Forum

Topic: Beginners-shooter

Anoniem's avatar

Ik moet eerlijk toegeven dat shooters mij nooit echt wisten te boeien (op een PS2 en PSP). Nu heb ik al weer een aantal maanden en PS3, maar Uncharted (af en toe schieten) en GTA IV (online multiplayer ook met schieten en strategie) vond ik erg vermakelijk. Ik wil wel eens een echte shooter uitproberen, maar met welke kan je, als je er eigenlijk geen ervaring mee hebt, het best beginnen? Liefst niet ÊÊn met gewoon alleen veel afknallen, maar ook met wat verhaal en veel strategie. Bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

31 reacties

  1. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    CALL OF DUTY WORLD AT WAR

    topic kan dicht

  2. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Tja, shooters zijn shooters. En beginners shooters zijn spellen als Uncharted en GTAIV.

    Je hebt beetje standaard shooters zoals Call of Duty 4 en 5 en Battlefield: Bad Company.
    Een wat tactische shooter is Rainbow Six Vegas 2. Je hebt ook shooters met een verhaallijn zoals Bioshock, Half life (die zit in The Orange Box).

  3. 288 XP
    jenailik's avatar

    Inderdaad, Bioshock leek mij ook een erg mooi spel. Nu nog maar 40 euro bij de Bart Smit :P, misschien binnenkort eens halen..

  4. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    Bioshock is FAIL

  5. 1748 XP
    Shmet's avatar

    CoD World at War for shure !! 😀 prachtig spel, online topper, zombie mode xD

  6. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    CoD 5 is een goede First Person Shooter je kan hem natuurlijk op makkelijk zetten. xD. Maar Bioshock schijnt goed te zijn! Ik denk ga ervoor! Ookal is de game wel kort net als Grand Theft Auto IV en Uncharted Drake’s Fortune, allebei korte verhalen!

  7. 288 XP
    jenailik's avatar

    Bedankt voor de reacties! Bioshock wordt het dan waarschijnlijk dus binnenkort en ik zal eens kijken of ik van een vriend CoD5 mag lenen als hij die nog heeft 😀

  8. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Call of Duty spellen zijn wel echt voor de (hardcore) shooter liefhebbers

  9. 954 XP
    Callme's avatar

    Dan zou ik je toch rainbow 6 vegas 2 aanraden, Call of duty is toch meer voor de hardcore lievhebbers, niet erg veel tactic enzo, het kan wel…maar het hoeft niet.

    dus Rainbowsix vegas 2:)

  10. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    zombie mode(Y)

  11. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Call of Duty spellen zijn wel echt voor de (hardcore) shooter liefhebbers

    Het zijn shooters met een goede gameplay, verhaal en online mogelijkheden. Voor beginners ook een aanrader. Het is een complete game waar iedereen aan kan beginnen

  12. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik raad je Battlefield aan.

    Battlefield heeft een leuke (grappige) verhaallijn, waar je gewoon bij iedere missie krom ligt van het lachen, maar het is toch een zeer realistische oorlogsgame.

    Het online gedeete is gewoon super!

    Je begint zoals bij bijna iedere shooter met ”Rang 1”. Des te meer jij speelt en punten verdient, gaat je rang omhoog. Ook verdien je special punten waarmee je nieuwe wapens en gadgets vrij kunt spelen.

    Naast dat je dus keuze hebt uit zeer veel wapens , Zijn er ook voertuigen die je kunt besturen.
    Denk hierbij aan
    -Tanks
    -Gepantserde Jeeps
    -Helikopters
    -Boten (van die kleine marinebootjes)

    Maar ook de zware Howitzer Heavy Artillery Gun is van de partij.

    De maps in Battlefield zijn GIGANTISCH. Erg leuk als je sluipschutter wilt zijn.
    Maar ook voor dichtbij is er hÊÊl veel actie.

    Het spel is zoals ik al zei zeer mooi. Mooier als de Call of Duty delen.
    Als je ergens op een berg zit te snipen. En je ziet in de verte 2 tanks op elkaar schieten.
    Dan is het (op een HD TV in ieder geval) zeer moeilijk te zeggen of je nou naar een game aant kijken bent of naar CNN. o.O

    Ik zou zeggen, bekijk een wat filmpjes van die shooters op Gametrailers.com

    Dat doe ik altijd voordat ik een game ga kopen. 😉

  13. 480 XP
    Flow's avatar

    Ik ben het volledig eens met Error.

    Battlefield is bijna alles wat je in een shooter zoekt. Een belangrijke pluspunt nog voor jou is denk ik dat het spel een redelijk tactische game is. Je kan in ieder geval heel tactisch te werk gaan, maar als je wilt kan je ook gewoon met een tank het vijandelijk kamp binnenstormen.

  14. 6677 XP
    Myx's avatar

    Gewoon op very easy of easy zetten en klaar is kees, je hebt een beginners shooter 🙂

  15. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Inderdaad Error, dat is waar over Battlefield! Ik heb die game sinds kort en hij is grappig. xD. Maare…. Hij moet zelf beslissen. xD.

  16. 561 XP
    Stefz0r's avatar

    Ratchet and clank future tools of destruction, grappige wapens en af en toe ook wat puzzel elementen erin

    Hier is een klein filmpje met wat wapens en gameplay:D;P

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=PRJ6vOU-lY4&feature=related&fmt=18[/ame]

  17. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Neem dan fallout 3 ofzo maar Call of Duty 5 is zeker een aanrader!:D

  18. 200 XP
    bokito007's avatar

    Inderdaad, Bioshock leek mij ook een erg mooi spel. Nu nog maar 40 euro bij de Bart Smit :P, misschien binnenkort eens halen..

    vind ik een goede keuze!,, je hebt er wel strategie bij nodig, bijvoorbeeld met je plasmids. Download anders de demo eerst uit de psstore ?

  19. 288 XP
    jenailik's avatar

    Thnx voor alle reacties (bedankt voor de uitgebreide beschrijving van Batllefield, NL-Error-NL!). Demo’s had ik zelf nog niet aan gedacht, dus ik ga maar even wat demo’s downloaden, spelletjes lenen en filmpjes op het internet kijken en hopelijk een leuke shooter voor mij te vinden.

  20. 190 XP
    technizo's avatar

    alle shooters zijn goed voor beginners, als je ze maar op het laagste niveau zet

  21. 118 XP
    RJetli's avatar

    Ik zou je Rainbow Six Vegas 2 echt aanraden

  22. 303 XP
    l3on2's avatar

    gewoon CALL OF DUTY 4 doen goedkoper dan cod5 🙂

    Goedkoper dus leuker! xD

  23. 209 XP
    chrisnl's avatar

    resistance Fall of Man xD

  24. 288 XP
    jenailik's avatar

    Nogmaals bedankt voor de tips. Vanmiddag heb ik Battlefield Bad Company (dankzij Error 😀 ) gehaald voor 35 euro bij de Dixons. Over een uurtje kan ik het spelen, maar bij het lezen van de handleiding (bij de persoonsbeschrijvingen) moest ik al lachen xD

  25. 6677 XP
    Myx's avatar

    Nogmaals bedankt voor de tips. Vanmiddag heb ik Battlefield Bad Company (dankzij Error 😀 ) gehaald voor 35 euro bij de Dixons. Over een uurtje kan ik het spelen, maar bij het lezen van de handleiding (bij de persoonsbeschrijvingen) moest ik al lachen xD

    Handleiding lezen… :O

  26. 288 XP
    jenailik's avatar

    is dat zo erg? 😛

  27. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Nogmaals bedankt voor de tips. Vanmiddag heb ik Battlefield Bad Company (dankzij Error 😀 ) gehaald voor 35 euro bij de Dixons. Over een uurtje kan ik het spelen, maar bij het lezen van de handleiding (bij de persoonsbeschrijvingen) moest ik al lachen xD

    Ik zag em ook staan bij doxons ja:P mooi prijsje.. wil hem ook nog een x halen.. alleen zijn deze tijden erg duur voor mij:P

  28. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    killzone 2 is vet

  29. 1748 XP
    Shmet's avatar

    killzone 2 is vet

    Kerel is nog niet uit 😛

  30. 6677 XP
    Myx's avatar

    is dat zo erg? 😛

    Klinkt gewoon leuk, ik lees alleen de handleiding als ik in de auto op weg naar huis zit met een nieuw spel. Maar je hebt vaak genoeg tutorials dus handleiding is een beetje overbodige kosten als je het mij vraagt maja ze worden steeds mooie :prop:

  31. 8864 XP
    7th-son's avatar

    voeg meteen wat mensen toe aan je psn lijst die battlefield spelen dan 😉
    altijd leuk om in een team een beetje tactisch te gaan spelen!

    PSN: VANDAL1978