Forum

Topic: Monitor & PS3

Anoniem's avatar

Ik wil graag een PS3 aansluiten op een Full HD-TV maar mijn Budget is te klein voor dat. Dus ik dacht ik neem een Monitor die boven de 1920×1080 pixels heeft met HDMI ingang. Ik heb gedacht aan een Samsung Syncmaster 2493HM

Mijn vraag is. Kan deze Monitor Full-HD echt aan en heeft iemand anders zijn/haar ps3 aangesloten op zijn/haar Monitor. Zo ja welke en hoe is het?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 207 XP
    Niekker's avatar

    het is goed mogelijk dat deze gaat werken, je moet er wel op letten dat je monitor HDCP ondersteund, een soort beveiliging… anders pakt ie het singaal van de ps3 niet..

    ik heb zelf een samsyn syncmaster 206bw als monitor, en ik weet van deze dat ie het wel heeft…

  2. 257 XP
    Joost's avatar

    Ik wil binnenkort een tutorial maken met eigen foto’s over hoe je je Ps3 op een pc scherm moet aansluiten. Ik weet er veel vanaf, omdat ik mij er een aardige tijd geleden helemaal in verdiept had. Ik weet ook veel over alle tv schermen enzo. Let wel op: je moet ook nog je geluid ergens uit laten komen. Dit kan bijvoorbeeld door een speaker setje of een versterker. Er zitten namelijk geen boxjes in een pc scherm. Heel soms wel maar dan is de kwaliteit zeer matig. Je kan ook een scherm kopen met DVI aansluiting. Dan heb je een kabel van HMDI naar DVI nodig. Deze zijn niet duur. voor 1.5 meter ben je nog geen 7,50 kwijt. Dit gebruik ik zelf op een Samsung SyncMaster 206BW en werkt perfect. Als je vragen hebt hoor ik t wel!

  3. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik heb zelf de SyncMaster 226BW en nog steeds ruim tevreden.
    Ook dit model ondersteund HDCP en heb mijn PS3 dan ook op dit scherm aangesloten.

    Vanwege de resolutie red ik Full HD net niet maar het is wel degelijk HD.
    Overgens, 1080P red ik wel maar dan mis ik stukjes aan de zijkant, scherm iets te klein. 😉

    De 24″ versie, met grotere resolutie dan 1680*1050 moet dus gewoon Full HD aankunnen. (Mits hij DVI en HDCP heeft.. (Bij voorkeur HDMI aangezien DVI geen (HD) Audio kan verzenden.))

  4. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    kep de Samsung 2032MW BreedBeeld LCD TV/Monitor
    20”

    klein , maar fijn 😀

  5. 257 XP
    Joost's avatar

    Ik heb zelf de SyncMaster 226BW en nog steeds ruim tevreden.
    Ook dit model ondersteund HDCP en heb mijn PS3 dan ook op dit scherm aangesloten.

    Vanwege de resolutie red ik Full HD net niet maar het is wel degelijk HD.
    Overgens, 1080P red ik wel maar dan mis ik stukjes aan de zijkant, scherm iets te klein. 😉

    De 24″ versie, met grotere resolutie dan 1680*1050 moet dus gewoon Full HD aankunnen. (Mits hij DVI en HDCP heeft.. (Bij voorkeur HDMI aangezien DVI geen (HD) Audio kan verzenden.))

    De 226bw is een mooi scherm, is 2 inch groter dan de mijne. Ik wou eerst ook de 226BW nemen maar die was der tijd echt te duur. Nu kan je een 226BW halen voor minder dan dat ik bijna een jaar geleden voor mijn 206BW had betaald 😉

    kep de Samsung 2032MW BreedBeeld LCD TV/Monitor
    20”

    klein , maar fijn 😀

    Hoe hebben jullie het geluid eigenlijk aangesloten?

  6. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    ik heb een speakerset + BAS .
    deze via een splittertje aan de rode en witte scart kabels aangesloten

  7. 1 XP
    Thorax.BE's avatar

    Ik heb een 24″ monitor van LG(L245WP-BN) met 1920*1200 resolutie en werkt als een zonnetje zowel games als blu ray films zonder afgesneden randen.

    Hoop dat deze info nuttig was

  8. 304 XP
    Edwin's avatar

    Ik heb een 24″ monitor van LG(L245WP-BN) met 1920*1200 resolutie en werkt als een zonnetje zowel games als blu ray films zonder afgesneden randen.

    Hoop dat deze info nuttig was

    Gezien de 120 extra horizontale beeldlijnen, wordt het beeld dan niet opgerekt of merk je daar niks/weinig van?

    En dezelfde vraag als even eerder: wat heb je met het geluid gedaan? 🙂 Ik heb het geluid via de Optical out, loopt als een trein.

  9. 257 XP
    Joost's avatar

    Gezien de 120 extra horizontale beeldlijnen, wordt het beeld dan niet opgerekt of merk je daar niks/weinig van?

    En dezelfde vraag als even eerder: wat heb je met het geluid gedaan? 🙂 Ik heb het geluid via de Optical out, loopt als een trein.

    welke speakerset gebruik je hiervoor en hoe duur was die?

  10. 207 XP
    Niekker's avatar

    z5450 ongeveer 200 tot 250 geld

  11. 110 XP
    Marshall's avatar

    Ik heb mijn PS3 op een Iiyama Prolite B2403WS (24″ TFT) aangesloten via de HDMI ingang. Dit werkt perfect.

  12. 1386 XP
    Redd's avatar

    z5450 ongeveer 200 tot 250 geld

    250 geld? :p

  13. 28 XP
    Bas Timmers's avatar

    Had mn PS3 op een syncmaster 226bw aangesloten werkt perfect met een HDMI – DVI kabel maar vondt het te klein worden. Heb nu een lcd 32 inch. De kleuren vind ik veel mooier op een lcd tv. En bij zulke maten scherm zie je toch geen verschil of het nu 720p of 1080p is. Begint pas bij 40 inch dat je echt verschil merkt.

  14. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    zoals al eerder gezegt
    Samsung Syncmaster 2032 MW 20” BreedBeeld LCD TV.
    aangesloten via HDMI kabel ,mooi beeldje 😀
    http://www.ps3-sense.nl/picture.php?albumid=10&pictureid=42http://www.ps3-sense.nl/picture.php?albumid=10&pictureid=40http://www.ps3-sense.nl/picture.php?albumid=10&pictureid=41

    EDIT: op de foto zie je dat ik ”EyeCreate” gebruik (met Eyetoy camera)voor de foto te maken , vandaar dat je de foto een 2e x ziet in de tv .

  15. 790 XP
    Robbert's avatar

    Heb een 42 inch Full-Hd Lcd Tv Sony Bravia 😀 Wil er graag nog de Z-5500 bij kopen, ik twijfel alleen nog, want ik heb nog maar 4 games, en zou ik gaan voor meer games of beter geluid? (Nu komt het geluid nog uit mn tv)

  16. 28 XP
    Bas Timmers's avatar

    Zou gaan voor beter geluid. Maar als je zo’n tv kunt kopen kan je het dan niet allebij:).

  17. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als ik mocht kiezen ging ik ook voor die tv, maar goed, die’s ook stuk’ie duurder. :p

  18. 790 XP
    Robbert's avatar

    Tja, m’n ouders waren toen in een goede bui, en ik game ook in de woonkamer (het is niet mijn eigen tv)
    Maar m’n ouders geven niet om geluid, dus zou ik die Z-5500 zelf moeten betalen 🙁

  19. 68 XP
    serdar's avatar

    Een monitor is heel fijn hij is gewoon full HD ik heb zlef een LG

  20. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @serdar: het topic is 11 jaar oud…