  19. 8864 XP
    7th-son's avatar

    films zijn wel regio gebonden, pas hier mee op!

  20. 93 XP
    Rowin268's avatar

    films zijn wel regio gebonden, pas hier mee op!

    Misschien de Amerikaanse dan maar de Europese en Japanse werken gewoon~

  21. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Niet waar ;). Op enkele uitzonderingen na hebben die nog gewoon regiocode.

    Overigens voor de geïnteresseerden:
    Pal 25 plaatjes de seconde
    NTSC 30 plaatjes de seconde

    Deze waarden zijn meestal en NTSC is dus iets beter.

    Dat is dan slechter. Bioscopen zijn 24p wat beter werkt.

  22. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Overigens voor de geïnteresseerden:
    Pal 25 plaatjes de seconde
    NTSC 30 plaatjes de seconde

    Deze waarden zijn meestal en NTSC is dus iets beter.

    Dat is dan slechter. Bioscopen zijn 24p wat beter werkt.

  23. 93 XP
    Rowin268's avatar

    Niet waar ;). Op enkele uitzonderingen na hebben die nog gewoon regiocode.

    Dat is dan slechter. Bioscopen zijn 24p wat beter werkt.

    Zelf vind ik hoe meer plaatjes per seconde hoe fijner. Maar dat kan per persoon verschillen. En joh moet ik filmen hoe ik de DVD in de PS3 stop er onder video DVD komt te staan en hoe die hem afspeeld :boredom:

  24. 8864 XP
    7th-son's avatar

    met een gameheb ik ook liever meer beelden per seconden hoor, kijkt veel fijner!