Forum

Topic: Controller & HDMI.

Anoniem's avatar

Hallo,

Vraag 1: Ik ga een controller erbij halen, ik wil geen dualshock erbij die is mij wat te duur, en die heb ik al een. Daarom ga ik voor de sixaxis controller van sony. Mijn vraag: Heeft iemand nog tips als het gaat om controllers, en nog een site waar ik ze goedkoop kan bestellen.

Vraag 2: Ik heb nog geen HDMI kabel, die wil ik ook nog een. Heeft daar iemand info over. ( prijs, kwaliteit, geluid enz. )

Groetjes,
Tim Heuyerjans.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    alle hdmi kabels zijn allemaal even goed

  2. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Graag meer info:P

  3. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    Wat was bij kassa geweest van de tros

  4. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Ik snap van jouw taalgebruik geen snars, maar ja. Uhm ja weet ik, maar graag info van jullie eigen ervaring.

  5. 303 XP
    l3on2's avatar

    Graag meer info:P

    Wikipedia 🙂

    De High-Definition Multi-media Interface (HDMI) is een aansluiting voor audio- en videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm. HDMI biedt een interface tussen elke compatibele digitale bron van audio/video zoals een set-top box, dvd-speler, versterker en een compatibel scherm zoals een plasmascherm of een lcd-scherm en computers met DVI-aansluiting.

    HDMI is de nieuwe interface voor audiovisueel materiaal zoals HD-televisie en thuisbioscoop. De kabel bestaat uit 19 draden. De maximale bandbreedte is 14,9 Gbps (gigabit per seconde). Dit is ontwikkeld door de kabelfabrikant Monster.

    HDMI is een niet-gecomprimeerd digitaal signaal, terwijl de voorgaande signalen analoog waren. Op die manier elimineert men de analoge omzetting. In tegenstelling tot de voorganger DVI ondersteunt HDMI tot maximaal acht digitale audiokanalen.

    Er bestaan 2 types HDMI-kabels: type A (19 draden) voor thuisgebruik en type B (29 draden) voor de filmindustrie en andere professionele toepassingen. In het algemeen zouden de HDMI-kabels niet langer dan 5 meter mogen zijn om geen kwaliteitsvermindering te krijgen. Hogere kwaliteit kabels kunnen tot 15 meter zonder signaalversterker bereiken. Vanaf 2005 werden veel high-end-televisietoestellen met minstens één HDMI-interface verkocht. Meer ingangen zijn noodzakelijk wanneer meer bronnen moeten worden weergegeven (althans zonder het verwisselen van kabels). Met een HDMI-switch kunnen meerdere bronnen op een beeldscherm met slechts één HDMI-interface worden aangesloten. Goedkopere switches hebben twee of vier ingangen en één uitgang. Ook zijn er splitters verkrijgbaar waarmee een enkele bron op meerdere beeldschermen kan worden weergegeven. In het duurdere segment zijn matrix switches verkrijgbaar die het mogelijk maken een willekeurige bron op een willekeurig scherm aan te sluiten. Om het signaal over grotere afstanden te transporteren kunnen versterkers ingezet worden.

  6. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Je hebt toch heel veel prijsverschil, wat zijn die andere kabels dan?

  7. 454 XP
    arwin1993's avatar

    het verschil zit hem in de huls die bij duurdere kabels beter isoleerd dit is geheel onnodig als je onder de 6 meter kabel blijft want hdmi is digitaal dus je hebt beeld of geen beeld.

  8. 8864 XP
    7th-son's avatar

    en je betaald ook vaak voor het merk-naampje, die vaak beter beweren te zijn
    misschien op lange afstanden, maar op kortere afstanden is alles hetzelfde

    met joypads betrefd, sorry geen ervaring

  9. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    waar kan je hdmi het goedkoopst halen

  10. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Maakt niet uit. Anders maar 1 euro verschil ofzo xd. Bij de mediamarkt voor een 10tje ofzo denk ik.

  11. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    Bij de Media Markt koste het 80 euro

  12. 6677 XP
    Myx's avatar

    Nou jouw vragen.
    Een goedkope controller is alleen te krijgen als je een onofficieel wilt, maar die zijn vaak niet goed. Verder de HDMI kabel, als je ergens een hdmi kabel ziet van 1/2m met een vergulde kop rond de 20 – 30 euro is die altijd goed. Ik ga deze halen een aanrader, Klik,

    Veel succes verder 😉

  13. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik heb een HDMI kabel van 7,99, werkt prima 😛

  14. 148 XP
    chasinaapjuh's avatar

    http://www.bol.com/nl/p/games/hdmi-kabel/1004004004998861/index.html /// goede hdmi kabel je krijgt echt 2 keer zo mooi beeld..

    http://www.bol.com/nl/p/games/cordless-precision-controller/1004004004912031/index.html // draadloze controller 25 euro , usb in je ps3 stoppen en hij is draadloos , is fijne controller om in je hand te hebben , enige nadeel is dat ’t op batterijen loopt, oplaadbare kopen misschien ?:D

  15. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Volgens mij wil hij gewoon weten waar hij nog de Sixaxis kan krijgen. Nou, ik denk dat je daarvoor op marktplaats moet gaan kijken. Ze hangen nog wel bij sommige winkels, dus je moet gewoon even op zoek.

  16. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    ik heb HDMI kabel vn 7 euroofzo werkt goed:P

  17. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Ik snap van jouw taalgebruik geen snars, maar ja. Uhm ja weet ik, maar graag info van jullie eigen ervaring.

    alle hdmi onder de 2 meter zijn even goed:)

  18. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    ik heb HDMI kabel vn 7 euroofzo werkt goed:P

    Klopt gewoon.

    Er wordt veel bullshit vertelt over materialen en andere theorie, maar een goedkope kabel werkt prima. En dat geldt helemaal voor korte kabels.

    Ik heb zelf een HDMI-kabel van Bol voor 5 euro, anderhalve meter. Prima ding, werkt altijd en zit gewoon degelijk in elkaar.

    Als ik jou was zou ik gewoon ff op internet kijken. Zoek een goedkope uit en betaal geen 50+ voor het kabeltje. Het is beeld of geen beeld. Je beelden worden er niet mooier op.

  19. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Nou jouw vragen.
    Een goedkope controller is alleen te krijgen als je een onofficieel wilt, maar die zijn vaak niet goed. Verder de HDMI kabel, als je ergens een hdmi kabel ziet van 1/2m met een vergulde kop rond de 20 – 30 euro is die altijd goed. Ik ga deze halen een aanrader, Klik,

    Veel succes verder 😉

    Bedankt dit wordt hem.