Forum

Topic: Interne harde schijven

Anoniem's avatar

Hallo, ik ben van plan om een nieuwe interne harde schijf te kopen. Ik dacht aan een Western Digital Scorpio Black 2.5″ SATA 320GB 7200rpm 16MB alleen heb ik een vraag. Zou mijn PS3 80 GB sneller zijn door de 7200 rpm en 16MB? Wat denken jullie? Zelf denk ik dat de laadtijden van games die je moet installeren verlagen door een snellere harde schijf.

Dit is namelijk omdat de installs van games steeds groter worden en ik gebruik mijn PS3 vaak om films te kijken. Dus een upgrade heb ik zeker nodig.
verder heb ik gehoord dat laadtijden van GTA IV met een paar seconden verbeteren door een 7200rpm harde schijf te gebruiken.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 656 XP
    Killermen's avatar

    7200RPM geeft een hogere temperatuur af, staat je ps3 goed gekoeld?

  2. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    ligt eraan wat voor schijf, sommige 5400Rpm schijven in een ps3 zijn bijna net zo snel als de 7200RPM, de snelheidswinst is altijd minimaal, maar het is er wel. Maar wat is nou een paar seconden? echt veel sneller zal hij niet worden door alleen maar de HDD te vervangen.
    Verder wordt je PS3 idd wat warmer maar dit moet geen problemen geven. (tenzij je ps3 in een afgesloten kast heb staan). Als je PS3 gewoon zijn lucht goed kwijt kan en voldoende lucht aan kan zuigen is het geen enkel probleem er een 7200RPM schijf in te zetten.

  3. 1562 XP
    dikked's avatar

    weet je dit zeker want ik wil die vab mij ook vervangen en ik wil geen kapotte of moet ik toch gewoon de 5400Rpm hardeschijf nemen

  4. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    jah dit weet ik zekr, ik ken genoeg mensen die er een 7200RPM schijf in hebben, geen enkel probleem, en als je me niet geloofd moet je maar de grote forums afstruinen er is genoeg over te vinden.

  5. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Je hebt zeker een snelheidswinst, maar ook vooral door de 16MB cache. Je moet wel erg opletten dat 7200 RPM schijven een paar graden warmer worden en dat kan schade leveren aan je PS3; zorg dus dat hij goed gekoelt staat.

  6. 1992 XP
    elazzja's avatar

    7200RPM geeft een hogere temperatuur af, staat je ps3 goed gekoeld?

    Ik heb geen extra koeler maar mijn PS3 staat wel open en niet in een gesloten kast. Ik heb al wel verschillende koelers gezien maar ik weet niet of ze werken.

    Ik heb ook gelezen dat Installs ook sneller gaan en dat is nodig door die ps3 game installs.
    Maar vervalt je garantie als je er een 7200rpm in zet?
    Verder zijn er ook van 10.000 rpm. Betekent dat nog meer hitte?

  7. 6 XP
    MeneerX's avatar

    wie heeft al uitgezocht welke interne harde schijf het meeste waar voor je geld is.
    qua grootte en prijs. En bij welke internet shop dan?

    groetjes,

    Misja

  8. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik heb geen extra koeler maar mijn PS3 staat wel open en niet in een gesloten kast. Ik heb al wel verschillende koelers gezien maar ik weet niet of ze werken.

    Ik heb ook gelezen dat Installs ook sneller gaan en dat is nodig door die ps3 game installs.
    Maar vervalt je garantie als je er een 7200rpm in zet?
    Verder zijn er ook van 10.000 rpm. Betekent dat nog meer hitte?

    Je garantie vervalt niet als jij een andere HDD plaatst.
    Sterker nog, Sony raad het juist aan om een andere harde schijf te plaatsen, omdat installaties steeds vaker gebruikt worden, en je standaard 40 / 60 of 80 gig al snel vol is.

    Ikzelf heb er een 320Gb HDD ingezet. 🙂

    wie heeft al uitgezocht welke interne harde schijf het meeste waar voor je geld is.
    qua grootte en prijs. En bij welke internet shop dan?

    groetjes,

    Misja

    Kijk eens op deze site, daar heb ik mijn harde schijf ook vandaan gehaalt. 🙂
    Mischien staat er wel iets tussen wat jij zoekt.

  9. 177 XP
    KB-013's avatar

    En als je denkt dat je temperatuur van je PS3 toch te hoog wordt kun je nog altijd een Nyko Inter Cooler of een Pelican Air Flow Cooler kopen zodat je PS3 meer gekoeld wordt.

  10. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Gewoon zo’n emmer net als in de sauna erbij zetten niks aan de hand 🙂
    (is sarcastisch bedoelt, kids, niet doen dus)

    Ik ga er ook een nieuwe in pompen, eind juni..nadat ik op vakantie ben geweest.
    Zelf denk ik gewoon aan een 5400 rpm, lekker standaard die paar seconden boeien me echt niet. Mij gaat het meer om de ruimte.

  11. 52 XP
    tevash's avatar

    Heb een Western Digital 500 GB HDD 5400 RPM.
    Super tevreden en had op andere fora gelezen dat de het verschil tussen 5400 en 7200 erg klein was.

    Quote:
    “je hebt de keus tussen een 5400 RPM en een 7200 RPM schijf. De laatstgenoemde is sneller in gebruik, maar tegelijkertijd belachelijk veel duurder. De snelheid die je ervoor terugkrijgt is enkele seconden op een installatie van een kwartier en de schijfsnelheid is zelfs te verwaarlozen tijdens het spelen zelf.

    Voeg daaraan toe dat sommige mensen met 7200 RPM-schijven claimen dat niet alle games er even lekker mee draaien en dat de schijf een stuk meer warmte afgeeft tijdens het gebruik, en je hebt gewoon geen goede reden om een 7200 RPM-schijf te kiezen in plaats van een veel goedkopere 5400 RPM.”

    http://bashers.nl/hoe-een-playstation-3-hdd-te-vervangen

  12. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    En als je denkt dat je temperatuur van je PS3 toch te hoog wordt kun je nog altijd een Nyko Inter Cooler of een Pelican Air Flow Cooler kopen zodat je PS3 meer gekoeld wordt.

    Ik heb een Nyko Inter Cooler en werkt perfect alleen als je heel vaak lang gamed wilt hij nog weleens een raar geluid gaan geven (raar gezoem) maar dat stopt enige tijd later ook weer. :dizzy:

  13. 8865 XP
    7th-son's avatar

    das de ventilatie die een tandje hoger gaat, das normaal

  14. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Als je het echt goed wil aanpakken dan neem je een Solid State Disk (SSD), alleen zijn die momenteel nog een beetje erg duur :rofl:

  15. 153 XP
    adhd1977's avatar

    k’ heb zelf me originele 40 GB HD, vervangen voor een 320 GB.
    met dezelfde specs als de originele, en draait als een trein..

    PS3, 300GB…

    Peace….