Forum

Topic: Streamen van PC naar PS3 met UTP kabel (ethernet).

Anoniem's avatar

Hey mensen,

De afgelopen dagen heb ik wat lopen knoeien met de verbinding tussen mijn iMac en mijn PS3. Deze verbinding was niet snel genoeg om hd films (12+ GB) te streamen en ik wilde de verbinding dus graag via ethernet laten verlopen.

Mijn neefje wilde dit ook graag maar die heeft een PC, en ook daar heb ik na lang zoeken een hele simpele oplossing gevonden. En omdat de meeste van jullie een PC gebruiken (neem ik aan) volgt hier een korte uitleg.

1. De pc die je gebruikt moet een (draadloze) verbinding met het internet hebben maar ook nog een extra ethernet poort voor de verbinding met de ps3.

2. Sluit de ps3 en de pc dmv een ethernet kabel met elkaar aan. (let op bij oudere pc’s moet dit een crossover kabel zijn!) Bij nieuwere pc’s voldoet een gewone straight ethernet kabel ook gewoon.

3. Ga naar netwerkverbindingen in het configuratiescherm van windows xp.
Klik op de verbinding die naar het internet gaat (bv de draadloze) en houdt ctrl ingedrukt en klik dan op de verbinding die je ps3 aan je pc verbdind. Als je ctrl goed ingedrukt hebt dan kun je kiezen voor de optie “netwerkbrug maken”. Dit is alles wat je op de pc hoeft te doen.

4. Start je ps3 op (als dit nog niet zo is) en ga naar netwerkinstellingen. Stel een nieuwe verbinding in en kies voor de eenvoudig, daarna verbinding met kabel. en de rest laat je op automatisch staan.

5. Je bent nu klaar, soms kan het zijn dat je de ps3 nog een keer opnieuw moet opstarten maar daarna werkt het perfect. Als je alles goed hebt gedaan en je verbinding op je pc met het internet is goed kun je nu gewoon online spelen via je ps3. (let op je pc moet nu wel altijd aanstaan als je online wil spelen)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

37 reacties

  1. 561 XP
    Stefz0r's avatar

    Handige tutorial voor de mensen die het wille gebruike;)(Y)

  2. 41 XP
    iMike's avatar

    Handige tutorial voor de mensen die het wille gebruike;)(Y)

    Thanks, heb er hard naar gezocht om de oplossing te vinden. Dus dacht laat ik hem even sharen met mn mede ps3-sensers

  3. 36 XP
    monkD's avatar

    Thanks voor de Tut, en direct weer ff een vraagje. Ik heb ook alles met draad aangesloten.
    Maar heb mijn Ps3 niet direct op mijn pc aangesloten maar hij loopt via de router en dan naar de Ps3.
    Maar het kan dus ook dat je hem direct aansluit op de ps3??
    Of heb ik het verkeerd begrepen??

    Alvast bedankt voor een antwoord, (Y)

  4. 41 XP
    iMike's avatar

    Thanks voor de Tut, en direct weer ff een vraagje. Ik heb ook alles met draad aangesloten.
    Maar heb mijn Ps3 niet direct op mijn pc aangesloten maar hij loopt via de router en dan naar de Ps3.
    Maar het kan dus ook dat je hem direct aansluit op de ps3??
    Of heb ik het verkeerd begrepen??

    Alvast bedankt voor een antwoord, (Y)

    Jup dat is juist waar het hier om gaat. Ik heb op mn kamer helaas alleen de mogelijkheid om draadloos verbinding met het internet te maken.

    Ik denk niet dat het veel verschil zal maken als je de ps3 direct op de pc aansluit als hij nu al aan een router hangt. Tenzij er enorm veel netwerkverkeer op je netwerk is.

  5. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Nice tutorial! Ik hoef het zelf niet te gebruiken maar volgens mij werkt dit perfect! Zonder lagg?

  6. 41 XP
    iMike's avatar

    Nice tutorial! Ik hoef het zelf niet te gebruiken maar volgens mij werkt dit perfect! Zonder lagg?

    Jup ik heb geen enkele lag, en stream bestanden van ong 8 / 12 gb

  7. 1268 XP
    luctheman's avatar

    hey bedankt! Ik heb dit gebruikt en ben hier zeer over te spreken.
    Bedankt voor deze handige tutorial!(Y)

  8. 41 XP
    iMike's avatar

    Thanks graag gedaan.

  9. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Leuke tutorial iMike 😉

  10. 41 XP
    iMike's avatar

    Leuke tutorial iMike 😉

    Thanks, ben blij om te zien dat jullie hem allemaal nuttig vinden.

  11. 53 XP
    bravefencer's avatar

    Werkt dit ook met draadloos modem?
    heb draadloos internet van kpn, met draadloos modem erbij.
    heb dit geprobeerd maar werkt niet, als ik die netwerk brug maakt doet wifi het niet meer

  12. 41 XP
    iMike's avatar

    Werkt dit ook met draadloos modem?
    heb draadloos internet van kpn, met draadloos modem erbij.
    heb dit geprobeerd maar werkt niet, als ik die netwerk brug maakt doet wifi het niet meer

    zou gewoon moeten werken.
    je moet eerst de draadloze verbinding selecteren en dan de bekabelde en dan de brug leggen. het internet van de wifi kaart wordt dan doorgesluisd naar je ethernet kaart. Je wifi kaart zou gewoon nog internet verbinding moeten hebben.

  13. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    je moet mediaserver aan hebben staan van ps3?

  14. 41 XP
    iMike's avatar

    je moet mediaserver aan hebben staan van ps3?

    juist dat was ik nog vergeten, is echter wel belangrijk.

  15. 4 XP
    Timdinho's avatar

    Klopt het dat je Ps3 Nog heel lang moet updaten? En klopt het ook dat ie aangeeft dat de draadloze verbinding het niet doet maar ik wel op msn en internet kan? Alvast bedankt!

  16. 4 XP
    Timdinho's avatar

    En moet je computer aanstaan om online te spelen? En met een update (voor online) moet je pc dan ook aanstaan?

    Mij draadloos internet valt heel af en toe weg. En dan stopt de update ook,is er een mogelijkheid om de update dan op te slaan of door te laten gaan want hij sloot bij kij gewoon af of is hier niks aan te doen en heb ik gewoon slecht internet?

    Srry voor het niet bijvoegen bij het andere bericht.

  17. 41 XP
    iMike's avatar

    En moet je computer aanstaan om online te spelen? En met een update (voor online) moet je pc dan ook aanstaan?

    Mij draadloos internet valt heel af en toe weg. En dan stopt de update ook,is er een mogelijkheid om de update dan op te slaan of door te laten gaan want hij sloot bij kij gewoon af of is hier niks aan te doen en heb ik gewoon slecht internet?

    Srry voor het niet bijvoegen bij het andere bericht.

    Aangezien je de internet connectie van de pc met je ps3 deelt lijkt het me logisch dat je ps3 aan moet staan om online te kunnen spelen. Wanneer je gebruik wil maken van services op de ps3 die internet vereisen moet je dus je pc aan hebben staan.

    Wat betreft het stoppen of doorgaan met updates kan ik je helaas niet verder helpen.

  18. 4 XP
    Timdinho's avatar

    Nog bedankt maar ik snap het nu wel:D. Over hoe alles zit maar in het begin was nog allemaal ff zoeken.

  19. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    jemig handig:O

  20. 41 XP
    iMike's avatar

    Nog bedankt maar ik snap het nu wel:D. Over hoe alles zit maar in het begin was nog allemaal ff zoeken.

    Mooi zo, als je nog vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd stellen…

  21. 442 XP
    rwss's avatar

    Leuke tutor, maar het is niet echt handig dat je
    pc verdurend aan moet staan, bovendien moet
    als je Windows gebruikt ook de Server service aan
    staan plus de workstation en computer browser
    service.
    Als deze services uit zijn geschakeld gaat dit niet werken.
    Bovendien als je een netwerk brug gebruikt en je kopelt je
    pc los heb je op de pc ook geen internet meer omdat deze
    samen gekoppeld zijn.

  22. 41 XP
    iMike's avatar

    Leuke tutor, maar het is niet echt handig dat je
    pc verdurend aan moet staan, bovendien moet
    als je Windows gebruikt ook de Server service aan
    staan plus de workstation en computer browser
    service.
    Als deze services uit zijn geschakeld gaat dit niet werken.
    Bovendien als je een netwerk brug gebruikt en je kopelt je
    pc los heb je op de pc ook geen internet meer omdat deze
    samen gekoppeld zijn.

    Heb de tutorial op een verse standaard windows xp installatie getest, dit gaf geen problemen dus de services staan altijd aan tenzij je ze zelf hebt uitgeschakeld.

    Wat betreft het 2e punt snap ik wat je bedoelt maar deze tutorial beschrijft een oplossing om het streamen over utp mogelijk te maken (met name voor hd films van 8+ GB) en als je dat echt wilt is het ingeplugd houden van een kabel niet echt een issue lijkt me. Dat de pc continu aan moet blijven staan is inderdaad wat lastiger maar het kan nou eenmaal niet anders.

  23. 18 XP
    Greenfield82's avatar

    ik heb ook prblemen met het streamen van films en doe alles draadloos. Helpt het al als ik gewoon een kabel leg naar me router en vanaf me router naar me ps3????

    Thnx

  24. 2 XP
    MisterX334's avatar

    Heb het dus allemaal gedaan , en ik krijg internet op mijn ps3 maar streamen lukt niet meer?
    PS3 media server kan mijn ps3 niet vinden als ik internetverbinding maak met mijn pc maar wel als ik draadloos met de router verbind kan iemand me aub helpen?

  25. 41 XP
    iMike's avatar

    Heb het dus allemaal gedaan , en ik krijg internet op mijn ps3 maar streamen lukt niet meer?
    PS3 media server kan mijn ps3 niet vinden als ik internetverbinding maak met mijn pc maar wel als ik draadloos met de router verbind kan iemand me aub helpen?

    dat heb ik ook gehad, het hielp bij mij om ps3 media server eerst aan te zetten voordat ik de ps3 opstart. En ik heb een andere poort geprobeerd, maar ik gebruik mac dus dat hoeft op windows waarschijnlijk niet.

  26. 454 XP
    arwin1993's avatar

    nice ga het zeker een keer uitproberen

  27. 41 XP
    iMike's avatar

    moet je zeker doen, is een redelijk gemakkelijke oplossing als je wilt beschikken over een snelle data verbinding van je pc naar je ps3

  28. 4 XP
    ssjjooeerrdd's avatar

    hoe werkt dit bij windows vista??

  29. 4 XP
    ssjjooeerrdd's avatar

    ik heb het al, maar wat nu? hoe doe ik de bestanden naar mijn ps3 kopieeren?

  30. 110 XP
    Marshall's avatar

    Als je je PS3 via een router hebt aangesloten kun je ook een media server programma op je PC installeren (ik gebruik zelf TVersity Media Server) en met dit programma mappen op je PC delen.
    Als je nu op “zoeken naar media servers” klikt (onder het tabblad Video op de PS3) vind je de gedeelde bestanden op de PC en kan je deze videobestanden afspelen.

  31. 2 XP
    MisterX334's avatar

    Als ik dit doe, dan kan ik mijn files van pc naar ps3 kopieren maar wel erg traag.
    Mijn PC heeft een gigabit poort zoals de ps3 .
    In theorie kan ik dus 1000MB/S halen dus ongeveer 125 megabyte,
    maar ik haal max 2mb

  32. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Ik gebruik helemaal geen UTP kabel

    Gebruik gwn windowsmediaplayer XD

  33. 19 XP
    Guido's avatar

    Cool, wil dit zeker gaan proberen. Maar hoe gaat het dan op mac?

  34. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    misschien domme vraag maar werkt dit ook andersom
    van ps3 naam pc?

    als je bvb cod mw2 aan het doen bent dat die het beeld dan naar je pc streamt en dan captured

    Dat zou namelijk een stuk goedkoper zijn dan een Black Magic card

    Voor de rijken onder ons
    http://www.blackmagic-design.com/products/decklinkhdextreme/

    995 $

    maar dan heb je wel wat :rofl1:

  35. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Ik heb het werkend gekregen (op windows 7).
    Maar als ik de PS3 uitschakel heb ik op mijn pc geen internet meer. Dan moet ik steeds de brug verwijderen. Is er geen manier om alles vlekkeloos te laten werken zonder steeds de netwerk brug aan en uit te zetten? Alvast bedankt.

  36. 56 XP
    dave's avatar

    [quote]

    3. Ga naar netwerkverbindingen in het configuratiescherm van windows xp.
    Klik op de verbinding die naar het internet gaat (bv de draadloze) en houdt ctrl ingedrukt en klik dan op de verbinding die je ps3 aan je pc verbdind. Als je ctrl goed ingedrukt hebt dan kun je kiezen voor de optie “netwerkbrug maken”. Dit is alles wat je op de pc hoeft te doen.

    het kan aan mij liggen. maar als ik naar ”netwerkverbindingen” bij configuratiescherm ga, dan staat daar niet de verbinding tussen mijn pc en ps3, terwijl de kabel er gewoon in zit.. Wat is hier het probleem????

  37. 40 XP
    Boutta's avatar

    Het lukt mij niet om grote bestanden (+10gb) vlekkeloos (haperend beeld) te streamen mijn pc en ps3 maken direct verbinding via een internet kabel. Er zit alleen wel een router tussen kan het ook aan de router zijn snelheid liggen?

    Nu merkte ik op dat als ik de films zonder subs afspeel geen problemen ondervind. Als ik dan blader door transcode mapje boven de film en dan het bestand (zonder subs) [TSMUXER] aan klik speelt hij vlekkeloos af. Kan het zo zijn dat de subs dan zo zwaar wegen ? Wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

    Nu kom ik daar nog even op terug want als ik op select druk kun je de overdracht snelheid zien en dat ligt aanzienlijk hoger als ik hem met subs afspeel +- 80mb/s terwijl als ik het bestandje [TSMUXER] afspeel maar +-20mb/s (in dezelde scene). Is er hier een oplossing voor zoja hoor ik hem graag want zou wel graag hd films met subs willen streamen.
    Bvd