Forum

Topic: PS3 start niet op na update 3.10

Anoniem's avatar

Gasten,

Ik heb gister de update 3.10 er op gezet… moet wel anders kom je niet online.
Dit heeft even gewerkt ook het NOS kanaal heb ik kunnen bekijken. Maar na een reboot.
YLOD!! Yello light of death. :sorry:

Mijn PS3 gaat aan, rood word groen vervolgens woord het geel en dan eindigend met een rood knipperend lampje en wat piepjes. Geen leven meer in te krijgen.
Schijf er al uit gehad. Stroom eraf gelaten, maar helaas. Leeftijd net 2 jaar denk ik.:sorry:

Wie heeft er ervaring, of kan mij helpen…. En nee ik wil geen SLIM versie.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    tip

    10tkns

  2. 188 XP
    JeFF_717's avatar

    Er valt weinig aan te doen,je zal hem naar sony op moeten sturen om hem te laten maken maar voor dat geld wat een reparatie kost kan je net zo goed een nieuwe kopen.

  3. 49 XP
    Serg99's avatar

    Ja, ik heb al contact gehad met Sony. Ik zit in de garantie van 2 jaar dus kan hem opsturen. (net in de laatste maand van garantie) Omdat het om een 40Gb gaat si het maar 10 tot 15dagen wachten. ZEGGEN ZE. Deze hebben op voorraard als vervangend model.
    Laten we het hopen want alles is beter dan een nieuwe kopen uit eigen zak. Reparatie buiten garantie is 150 eurie, met 3 mnd garantie. :sorry:

  4. 49 XP
    Serg99's avatar

    tip

    10tkns

    Ja die waren de zelfde dag nog uitverkocht… wat dacht je. Tss geen geld man!!

  5. 3 XP
    SatanHimself's avatar

    Hey Sensers,

    Ik heb sinds gister ook de geweldige Yellow Lighth of Death!! Vet kut dus allemaal…..mijn laser was ook al eens stuk en heb ik toen zelf vervangen door de slechte service van sony was echt bagger. Maar na uurtje kloten met nieuw bluray lensje werkt hij weer perfect, en als je het zelf heb gedaan is het toch leuker!! :yay:

    De YLOD is vaak te fixen door het moederbord eruit te nemen en de heatsink te verwijderen van de processor. Dan is het de bedoeling het moederbord te verhitten met een verfstripper zodat alle solderingen op de print (met name die van de processor) weer beetje vloeibaar worden zodat er weer een goed contact gemaakt kan worden. De processor is namelijk te heet geworden en het tin is waarschijnlijk gaan smelten en de processor maakt geen zuiver contact meer. Daarna moet de heatsink opnieuw met thermal paste worden terug gezet. Op youtube zijn genoeg filmpjes te zien over hoe je dit zelf kan doen…..het is wel tricky allemaal hoor maar het zou moeten lukken. :rofl:

    Dit is linkje naar een soort engelse radar. Dit filmpje is lachen :rofl1: en laat goed zien hoe veel mensen er last van hebben en hoe goedkoop het eigenlijk te verhelpen is. In engeland worden volgens mij zelfs ps3’s gemaakt die buiten de garantie vallen. Het kost wel geld maar sony maakt er geen winst op…..goed bekeken dus in ons buurland!!

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=9JTDXYbXhMo[/ame]

    Er zijn ook diverse console shops die dit voor je willen repareren en das helemaal niet zo duur. Heb al een gezien die het voor 35euro doet. :shrug:

    Hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben betreft YLOD…succes ermee! Ik laat nog weten hoe het bij mij is verholpen allemaal.

    LATERZz