Forum

Topic: Waarom Sony onder blijft doen vwb Software

Anoniem's avatar

Al toen ik een PS3 had was ik trotst op de fantastische games die ik kon spelen, en mijn broers niet. Maar wat had ik toen graag gewild dat het XMB net zo goed functioneerde als de OS van de Xbox 360. Het XMB was traag. De PS Store bleef maar haperen en met iedere update voor de PS3 werd het erger. Nu met de PS4 heeft Sony grote stappen gezet. Het systeem werkt prima. Nog steeds vrij traag, maar het heeft de essentiële functies die op de PS3 ontbraken.

Wat is dan toch mijn probleem met het PSN? Keer op keer heb ik er gezeik mee. Een paar weken terug besloot ik een abonnement te nemen op Playstation Now. Een jaar voor 99,99 is een mooie aanbieding. Het heeft me een uur gekost (ik overdrijf niet) om dit aan te schaffen doordat ik foutmelding na foutmelding kreeg. En niet alleen op de PS4 zelf, ook via desktop. Het heeft me nog nooit zoveel moeite gekost om iets te willen kopen. Gisteren wil ik in-game iets kopen. Ik word dus doorgelinkt naar de PS Store, voer mijn creditcardgegevens in, klik op betalen en ik word afgemeld bij PSN. “Er vindt onderhoud plaats” is de melding die ik krijg. Direct word ik ook uit mijn games gegooid, want ik ben afgemeld bij PSN. Reden voor mij om direct het klotesysteem af te sluiten na het zoveelste gezeik met PSN.

Nu wil ik het dus weer opnieuw proberen. Ik moet opnieuw mijn inloggegevens invoeren. Prima. 2-stapsverificatie staat aan, waardoor ik ter bevestiging een sms-code moet krijgen. Het is mij al vaker gebeurd, dat ik die code niet ontvang. En ook nu weer: ik ontvang die code maar niet!! Zoveel services die 2-stapsverificatie gebruiken en ik ontvang die code altijd, maar bij Sony leveren de meest essentiële software features continu gezeik op. Dat was met de PS3 zo, en dat is het met de PS4 nog steeds.

Om terug te komen op dat PlayStation Now. Leuk als je een game speelt en de game pauzeert om even wat te gaan drinken. Kom je niet binnen 10 minuten terug ben je de game uitgeflikkerd en kun je als het tegen zit een heel stuk opnieuw gaan doen. Ik snap dat er een tijdslimiet zit aan een streamingservice, maar 10 minuten is te belachelijk voor woorden. Reden waarom ik de hele service al niet eens meer gebruik..

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Wat?

  2. 539 XP
    Trellgoth's avatar

    Dit klinkt meer als iets van jouw verbinding richting je PS4 (en terug), dan iets van PSN zelf.
    Enige probleem dat ik zelf soms heb met de PS4, is dat de Store bijvoorbeeld niet doet laden. Netwerk even uit en aan zetten, en loopt weer als een trein. Maar verder? Nul problemen met het hele netwerk. Ook de 2-stapsverificatie nooit problemen mee.

  3. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    @Trellgoth: Bedankt voor je reactie. Zoals je ziet moest de frustratie er gewoon even uit 🙂 Maar aan mijn netwerk ligt het niet. PS4 heeft NAT Type 1. Problemen met aanschaf van PS Now bleven zich ook voordoen op mijn telefoon, verbonden met 4G. Zojuist alsnog ingelogd op m’n PS4 via een backup code, maar die SMS wilde die gewoon niet verzenden. Sowieso staat het verzenden van die SMS volgens mij los van mijn netwerk, toch?

  4. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    @A Gamer: SMS staat los van je netwerk idd maar wel afhankelijk van je mobiel-provider en van de provider voor het versturen van sms van Sony (dus grotendeels ook buiten verantwoordelijkheid van Sony.

    De andere zaken die je noemt zijn ook grotendeels afhankelijk van je internet en mobiel provider.

  5. 313 XP
    rieks's avatar

    @A Gamer: Als tip zou ik voor een nog stabieler verbinding voor nat type 2 gaan.

  6. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @rieks: waarom? Het verschil tussen nat 1 en 2 is alleen dat bij nat 1 de beveiliging stukken minder is dan bij nat 2.
    Bij nat 3 zou je pas problemen krijgen met verdindingen, en dan hoofdzakelijk met party’s, en online joinen van vrienden in games.

  7. 539 XP
    Trellgoth's avatar

    @A Gamer: Alright. En is je PS4 bekabeld verbonden, of via Wifi?

    Vooralsnog vind ik het namelijk klinken (de SMS verificatie enzo) alsof er iets mankeert aan de data die wordt verzonden/ontvangen.
    Bedoel, het kan prima dat je PS4 wel de juiste data ontvangt, maar als deze tegen een probleem aanloopt met het verzenden, kan het alsnog een verbinding issue zijn.

  8. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    @Trellgoth: Verbonden met LAN-kabel ja. Probleem ligt of bij Sony of bij Ziggo. Aan mijn routerinstellingen kan het niet liggen. Enorm open en snelle verbinding

  9. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @A Gamer: welk abonnement heb je bij ziggo?
    Zelf namelijk geen enkel probleem met ziggo of met playstation.
    Heb je naast playstation nog problemen met je internet op je telefoon of op een computer of wat dan ook?

  10. 313 XP
    rieks's avatar

    @7th-son: dat snap ik maar sinds de laatste update is is hij stabieler op Nat 2 dan Nat 1.

  11. 539 XP
    Trellgoth's avatar

    @A Gamer: “Aan mijn routerinstellingen kan het niet liggen.”
    Als ik iets geleerd heb van mijn jaren ervaring op helpdesks, is het dat ik deze uitspraak nooit geloof. Niet verkeerd bedoelend.

    Probeer eens rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Heb je dan nog hetzelfde probleem?

    Heb zelf ook Ziggo, rechtstreeks op modem en enige probleem dat ik heb – zoals in mijn eerste reactie – is dat het Netwerk op de PS4 soms even uit/aan moet vinden om alles weer normaal werkend te krijgen. En dat is met name de Store.

  12. Anoniem -
    82.74.254..xxx's avatar

    Mijn mening is dat het Xbox 360 2.0 menu suuuuuper traag is. Ik heb sinds ik een ps4 en xbox one heb 10x meer problemen met mijn Xbox One dan mij Ps4 (speel véél meer met mijn ps4).