Forum

Topic: Ps1, ps2, ps3.

Anoniem's avatar

Ik heb een vraag:

Hoe kan het dat je wel spellen van de ps1 op de ps3 kunt spelen en geen ps2 spellen op de ps3?

:hypo:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    heb je de 60 gb versie??

  2. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Nee, 80gb.

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Omdat Sony niet wil dat je PS2 spellen kan spelen op een 80GB. Zo simpel is het.

  4. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    alleen de 60 gb kan ps2 spellen afspelen,
    ik weetniet waarrom het wel met ps1 spellen kan

  5. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Omdat het zo geprogameerd is (A). De PS1 en de PS2 zijn niet hetzelfde.

  6. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Waarom doet sony zoiets?

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Waarom doet sony zoiets?

    Om geld te verdienen door op bepaalde modellen wél PS2 support te brengen.

  8. 954 XP
    Callme's avatar

    ja, en sony brengt nog ps2 spellen uit.maar niet meer voor de ps1.

  9. 6677 XP
    Myx's avatar

    Nee het is niet omdat sony het niet wild, na de eerste generatie ps3´s (dus de lauch versies) heeft sony een andere videochip ofzo gebruikt die de ps2 spellen niet ondersteunen. En das het rpobleem 🙂

  10. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nee het is niet omdat sony het niet wild, na de eerste generatie ps3´s (dus de lauch versies) heeft sony een andere videochip ofzo gebruikt die de ps3 spellen niet ondersteunen. En das het rpobleem 🙂

    De EU versies van de 60GB emuleren ook een gedeelte. Sony heeft (expres?) geen onderzoek gedaan naar volledige PS2 emulatie op de PS3. Nu heeft Sony het wel voor mekaar gekregen om content van de SingStars van de PS2 af te krijgen.

    Dit alles bewijst dat volledige emulatie van de PS2 wel mogelijk is maar dat Sony er geen tijd in heeft gestoken.

  11. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Oke:P ik vroeg me het even af:P

  12. 49 XP
    switched12's avatar

    Nee het is niet omdat sony het niet wild, na de eerste generatie ps3´s (dus de lauch versies) heeft sony een andere videochip ofzo gebruikt die de ps3 spellen niet ondersteunen. En das het rpobleem 🙂

    Dus de PS3 ondersteund geen PS3 spellen??????
    Dit maak ik op uit je verhaal
    Zal wel niet kloppen dude!

    Trouwens ook lekker taalgebruik :wizard::wub:

  13. 6677 XP
    Myx's avatar

    Dus de PS3 ondersteund geen PS3 spellen??????
    Dit maak ik op uit je verhaal
    Zal wel niet kloppen dude!

    Trouwens ook lekker taalgebruik :wizard::wub:

    woeps foutje en mijn taalgebruik is gewoon goed hoor weet niet wat jij er slecht aan vind.

  14. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Nee het is niet omdat sony het niet wild, na de eerste generatie ps3´s (dus de lauch versies) heeft sony een andere videochip ofzo gebruikt die de ps2 spellen niet ondersteunen. En das het rpobleem 🙂

    Klopt niet. De 60GB PS3 in de PAL had software-emulatie. Dus gewoon een programmatje :).

  15. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Volledige software-emulatie? Ik dacht dat het gedeeltelijk was? De Amerikaanse 60GB’s hebben in ieder geval een extra chip om PS2 spellen te kunnen afspelen, volgens mij ondersteunen die PS3’s ook beter de PS2 spellen.